בעיות אחרי לידה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות אחרי לידה
    אמא חדשה
    17/10/2011

    לפני 5 חודשים ילדתי בשמחה את ילדנו הראשון.
    הלידה היתה טובה והשמחה מאוד גדולה. בעלי היה איתי בחדר הלידה ומאוד תמך.
    מאז שחזרנו הביתה התחילו הצרות.
    אנחנו גרים בדרום והורינו בצפון ובמרכז הארץ כך שאין לי עזרה מהם.
    מהיום שהגעתי הביתה עם התינוק אני מתפקדת בעצמי כי בעלי חזר לעבודתו.
    אנחנו שנינו עצמאיים ואני כעת עובדת מהבית.
    לא היתה לי ממש חופשת לידה מהעבודה כיוון שאני עצמאית אך הפעילות אכן ירדה. בעלי ממשיך כרגיל.
    הויכוחים שיש לנו הם רבים וקולניים כיוון שבעלי בעל קול גדול וצועק מאוד חזק ואני חשה צורך להתגונן. מעבר לכך שלפעמים יוצא ממנו כמו שד והוא מסוגל לקפוץ בכעס על הרצפה, לשבור עטים וכו'..
    היום למשל הוא רב איתי על כך שעמדתי במטבח והדלקתי אור . מבחינתו יש מספיק אור טבעי בבית ואין צורך שאדליק אור ואבזבז חשמל. למרות שאמרתי שחשוך לי מדי ואני זקוקה לאור הוא התנפל..משם זה עבר לכך שכשאני מניקה אני שמה מזגן כי חם לי נורא (אני ממש מזיעה בהנקה) ושמספיק שאפתח חלון.
    הוא לא קשוב לצרכים שלי. זה לא שהבית כל הזמן עם אור/ מזגן... פשוט זה כל פעם משהו אחר וכל פעם חוסר הסתכלות עלי.

    לפעמים זה כעס על כך שאני לא הספקתי לעשות דברים בבית ובמקום זה נפגשתי עם האמהות שלנו או שהלכתי לטיפת חלב ולסופר והתעכבתי יותר מדי (כי אני מניקה אותו גם בחוץ) או שהוא התפוצץ מזה שהלכתי לבית כנסת בכיפור לתקיעת שופר ובגלל שכחזרתי הייתי חייבת להניק את התינוק שהיה איתי גם שם ולא הספקתי להכין כלום לאכול עבורו והוא צם .אז מבחינתו לא התחשבתי בו והייתי צריכה להכין קודם אוכל.
    ובעיקר נראה שחוזר כל הזמן העניין של זה שהוא חושב שהוא עובד קשה יותר ואני רב היום עם התינוק , מניקה ומשחקת ועצם חזרתי לעבודה חלקית ולהמשך תפקוד של הבית נראה לו מובן מאליו והוא עושה יותר ממני...
    דבר שמצער אותי לשמוע וגם מצחיק כי הוא אפילו חיתול עם קקי לא מוכן להחליף רק עם זה פיפי, והוא מאחרי עשר דק' עם התינוק על הידיים ישר עובר לאיזה עריסה לשים אותו והולך לקרוא או לשחק בטלפון כשהוא לידו...

    אני אובדת עצות. הוא לא מוכן ללכת ליעוץ.

    - אז אני מסבירה שאני צריכה גם משהו אחר ולראות עוד אנשים כי אני גם עובדת, גם עושה הכל כרגיל בבית(בישולים, נקיון,כביסות) וגם מטפלת בתינוק.
    הוא לא רואה את התוספת הזו שהגיע ודורשת עוד עבודה ממני וממש מעט ממנו.
    אני כבר עייפה מלריב איתו כל הזמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות אחרי לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אחרי לידה - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    17/10/2011

    אמא חדשה יקרה,

    ראשית הרבה מזל-טוב לרגל הולדת בנכם הבכור!
    לצד האושר הרב אשר מביא עימו התינוק החדש מתעוררים לא מעט קשיים הנובעים מן הצורך להתמודד עם המציאות החדשה, עם החיים במתכונתם החדשה והמורחבת. שני ההורים הטריים חווים קשיים. האם עייפה יותר. העייפות ה"עודפת" מתחילה עם תהליך הלידה המתיש ונמשך בלילות חסרי שינה, בימים עמוסים במטלות, חדשות וישנות, ובסדר יום לא מסודר הנובע מכך שראשית מסופקים צרכיו של הרך הנולד,סביב השעון, בכל רגע שהוא צריך. בנוסף לכל האמור לעיל מתחילים להצטבר אצל האם הטרייה צרכים לא מסופקים כמו חוסר בזמן לעצמה, מחסור בחברת מבוגרים אחרים ועשייה אחרת, שלא קשורה באופן ישיר או עקיף לטיפול ברך הנולד ובניהול מטלות הבית השונות, ממש כפי שאת חשה.
    האב הטרי חש, באופן מהותי, תחושת הזנחה. הוא חש שהוא כבר אינו חשוב כמקודם, שצרכיו פחות דחופים ושרצונותיו פחות "מעניינים". נראה כי בעלך חש כך וזאת לאור התרעמותו על כך שלא "עמדת בזמנים" ביום כיפור וארוחתו לא הייתה מוכנה בזמן, לדעתו, מאחר והיית עסוקה בדברים אחרים, כולל הנקת התינוק. כך נוצר מצב שלעיתים האב הטרי חש שהוא כאילו במעין תחרות עם התינוק על תשומת ליבה של האם ולאור זאת הוא מתקשה לקחת חלק משמעותי בטיפול בתינוק.
    על-מנת לנסות לקרב את בעלך אלייך וליצור תחושה של "יחד", נסי, בזמן הקרוב, לשתף אותו כמה שיותר בחוויותייך היומיומיות. ככל שהוא ידע יותר אני מאמינה שהוא יבין טוב יותר לליבך, יבין טוב יותר עד כמה את עמוסה ועד כמה תשמחי לסיוע מצידו. מאידך, ככל שהוא יהיה מעורב יותר הוא יחוש חשוב יותר ונחוץ יותר. ככל שהוא יחוש חיוני יותר תחושת ההזנחה המלווה אותו תלך ותפחת. חשוב ביותר שהדברים יזרמו בנועם ובשלווה כך שלאט לאט תוכלו להעלות את החיים על מסלול נכון עבורכם כאשר כל אחד מכם מסתייע בשני, מקל על השני ומוצא זמן לדברים נוספים, דברים החשובים לו. גם כאשר בעלך מתפרץ, למרות הקושי הכרוך בכך, נסי לשמור על קור רוח, כך שהדברים יישארו ב"פרופורציה" ולא תיגררו למריבה אשר תחזיר אתכם "אחורה".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו