מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- המריבה הכי גדולהקירה05/11/2011
אני וחבר שלי (בני 25) 8 חדשים יחד וזו אהבה גדולה ושנינו מרגישים שמצאנו את החצי השני.
היו לנו כבר כמה מריבות קטנות ותמיד הוא גם היה מתעקש לפתור אותן מיידית ולא למשוך מצב שאנחנו לא "בסדר" אחד עם השני.
אתמול כשחזרנו מבילוי הוא ניסה להוכיח לי איזה נקודה בדיון ואני לא הסכמתי איתו ואז הוא השתמש בדוגמא לא יפה על המשפחה שלי, שמבחינתי זה קו אדום. אמרתי לו בעבר שזה נושא רגיש אצלי ואני לא מוכנה לשמוע מאף אחד דברים שליליים על המשפחה על מנת שידע ולא ישגה בכך.
כשהוא חצה את הקו האדום הזה מבחינתי הרגשתי אכזבה עצומה וכאילו הוא השתמש בנשק הכי יעיל נגדי באותו רגע, מה שהכי פוגע בי. ישבתי בדומייה עד שהוא שאל מה הוא עשה שהעליב אותי ולא עניתי ישר אבל בסוף אמרתי לו וכשהגענו לבית שלי יצאתי מהאוטו בסערה והוא ניסה לצעוק לי אבל אני הסתובבתי ורק אמרתי שאין לי מה להגיד לו עכשיו. הוא נסע אחוז טירוף משם ואחרי מס' דקות התקשר ועניתי . ניסיתי להגיד שאני לא מעוניינת לדבר עכשיו והוא לא הניח לזה ואמר שהוא רוצה לפתור את זה עכשיו והתווכחנו כמה זמן כי הוא הצדיק את עצמו ואני חיכיתי לשמוע סליחה. בסוף הוא התנצל והוא ציין כמה כואב לו . ממש הרגשתי שההתנהגות שלי מכאיבה לו גם ואמרתי לו שאני ארד למטה לחכות לו, הוא בא והתחבקנו ובקשתי שנעלה לישון ועלינו .
בבית כשהלכנו לישון, ניסיתי לחבק אותו והוא לא זז ולא הגיב אז עזבתי והסתובבתי לצד השני ונרדמתי. אחרי חצי שעה, אני מתעוררת מרעש ורואה אותו מתלבש בחושך וכששאלתי מה הוא עושה הוא ענה "אני מרגיש לא רצוי פה" . לא ידעתי איך להגיב והייתי בהלם שזה ממשיך להתגלגל, לא האמנתי שהוא ילך עכשיו . הוא ביקש שאסגור אחריו והלכתי בחוסר רצון ובדלת הוא רק אמר לי "אני לא לוקח דברים כאלה כמובן מאליו".
היה לי נוראי כשהוא עזב, בכי, קושי לנשום ורעידות. זה זעזע אותי . אני מרגישה מאוד פגועה שהוא הלך, שהוא לא יכל לחכות עד הבוקר ובכלל שהוא עשה אתמול פעמיים דברים שלא האמנתי שיעשה.
אני יודעת שגם הוא ודאי פגוע ממני אבל אני לא יודעת מה עושים במצב כזה.
איפה היתה הטעות שלי , אם היתה. זה מרגיש לי כמו מצב שאין ממנו חזרה שכל כך הרבה "נישבר" אתמול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה כללים חשובים איך לריב
דורית כהן06/11/2011קירה היקרה, ראשית, תודה על התיאור המדוייק, מכיוון שזה ממש עוזר לי להבין מה קרה.
כתבת שחשוב לו לשוחח מהר על כל מריבה קטנה על מנת לא לגרור את הריחוק. זה מעיד על הקושי שיש לו להישאר מרוחק, בלי שהוא יודע איפה הוא עומד איתך ומה קורה.
ואז, כאשר התפתחה מריבה גדולה, ושימי לב שהנשק שלך היה שתיקה (שזה הנשק הכי יעיל שלך כלפיו...) וגם בהמשך כאשר אמרת לו "אין לי מה להגיד לך עכשו" - הוא כנראה נכנס למצוקה גדולה. זה גרם לו להרגיש חוסר אונים: אם הוא רוצה קירבה - הוא חייב להגיד לך את המילים "הנכונות" (להן את מצפה) אחרת אין קירבה. כלומר הרגיש שאת אונסת אותו להתנצל.
אני חושבת שחוסר החופש הזה לבטא את מחשבותיו והאילוץ לשחק רק על פי הכללים שלך הציף אותו בין היתר בתיעוב עצמי, על כך שהוא מתקפל ושאסור לו להגיד את מה שהוא רוצה להגיד, אחרת תמשיכי לכעוס ולהתרחק.
בתשובה שלי הדגשתי עבורך את התרומה שלך לריב, אבל לי זה ברור שכל אחד מכם פשוט נתקל הפעם בדיוק בנקודה הכי רגישה שלו.
בעיני מה שקרה אינו קשה לפתרון:
עצם ההבנה מהי הנקודה הרגישה של כל אחד מכם - אז לאחר הסבל שגרמתם זה לזו צריך להתיישב, לנתח את מה שקרה ובמקום להאשים או להצטדק - נסו להיות יצירתיים ולהעלות רעיונות איך להבא תוכלו לנהל ריבים.
למשל:
הוא צריך לקבל שלפעמים את פגועה וזקוקה למרחק ולא מתאים לך לנהל שיחה הגיונית כאשר את בתוך סערת הנפש. עליו לפתח את היכולת שלו לדחות קצת את השיחה לזמן בו תתקררי ותהיי שקולה יותר. זה לגיטימי. רק צריך להגיד לו מתי כן תוכלי לדבר. נניח בעוד שעה/ כמה שעות וכו', כדי שיידע שזה הולך לקרות בקרוב. הידיעה הזאת, לשמוע ממך מתי - במקום שתתעלמי ממנו ותשתקי - זה יקל עליו.
ואילו את צריכה להבין כמה קשה לו כאשר את שותקת או מתרחקת ולחזור לשיחה איתו כמה מהר שאת יכולה - כאשר את מרגישה שקצת נרגעת. לא למשוך זאת עוד ועוד כי את כועסת ומאוכזבת ומגיע לו עונש!
ולבסוף - כל אחד מכם צריך ללמוד להתנצל על הכאב שהוא גרם - בכוונה או שלא בכוונה, כלומר להכיר בכאב. נראה לי מדברייך שלאורך כל הזמן הרגשת זאת היטב, ועשית כמה דברים בכיוון כמו לחבק אותו ולהזמין אותו לישון. אבל חשוב גם להגיד במילים על מה את מצטערת שעשית, מתוך ההבנה מהו הכאב שנגרם לו.
מאחלת לשניכם הצלחה, אל תוותרי על אהבה כזאת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

