לא נרדמת עם הבן זוג

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא נרדמת עם הבן זוג
    גל
    03/01/2012

    אני בת 24, בקשר עם מישהו 4 חודשים, מאוד אינטנסיבי, הולך ממש טוב, מתקדם מהר, כיף לנו, אני מאוהבת בו ממש. הבעיה היא שאני לא מצליחה להירדם איתו! לא נרדמת לדקה, מתהפכת במיטה כל הלילה, טרודה במחשבות, וגם שלא- לא נרדמת... הוא נוחר, אני ישנה עם אטמי אוזניים ככה שזה כבר פחות מפריע... לילה אחד בשבוע זה בסדר אבל שזה כמה לילות רצופים ללא שינה אני לא מצליחה לתפקד ואני ממורמרת ומוציאה את זה עליו. ממש קשה לי ומתסכל אותי שאני לא יכולה להירדם איתו.
    האמת היא שיש לנו בעיות בקשר, די הרבה, אנחנו ממש ממש שונים, יש הרבה דברים שמםריעים לי ואת חלקם הוא מוכן לשנות אבל טוען שזה יקח זמן וצריך סבלנות. אנחנו מאמינים שצריך לעבוד על קשר ולבנות אותו ושזה לוקח המון זמן ולכן אני לא מתייאשת וכן יש לי סבלנות, השאלה היא אם אני לא אצליח להירדם עד שבאמת יהיה איזשהו שינוי מצידו שיגרום לכך שפחות יפריעו לי כל מיני דברים בו? אולי רק אחרי שהוא ישתנה התת מודע שלי פחות יציק לי בלילה?
    התחלתי לקחת רסקיו נייט שאני איתו, לא עוזר... היה לי חבר בעבר, בהתחלה היה לי קשה להירדם איתו ואחר כך כבר לא, עם חברות שאני ישנה אני נרדמת מייד.. רק איתו לא.
    מה עושים? איך להתמודד עם זה? אני לא אצליח להתמודד עם זה עוד הרבה....
    תודה,
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא נרדמת עם הבן זוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נרדמת עם הבן זוג - תגובה

    עדי בדיחי
    03/01/2012

    הי גל,

    נשמע שאכן את מאוד מוטרדת מבעיות שיש לכם בקשר. הזכרת שגם עם החבר הקודם בהתחלה התקשת לישון, מה שכנראה מעיד על "דפוס" מסוים שאת מפעילה כאשר את מוטרדת ונמצאת בקשר משמעותי. כנראה שהימצאותך בקשר רומנטי, כלשהו, כבר גורמת לגוף שלך להיות דרוך יותר, את מופעלת יותר ע"י מחשבות, תהיות וספקות לגבי הקשר. זה מעיד גם על חשיבות הקשר בעינייך ועל הרצינות שלך לגבי הקשר. אם כי זה מונע ממך שינה טובה וזאת לא פחות חשוב :)

    אני מאמינה שככל שתדברי יותר על הבעיות, לאו דווקא איתו (כי איתו באמת צריך סבלנות כמו בכל קשר) אלא עם חברות, אחות או מכר קרוב.. ככל שתפרקי את המחשבות לחלקים קטנים ע"י שיחה טובה וע"י שיתוף- ככה הן פחות ישארו "רק לך" ופחות יפריעו לך. מעבר לזה חשוב לשתף גם אותו שאת לא נרדמת ואולי עוד הידברות על הבעיות ורגיעה (מצידו כלפייך) יכולות לעזור. מה שחשוב הוא שהקשר לא יפגע באיכות חייך- מותר לתהות ולהיות מוטרדת, אבל חשוב שתשתפי כמה שיותר ותנסי למצוא פתרונות שיישבו את דעתך. בכל קשר יהיו לך ספקות בהתחלה, זה טבעו של קשר. בכל התאהבות את תחששי לאבד את בן הזוג ובכל קשר רציני את תתהי האם את מספיק טובה לו והאם הוא יוכל להשתנות עבורך.

    אם את תראי שלאחר תקופה קצרה את עדיין מתקשה להירדם ומוצאת את זה מעסיק אותך רוב שעות היום- נסי לפנות בכל זאת לאיש מקצוע, אפשר לנסות את הגישה ההתנהגותית שעובדת על אופן המחשבות ועל היכולת לנתב אותן ולעבד אותן.

    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    גל
    18/01/2012

    הי עדי,
    בעיקרון אני מדברת איתו על זה כל הזמן, פרקתי את כל המטענים שלי ואת כל מה שמפריע לי בפניו ובפני חברות. העניין הוא שחברות שלי ברובן לא אוהבות אותו (לא בגלל האופי שלו או איך שהוא מתנהג אליי, כי הוא מדהים, באמת אלא בגלל שהוא נורא שונה ממני, מעשן, שותה....) ככה שהן לא יותר מדי עוזרות אלא להיפך... אני מאוד אוהבת אותו ומאוד רוצה שזה יצליח, פשוט אני לא מצליחה להירדם וזה מטריף אותי, אפילו שאני ממש ממש עייפה אני נכנסת למין מעגל כזה שעוד לפני שאנחנו נפגשים אני כבר פוחדת שאני לא ארדם ואז מגיע השלב שהולכים לישון ושוב אני לא נרדמת, מין מעגל כזה שלא נשבר....
    למי אפשר לפנות?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיתוף איש מקצוע

    עדי בדיחי
    18/01/2012

    הי גל,

    להערכתי הגוף שלך מאותת על הבעייתיות בקשר שאת מתארת כאן ובהודעה הקודמת. הכוונה היא לדעה של החברות, לשונות שלך ושל בן הזוג, לתהיות שלך לגבי הצלחת הקשר.. אולי הגוף הוא סוג של מראה למה שמתחולל אצלך רגשית. וזה לגמרי טבעי, כך אנחנו פועלים (אם נקביל את זה למשל לדפיקות לב או הזעה לפני אירוע חשוב או בזמן התרגשות גבוהה). גוף ונפש חוברים יחדיו בעיקר בזמנים כאלו.

    טוב את עושה שאת משתפת ומתייעצת, גם איתו וגם עם הקרובים לך. יתכן וחברותייך רק משקפות לך את החשש הפנימי שלך? יתכן ובתוכך את תוהה לגבי אופיו וטיבו של הקשר ולכן תגובותיהן לא מחזקות אותך.

    אם כוונתך להתייעץ עם גורם מקצועי או גורם מוסמך יותר לכך, אני בעד, אני מאמינה שמול איש מקצוע תוכלי לפרוש יותר פרטים, יותר "תמונה", תוכלי להיעזר ולקבל יותר כלים מאשר שיתוף כאן או עם חברות. שם גם תוכלי לברר ולהגדיר מה צרכייך, ולבחון יחד עם המטפל האם הם אכן מסופקים בקשר, ואיך אפשר להמשיך להתקדם ולהביא אותך לשלמות עצמית, ועם בן הזוג. כאן לא נוכל לפרסם שמות או המלצות על אנשי מקצוע, אבל תוכלי לשלוח לי מייל ואנסה לסייע בשמחה.

    המשך הצלחה, ואל תהססי להמשיך לעדכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל-

    בני
    18/01/2012

    היי

    אני לא רופא אבל לדעתי כדאי לך לשקול לקיחת כדור שינה לתקופה קצרה כדי לצאת ממעגל חוסר השינה שאמצת לעצמך,
    לפעמים נכנסים ללופ של לחצים וחוסר שינה הגורם ללחצים נוספים ולשיבוש החיים, כדור תרופתי לבד לא יעזור ואף יכול לגרום לתלות ולהתמכרות, טיפול פולשני ופסיכולוגי בשביל קשר עם בחור אחד נראה לי מיותר, ולכן תנסי "רבע כדור" בלבד! למשך כמה ימים בודדים כדי להחזיר לעצמך את השפיות, ורק לאחר מכן תשקלי מה לעשות הלאה.
    בהצלחה ולילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו