השוואות בין בני זוג

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • השוואות בין בני זוג
    ליאת
    04/01/2012

    שלום

    אני ובעלי נשואים כבר 3 שנים ולפני 3 חודשים נולד לנו ילד ראשון
    ומאז אני שמה לב שבעלי עושה איתי השוואות ותחרויות בנוגע לילד
    כמו למשל אצל מי הוא יותר רגוע ולא בוכה, מי מרגיע אותו ומי לא, למי הוא מחייך יותר אלי או אליו ועוד ועוד..

    זה מפריע לי מאוד, אנחנו לא אמורים להתחרות אחד בשני על האהבה של הילד
    דיברתי איתו על זה והוא אומר שהכל בראש שלי, אבל זה לא נכון!
    וזה מתבטא בהערות שהוא זורק להורים שלי ושלו וגם אלי

    מה לעשות?
    איך להוריד את התכונה הזאת אצלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השוואות בין בני זוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת-

    בני
    04/01/2012

    השוואות בחיים בכלל וההשוואות בזוגיות בפרט יכולות להעכיר אף את הזוגיות הטובה ביותר, ולכן תנסי לבקש ממנו שימנע מהשוואות כי מאוד קשה לך עם זה.
    מצד שני את יכולה כרגע לנצל את זה לטובתך, תאמרי לו עד כמה הוא טוב בטיפול ותני לו יותר תפקידים, תפרגני לו בכייף להיות איתה בלילה, למה לא?
    ייתכן ויש לו צורך להוכיח את עצמו מה שנמנע ממנו בתוך הזוגיות שלכם וכאן הוא מוצא סוף סוף מקום להתהדר בו, אז יאלה שיהיה לו בהצלחה
    מה לא ככה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני

    ליאת
    05/01/2012

    הקטע הוא שהוא לא באמת רוצה לעשות דברים עם הילד
    הוא לא רוצה להחליף לו חיתול, לא רוצה לעשות לו אמבטיה, לא רוצה לתת לו בקבוק בלילה, לא רוצה להרגיע אותו כשהוא בוכה רק לשחק איתו 10 דקות ושהוא יאהב אותו
    זה הכל, זה מה שהוא עושה, חוזר הביתה בשעה 20:00 מהעבודה נמצא איתו 10 דקות ואז אני מקלחת אותו נותנת לו לאכול ולמיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיזוק חיובי על כל שינוי חיובי קטן

    דורית כהן
    07/01/2012

    אני מסכימה עם בני, שכאשר מישהו מתהדר בהצלחות שלו זה מעיד דווקא על חוסר בטחון עצמי.
    אני מציעה לך שבכל פעם שהוא מנפנף בהצלחותיו עם התינוק - תזכירי לעצמך שזה ממקום של חוסר בטחון ומתוך הצורך שלו שכולם יראו שהוא מצליח. אינני מציעה לך להצטרף ל"מחיאות הכפיים" ולשבח אותו כאשר הוא עושה זאת כי זה עלול לחזק את הדיבור הפסול הזה.

    מה שאני כן מציעה זה להחמיא לו על התנהגויות מוצלחות שהוא עושה, אפילו אם הן חלקיות. למשל, אם הוא משחק עשר דקות עם התינוק - אמרי לו כמה הוא שיחק יפה,כמה זה עוזר לך, כמה את רואה שהתינוק נהנה להיות איתו. תני לו חיזוקים חיוביים על כך במקום להתלונן למה הוא עושה זאת רק עשר דקות. ככל שתתני לו יותר חיזוקים חיוביים על התנהגות מסויימת - כך יש סיכוי גדול שהוא יגדיל את משך הזמן ומספר הפעמים שהוא יעשה אותה, על מנת לקבל עוד חיזוקים חיוביים ממך.

    בכלל, אני מאמינה ששינוי התנהגותי אמיתי מגיע רק בדרך הזאת של חיזוקים חיוביים.
    לעיתים רחוקות מישהו משנה באמת את ההתנהגות שלו כתוצאה מתלונה של בת זוגו. אם כבר - קורה בדיוק ההיפך. דברים אצלו שאת מתלונננת עליהם - דווקא יישארו ויתמידו. כי אנשים - בעיקר חסרי בטחון עצמי - שונאים לשמוע שהם לא בסדר, ואם הם כביכול מקבלים את התלונה ומסכימים איתה - זה גורם להם להרגיש עוד יותר גרוע עם עצמם, אז הם נוטים להדוף את התלונה ואת הביקורת. אז לא זו הדרך.רק חיזוקים חיוביים על כל שינוי קטן בכיוון הרצוי לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו