מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מיואשתליאת06/01/2012
שלום לכולם.
אני מקווה שהפורום מתאים גם לבעייה שלי איתה אני מתמודדת כבר תקופה ארוכה. נתחיל מזה שאמא שלי נפטרה לפני מספר שנים ואני(בת 26) גרה עם אבי ואחי הקטן ממני בשלוש שנים. הבעייה שלי היא רגשות אשם, כל הזמן, אין יום שעובר בלי לחוש ייסורי מצפון כבדים על המצב שלנו. בסך הכל לא חסר לנו כלום אבל אני מלאת רחמים על אבי ומנגד מלאת כעס עליו. כל יום אני מתנדנדת בין תחושות כעס עצומות על שהוא לא מספיק דואג לנו, על זה שהוא מסתובב עם פרצוף נפול וכבוי מבוקר עד לילה ועל זה שאינו דואג לבריאותו (מעשן, לא עושה ספורט, הוא כבר מבוגר)ובין תחושות רחמים עליו ועל החיים הקשים שהיו לו. אני כועסת עליו המון, באיזשהו מקום נמאס לי לדאוג לכל דבר קטן בבית במקום שהוא יקח אחריות. שנייה אחרי שאני כועסת ומוציאה את זה עליו אני מתמלאת רחמים וכעס כלפי עצמי שאני לא מקבלת את המצב ומגלה הבנה.
ברצוני לציין שהמצב לא תמיד היה ככה... אבא שלי איבד את עבודתו לפני שנתיים וזה כנראה השפיע עליו.... בנוסף בעקבות לחץ שלי הוא הלך לבדיקות רפואיות וכיום הוא לוקח כדורים להורדת לחץ דם שכנראה גם משפיעים עליו.
נמאס לי לראות את אבא שלי עצוב וכבוי כל יום.... זה פשוט הורג אותי מבפנים... מצד שני אני לא יכולה להפנות לו את הגב ולהתנתק... מה עושים במצב כזה? האם אני צריכה טיפול פסיכולוגי? אני כבר ממש מיואשת, איכות החיים שלי נפגעת מזה משמעותית...
תודה על ההקשבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "זוגיות" לא בריאה עם אבא
דורית כהן07/01/2012ליאת היקרה, נכנסת לסוג של "זוגיות" - לא בריאה עם אבא, ולכן אני כן עונה לך בפורום הזה...
רגשות האשמה האלה שאת מרגישה כלפיו יחד עם הכעסים הרבים עליו - בטוח מגיעים אליו ונקלטים על ידו ומוסיפים לתיסכול שלו. מתוך התיאור שלך הוא נמצא בדכאון, ויתכן שכדאי לו להתייעץ ואולי להתחיל לקחת תרופה נגד הדכאון. לפעמים צריך משהו שיוציא בן אדם מתוך מעגל קסמים שלילי אליו הוא נכנס, ותרופות כאלו מצליחות לעשות את הצעד הראשון. אם מצב הרוח שלו ישתפר והוא יראה את העולם בצורה קצת יותר חיויבת - אולי יצליח למצוא עבודה חדשה, אולי יצליח למצוא זוגיות חדשה. התרופה יכולה להיות הסולם הראשוני להוציא אותו משם. תרופה כזאת יכולה להינתן גם ע"י רופא המשפחה, לידיעתך.
ובהמשך, יתכן שלאבא וגם לך יהיה יותר טוב אם דווקא תצאי מן הבית והוא ייאלץ להתחיל לדאוג לעצמו.
יחד עם זאת, אם את מרגישה תקועה ואינך מצליחה להתקדם ולעשות שינוי, עלייך להיעזר בייעוץ פסיכולוגי בעצמך. טוב שאת פונה כאן ומנסה להיעזר, זה כבר צעד חשוב - שאת מודעת למצב ולרגשותייך הקשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

