מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיה בזוגיותסיוון27/10/2011
שלום רב!
אני נמצאת ממש במצב שאיני יודעת מה עלי לעשות, אנסה לתאר לך בקצרה ואלי תוכלי במעט להדריך אותי.
אז ככה אני נשואה עם 2 ילדים, אחד בן 4 ואחד בן שנתייים.
בגדול החיים שלנו בסדר, חיים בבית חדש משלנו, מרוויחים יפה והכל.
בעלי הוא בעל טוב ואיש משפחה, בין החסרונות שלו הוא חסר סבלנות, וחסר כבוד לאחרים.
הוא תוך שנייה יכול להתעצבן ולא מעניין אותי מי ומה עומד מולו הוא יגיד מה שהוא חושב.
אני ההפך הגמור.
אני ממש לא מתה על ההורים שלו אך רוחשת להם המון כבוד עצם היותם ההורים שלו. תמיד אכבד אותם ואף פעם לא אגיד משהו לא במקום בגלל שהם ההורים שלו.
הוא מצד שני מוצא את עצמו מתעצבן ללא סיבה ורב עם אמא שלי מהיום שהתחתנו, וזה מגיע לדיבור לא יפה והתנהגות לא יפה.
כל הזמן אני אומרת לו שזה נמאס לי והוא עובר את הגבול אך לשווא.
עכשיו הגיע רגע שפשוט אני נמאס לי.
העומס של חיי היום יום גם ככה מתיש אותי, מי שעוזר לי עם הילידם והא לראות אותם כל הזמן זה ההורים שלי ולא שלו.
בכלל נראה לי שזה באמת הבעייה שמ]פריע הלו שהוא פשוט מקנא.
אז השבוע היה רגע שבו אני הלכתי בערב, הוא נשאר עם הילדים ואמא שלי באה לבקר והוא תחיל לריב איתה ולדבר לא יפה, והשאיר אותה לבד והלך.
היא מצידה מאוד נפגעה ואמרה שהפעם היא כבר לא סולחת.
אני כבר נמאס לי ולא אמרתי לו כלום כי נמאס לי מכל השיחות וההרצאות האלו.
פשוט אתמול הוא אמר לי שאמא שלו הזמינה לשישי - ואמרתי לו שאני פשוט לא הולכת יותר לארוחות אצל ההורים , נקודה!
וככה זה נגמר.
הגישה שלי היא לא לעשות דווקא, אך אם אחרי כל השנים, ההורים שלו לא עושים עשירית מההורים שלי ולהילידם לא ממש מעניינים אותם ולמרות כל זאת אני מכבדת אותם והוא גורם לי לשברון לב, אז זהו אני לא הולכת יותר.
וכרגע זה עומד.
השאלה מה הלאה, הוא יילך לבד, ואיך אני אמשיך
איך לגרום לו שכבר נמאס לי@
אמא שלי אני היחידה בשבילה והיא בשבילי והוא צריך להבין שהוא פשוט לא מדבר יותר
מקווה שהצלחתי ולא במעט ואשמח לעצך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר כהזדמנות לצמוח ולשנות
דורית כהן29/10/2011סיוון היקרה, צר לי על מה שאתם עוברים...את יודעת, לפעמים רק עימות חמור ומשברי מצליח ליצור שינוי ומפנה בתחום ששום דבר אחר לא הצליח לפתור אותו קודם לכן.
יתכן שתידרשו לקצת כאסח ביניכם כדי להבהיר לו עד כמה את פגועה ועד כמה אינך מוכנה ליחס הזה שלו.
אני יכולה להציע לך לנסות לנהל איתו שיחה בעוד כמה ימים: זאת צריכה להיות שיחה שנקבעת מראש בתור שיחה, וצריך לפנות לה זמן מתוכנן מראש. בשיחה הזאת נסי לשתף אותו - בלי להאשים אותו - איך את מרגישה. מה עובר עלייך. אני יודעת שזה קשה להימנע מלהאשים. נסי לזהות מהם הרגשות שלך? פגועה, מתוסכלת, דואגת ליחסים בינו לבין אמא שלך, חוששת שתישארי ללא מספיק עזרה מצידה, שימי לב שכל מה שכתבתי אלו אינן האשמות כלפיו אלא תיאור הרגשות שלך והחששות שלך.
אם השיחה לא תצליח - אני ממש מציעה פשוט ללכת לייעוץ זוגי ממוקד, כדי שמישהו אחר יעזור לכם לנהל את השיחה הנדרשת ולצאת מן המצב - זה אפשרי, אבל באמת דורש סגנון מאוד מסויים של תקשורת שאינה מורכבת מהאשמות.
הבעייה אצל רוב הזוגות ששיחות כאלו כרוכות בהטחת האשמות הדדיות ובגלל זה לא מצליחים להתגבר על הבעיות. וזה משהו שניתן ללמוד אותו ולהתאמן עליו בייעוץ זוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

