מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לבחור בו לבן זוג?יעל29/10/2011
שלום,
אני יוצאת עם בחור בן 29 (אני בת 33) כ-3 שבועות.
הוא מתיחס אליי כפי שאף פעם אף בחור לא התיחס אליי.
מחמיא, משקיע, יש תחושה שהוא קצת מעריץ אותי.
מההתחלה נמשכתי אליו פיזית, במידה מסוימת. וככל שאני מכירה אותו הוא מושך אותי יותר.
ומאד נהנית מעצמת המשיכה הפיזית שלו כלפיי.
הוא בירר איתי כבר כמה ילדים הייתי רוצה, היכן לגור, וכו.
יש לנו מספר תחומי עניין ותכונות שדומים (אהבה לטבע, עקשנים מאד)
רק שברור לי שאני תמיד מחפשת בני זוג שהם יצירתייים בתחום כלשהו
(אני בעצמי יצירתית במגוון תחומים, ונדמה לי שזה ערך עליון עבורי)
ואני מתלבטת לגבי מידת היצירתיות שלו. אני מחשיבה את ההומור שלו כיצירתי, ומתלבטת האם הבחור יצירתי באופן כללי מספיק עבורי. גם האם זה לנכון לתת לזה חשיבות כאל ערך עליון.
כמו כן, גדלתי לאמא ביקורתית מאד, וכשאני רואה פרץ של יצירתיות אצל הבחור (כמו בקטע כתיבה שהוא הראה לי שהוא כתב למשל) אז אני רואה שביקורת לא היתה שם. יצירתיות כן. אבל ביקורת לא. וזה מטריד אותי, האם אנחנו באותה רמה אישית?
או שאולי הוא פשוט איננו ביקורתי, ואז דוקא אוכל לחסוך מעצמי בעיות בעתיד של בן זוג ביקורתי, ע"י בחירה של בן זוג שאיננו ביקורתי.
עניין נוסף, הוא שהרקע שלנו שונה, הוא ימני בדיעותיו הפוליטיות, ובא מבית דתי, עכשיו הוא דתל"ש.
אני שמאלנית - מרכז, חילונית גמורה. יש לי קצת דיעות קדומות על דתיים לפעמים, שהיה לו קשה לשמוע.
קשה לשנינו לשמוע לפעמים אחד את דיעותיו של השניה. למרות שנראה לי שאני מסוגלת לפתח סבלנות לזה. לא יודעת מה לגביו בעניין.
ככל שאנחנו מתראים יותר, לא יודעת אם מתאהבת, אבל עוד מעט מסוגלת לומר שאני אוהבת אותו.
אם להשאר או לסגת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמישות היא תנאי הכרחי מצידך
עדי בדיחי29/10/2011הי יעל ושבוע טוב,
את מתארת תחילת קשר סטנדרטית בעיקרה- ישנם תחומי עינין, ישנה הנאה ומשיכה, את סה"כ נהנית מהקשר ומעוניינת שימשך, וישנם גם פערים- אם זה דעות פוליטיות או כל מיני ספקות שיש לך לגבי הקשר.
אני מניחה שככל שהזמן ימשך את תדעי את התשובות לכל שאלותייך. לא הייתי ממליצה לך לסגת מקשר שסה"כ, בכללי שלו, עושה לך מאוד טוב, כך נשמע. כן שמתי לב שאת מעט משחזרת דפוסים מוכרים וידועים שגדלת עליהם (כך כולנו עושים אבל מוטב שתהיי יותר מודעת אליהם)- כמו הביקורתיות ש"ירשת" מאמך, או דעות קדומות כאלו ואחרות. ככל שתכירי את עולמו כך תופתעי לדעת כמה יש לו לחדש לך- והפוך.
עוד דבר- מה שאת לא מכירה בו, והיית רוצה להכיר בו- אל תהססי לפתוח איתו. ככל שתיפתחי יותר ותסתקרני לגביו- כך יהיו לך תשובות ברורות יותר.
הפערים שתיארת אכן פערים, אבל לאיזה זוג אין פערים היום? במהלך הזוגיות ושנות נישואין אנשים יכולים להחליף עמדות (הרבה פעמים בזכות בן הזוג), להשתנות, לחוות את העולם אחרת, בפן בוגר יותר, והפערים למעשה גמישים- יכולים להתרחב או להצטמצם. לכן מאוד חשוב להיות גמישה עם הקשר, לזרום עם הטוב שבו.
לגבי "ערכים" כמו יצירתיות (הייתי קוראת לזה תכונה)- כתיבה נחשבת לתחום מאוד יצירתי בעיניי, והייתי נשארת שמחה שיש לו את זה, ופחות מחפשת מה אין בו. ככל שתחפשי ככה תמצאי. ככל שתסתכלי עליו כאל מכלול שאת סקרנית לגביו יותר ויותר- ככה יהיה לך כיף וטוב יותר.
אז בהחלט אני חושבת להישאר- אבל להיות מודעת עם מה את מגיעה לקשר, ואולי אלו מכשולים קטנים שמעכבים אותך מלראות את האדם האמיתי שבו. נסי לזכור שאת בונה איתו בית חדש (אם וכאשר) והבית יהיה מושתת גם על מה שאת תביאי וגם על מה שהוא יביא, ולכן גמישות היא תנאי הכרחי להצלחת הקשר הזה.
הרבה הרבה הצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

