מה עליי לעשות ? בבקשה עצה!

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה עליי לעשות ? בבקשה עצה!
    חסויה
    12/12/2011

    היי אני בת 19 חיילת, התגייסתי לא מזמן ואני נמצאת בקשר עם מישהו (בן 21) כבר חודשיים, הבעיה היא שאני מסתירה ממנו שאני חולה באנורקסיה. זה מאוד קשה כי אני כל הזמן מנסה להתחמק מסיטואציות עם אוכל, וגם כשהן קורות אני מנסה לאכול ממש מעט בשביל שלא יחשוד. האמת היא שזה לא ממש עוזר כי אני כן חושבת שהוא חושד, הוא שואל אותי ואומר לי למה אני לא אוכלת, הוא שאל אותי למשל כמה אני שוקלת ואפילו אמר שהוא חושש שאני הולכת לכיוון של אנורקסיה (הוא רק לא יודע שאני שם מזמן, מסביבות גיל 15 עם עליות ומורדות במחלה).
    קשה לי מאוד להסתיר ולהתנהג כאילו הכול בסדר אני גם חושבת שזה קצת מחבל בקשר כי קשה לי להיות כנה איתו, פתוחה ולהרגיש בנוח, הוא למעשה לא מכיר חלק גדול ממני. מנגד אני חוששת שאם אספר לו הוא יבהל והיחס שלו אלי ישתנה .
    מה אתם מייעצים לי לעשות?
    אני חושבת שזה כן חשוב שאספר לו השאלה איך אוכל להבהיר לו שאני מבינה אם הוא לא יוכל להתמודד עם זה או יותר נכון להבין את זה והוא חופשי ללכת?
    בבקשה עצה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עליי לעשות ? בבקשה עצה!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עליי לעשות ? בבקשה עצה! - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    12/12/2011

    חסויה יקרה,

    ראשית, עבורך, חשוב מאוד שתתחילי לטפל בעניין הזה ויפה שעה אחת קודם. למיטב הבנתי, מתוך העולה מפנייתך, הצלחת ל"החליק" את העובדה הזו מגיל 15 ואף גויסת, למרות שאנורקסיה נחשבת תופעה פחות רצויה בצבא, בלשון המעטה, והיא מטופלת על-ידי קב"ן. כאשר תפתחי את העניין הזה זה מאוד יקל על חייך, מול כולם ובוודאי עבורך. כבר לא תאלצי להסתיר דבר מאיש, תוכלי להתנהל באופן טבעי וחופשי והכי חשוב, בריאותית את חייבת לטפל בכך. אנורקסיה עשויה לפגוע בפוריות העתידית למשל ועוד סיבוכים שונים ולא רצויים.
    באשר לבחור הזה שמוצא חן בעינייך, הוא יכול להוות טריגר עבורך להתחיל ולטפל באנורקסיה מהשורש.
    את צודקת, מאחר וזוגיות מושתתת, בין היתר, על כנות, שקיפות, יושר, פתיחות ויושרה המהווים בסיס יציב לתקשורת זורמת ונכונה בין בני-הזוג, חשוב שתשתפי אותו, על אחת כמה וכמה מאחר והוא ממילא "עלה עלייך". ספרי לו את האמת, אפשרי לעצמך להיפתח בפניו. כלל לא בטוח שהוא ירצה ל"ברוח", יכול מאוד להיות שהוא דווקא יחליט שאת חשובה לו ושהוא רוצה לעזור לך לטפל בעצמך כראוי ודווקא יעריך את האומץ שלך להיפתח בפניו ויחליט להישאר על-מנת לתמוך ולסייע ככל יכולתו.
    אם את חשה שיהיה זה נכון דווקא לאפשר לו "פתח מילוט", אמרי לו בפשטות כי אם הוא חש שיקשה עליו להתמודד עם המידע הזה הוא חופשי ללכת, ממש כפי שאת מרגישה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו