חוסר אמון בבת הזוג

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חוסר אמון בבת הזוג
    ארז
    30/08/2011

    אני נשוי לאישה מדהימה, אלה נישואי השניים לאחר נישואין שהשאירו צלקות וילדה מדהימה אחת, היא היתה רווקה אשר חיפשה במשך הרבה שנים את בחיר ליבה ובשל כך יצאה להרבה דייטים והיו לה הרבה מחזרים וזה בסדר מבחינתי, מה שלא בסדר מבחינתי זה לשמור על קשר איתם כעת שאנחנו יחד ורציניים בכוונותינו (לפני החתונה), על אחת כמה וכמה שניפגעתי ממעכת נישואין אחת בעבר. היא היתה רשומה בהרבה אתרי היכרויות ובנוסף פגשה הרבה אנשים באמצעות הפייסבוק.

    היו לה ידידים שהיתה מתראה איתם ובין היתר הם גם היו שוכבים, על אחד מהם שהיא סיפרה לי, היא אמרה שהיא דיברה איתו ואמרה לו שיש לה קשר חדש ורציני ושהקשר ביניהם לא מתאים, את האחר הסתירה במודע
    או שלא במודע ולבסוף נודע לי עליו מפני שהייתי נוכח בשיחת טלפון ביניהם והיא היתה ממש עצורה ועשתה אלי פרצופים של חוסר נוחות ואז רק סיפרה לי עליו, היא אפילו נפגשה איתו כאשר היינו חברים.

    בשלב מסויים לפני החתונה היא ממש רבה איתי שהיא רוצה לשמור על קשר עם אחד מהידידים האלה שלה, אני כמובן סירבתי ולבסוף היא הסכימה שלא להתראות איתו (שניהם כמובן היו קיימים עדיין בפייסבוק שלה).
    אני נפגעתי מהבקשה הזו והדבר אף הכביד על חוסר הבטחון והאמון שלי בה...

    בסופו של דבר היא נמנעת מלשמור על קשר איתם, לאחרונה היא אישרה חברות בפייסבוק שלה לידיד נוסף מהעבר שהיה ביניהם קשר רומנטי וחיפש אחריה באתר, היא מחקה את הפוסט הזה כדי להסתיר שאני לא אראה את קבלת החברות ביניהם בפייסבוק שלי. היא סיפרה לי על זה באותו יום, שזה מה שהיא עשתה כדי שאני לא אקנא ושהיא עשתה את זה כי היא יצר הסקרנות הוביל אותה לכך.

    אני פגוע קשות מזה ואני לא יודע מה לעשות עם זה, אני מאוד אוהב את אשתי אבל קשה לי להתגבר על זה ולהמשיך הלאה (אנחנו בדיוק חושבים לעשות ילד ולקנות בית), הדבר חי בתוכי ומשתק אותי. מדי פעם יש לי יציאות עוקצניות כלפיה מהסיבה הזו. אני לא יכול לסמוך עליה ב-100% ואני פוחד מהעתיד לבוא.

    מן הסתם הדבר משפיע על שנינו.

    מאור זקוק לתמיכתכם ותגובתכם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר אמון בבת הזוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך בולט בקשרים

    עדי בדיחי
    31/08/2011

    שלום ארז,

    לאשתך צורך בולט בקיום קשרים חברתיים, לא בטוח שרק עם גברים. לכל דבר יש סיבה והגיוני שהיא מעוניינת לשמר קשרים שמעלים לה את הביטחון או הדימוי העצמי, ובכך מרגישה יותר טוב.

    אסור לשכוח שלא היתה פה בגידה לפי הבנתי או משבר אמון חריף. היא כן מספרת לך (אמנם באילוץ אבל מספרת) על קשרים, וכן ניתקה קשר עם מי מהידידים שלה, אני מניחה שלטובת הקשר והאמון שלך בה.

    ההסתרות כמו כן המחיקה של ההודעה בפייסבוק להערכתי נובעות מהפחד שלה- איך אתה תגיב. היא תיארה לעצמה שלאור החוויות הקודמות איתך בנדון אתה לא תאהב את זה וזה יצור עימות. לכן כנראה היא באינסטינקט- ישר מחקה. אבל, בוא שוב נזכור- היא באה ואמרה לך בכנות מה היה. היא בפירוש גם הזכירה את עינין הקינאה.

    אז למעשה יש כאן 2 חלקים- שלך ושלה. מה אתה יכול לעשות כדי לשפר את המצב ביניכם (אמון), ומה היא יכולה. היא יכולה לעשות את מה שהיא עושה עד כה- לנתק קשרים קיימים שמאיימים עליך, בד בבד היא לבטח רוצה לשמור על המעגל החברתי שהיא יצרה או יוצרת. ז"א, אולי שווה לעודד אותה כן ליצור קשרים, אבל לא עם אנשים שבעבר היו לה חוויות רומנטיות או מיניות איתם. זה החלק שלה. אתה לעומתה, יכול לנסות לעבוד על נושא הקנאה, ועל חשיבה מחודשת אחורה, רטרואקטיבית, על הקשר שלכם- האם באמת יש לך סיבות לחשוב או לחשוד שהיא בוגדת או בגדה או מסוגלת לכך? כי עד כה לא מצאתי משהו מאוד חריג בהתנהגותה. היא הגיעה וסיפרה לך על המקרים, כולל ההוא שהיא מחקה ולמה, היא מספרת לך שנושא הקינאה מפריע לה. במילים אחרות-יש לכם פתח טוב לעבוד דרכו על הזוגיות. אם זה לא ידובר ביניכם וישקע, זה יחזור גדול ועוצמתי יותר.

    תנסה בכל זאת לפתוח את זה תוך גישה של בגרות ולא של עלבון. אני מבינה שאתה נפגע, אך תזכור שיש כאן מישהי שהקשרים החברתיים חשובים לה, ואולי כמובן לחשוב יחד איתה- האם יש משהו שחסר לה בזוגיות (מרחב? קלילות?) שאתה יכול להעניק לה ובכך הצורך עם אותם גברים ילך ויפחת בהדרגה. כמובן זה מצריך סבלנות רבה מצידך.

    נקודה למחשבה- אולי דווקא בגלל רגשות קנאה מצידך כלפיה- היא "בורחת" למקומות חופשיים יותר?

    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו