האם לגיטימי לדרוש מבן זוג להשתנות?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם לגיטימי לדרוש מבן זוג להשתנות?
    גל
    06/02/2012

    הי,
    בן זוגי מעשן ועושה דברים שממש מפריעים לי ולא מתאים לי לחיות איתם. הקשר כבר ממש רציני וכרגע שאנחנו מדברים על לגור ביחד, כל הדברים האלה מציקים לי ואני לא רואה את עצמי חיה עם מישהו כזה כל החיים. ביקשתי ממנו להשתנות ולהפסיק עם זה, הוא אמר שהוא לא מוכן, שהוא בשלב מסויים בחיים ירצה להפסיק אבל כרגע זה נוח לו ושאני צריכה להיות סבלנית, שזה דבר שיבוא באופן טבעי, ושאם הוא יפסיק זה בגלל שאני מציבה לו אולטימטום והוא יעשה את זה רק כדי שאני אמשיך להיות איתו אבל זה לא יהיה דבר שיבוא ממנו. הוא מאמין בזה שאני צריכה לאהוב אותו כמו שהוא עם כל מה שהוא עושה, גם לטוב וגם לרע, לי קשה עם זה כי אני לא מצליחה לקבל את זה, זה נגד העקרונות שלי. אני יכולה להיות סבלנית אבל השאלה עד מתי, אני חייבת שתהיה לי הבטחה שזה בטוח יקרה ושהוא באמת יפסיק בקרוב....כי אחרת זה סתם בזבוז זמן מבחינתי. הוא הפחית בסיגריות ביותר מחצי שזה ממש יפה, אבל אני כן הייתי רוצה שהוא יפסיק לגמרי. הוא נורא נעלב שאמרתי לו שאני אפרד ממנו בגלל זה, כי הוא אמר שאפילו אחרי כל כך הרבה זמן ביחד הסיגריות עדיין יותר חשובות לי וזה כאילו אני לא אוהבת אותו מספיק, שאני מוכנה לוותר עליו בגלל דבר חיצוני כל כך פעוט כביכול.
    האם לגיטימי לדרוש מבן זוג להשתנות? להציב לו אולטימטום?
    האם על דברים אחרים זה יהיה בסדר לדרוש שינוי? האנחנו כל כך שונים ולכן קשה לי עם כל כך הרבה דברים בו והוא דווקאט להיפך- מקבל אותי כמו שאני ולא רוצה שאני אשתנה בכלל, האם אני גם צריכה לחשוב כמוהו? האם זה לא בסדר שאני ככה דורשת ממנו?
    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לגיטימי לדרוש מבן זוג להשתנות? - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    06/02/2012

    גל יקרה,

    בדבר אחד בן-זוגך צודק. השינוי חייב לבוא מבפנים. כל שינוי אשר ייעשה כתוצאה מגורם או סיבה חיצוניים לא רק שלא יחזיק מעמד לאורך זמן אלא שגם ייצור תחושות של תסכול ומרירות אצל זה שנאלץ לבצע את השינוי. תחושות אלה הינן תחושות הרסניות, תחושות אשר לאורך זמן אמנם יצרו שינוי אך לא את השינוי לו את מייחלת. לאור זאת, לשאלתך, זה בסדר לשאוף לערוך שינויים כך שהחיים ביחד יהיו לשביעות רצונך, כך שתהיי מאושרת בזוגיות הזו אולם, לא כדאי לעשות זאת בדרך של אולטימאטומים. הדרך הנכונה יותר היא לרתום אותו כך שהוא מאוד ירצה לעשות את השינוי ויעשה כל שביכולתו על-מנת לצלוח את האתגר אשר עומד בפניו. עלייך לנסות להעביר לו תחושה שאתם יחד בעניין הזה של השינוי, כי את תומכת בו וכי את שם על-מנת לסייע לו ככל שתוכלי. כאשר הוא יחוש שאת איתו ולצידו, לא רק שהוא לא ייעלב אלא שהוא יתגייס לתהליך בכל מאודו.
    את מצידך אינך צריכה לקבל ולהכיל שום דבר שאינך שלמה לגביו. גם את לא תוכלי לערוך שינוי אמיתי במידה ואינו נובע מבפנים. אם תאלצי את עצמך לקבל ולהכיל דברים בבן-זוגך שאינך שלמה עימם, לאורך זמן את תחושי תסכול, כעס ומרירות וכאמור, תחושות אלה לא יקדמוך אל מטרתך. לכן, אם את חשה שישנם בבן-זוגך דברים שאינם ברי שינוי אולי כדאי שתשקלי שוב את המשך הקשר שלכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו