ארוך אבל חשוב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ארוך אבל חשוב
    לינדה
    28/02/2012

    שלום רב,

    אני ובן זוגי שנינו בני 24, ביחד כבר שנה כשלאחרונה עברנו לגור ביחד, מאז החלו לעלות בעיות רבות.
    בתחום של הסדר והניקיון, חברי מסוגל להשאיר את הבית מטונף, מטבח מזוהם, נוהג לפזר את בגדיו בכל הבית, להשאיר רצפה מזוהמת מהכלב החדש שהבאנו (הסיכום היה שהוא יטפל בו מאחר ולא הייתי כל כך בעד כלב בתוך הבית).
    אני לא פדנטית ניקיון וסדר, בכלל לא, אבל מבינה שישנם דברים בסיסיים בבית שצריכים להיעשות ורואה ומבינה כי יש דברים בסיסיים שצריך לשים לב אליהם (כמו להוציא שקית עם מלפפונים רקובים שעמדו יותר מידי זמן במקרר וכו').
    בתחום הכלכלי, מדובר בסטודנט. לא מצליחה להבין איך הוא "רואה" את הדברים ומאיפה התנהגות כמו קנייה ושימוש מוגזמים ולא אחראיים מגיעה!
    כל דבר בהגזמה מטורפת בידיעה מוחלטת שהתקציב לא מזהיר (כמו למשל שימוש מוגזם בסבון רחצה, סבון כלים, לא מכבה חשמל, שימוש בנייר סופג לידיים כדיי לנקות את צרכיו של הכלב... וכו')
    האם זה חוסר ניסיון של אחזקת בית? זוהי הפעם הראשונה שהוא חי מחוץ לבית של אמא וכמובן שהמחשבה הזו מובילה אותי לתחושות של משרתת.
    האם "זה הבנאדם"? חשיבה לא כלכלית וחוסר אכפתיות לסביבת המחיה? האם זה חוסר אכפתיות מעצמו או ממני? או שאולי הוא באמת לא רואה מה הבעיה ומסוגל לחיות ככה?
    (מוצאת מקום גם לכתוב כי הוא סובל מהפרעת קשב וריכוז ושזו המערכת יחסים הראשונה שלו)
    בהתחלה ניסיתי להעיר כמה וכמה פעמים אבל ראיתי שזה לא עוזר וזה גרם לי לתסכול כי אני באמת לא מבינה איך הוא לא רואה את הבעייתיות שבדברים, לא מצליחה להבין איך הוא חושב כשאני מקבלת תשובות כמו "זה לא כזה ביג דיל". כמובן שהמצב הוביל אותי לתחושה כאילו אני צריכה לחנך פה ילד קטן עכשיו ומכאן מתחיל הכדור שלג כי ההתמודדות החדשה שלי היא בעצבים. אני מודה שלאור הדברים האלה שקורים יום יום התגובה שלי הפכה להיות עוקצנית מאוד ולכן השיחה כבר מראש, מהצד שלו היא מגננה. אני עצבנית והוא מתגונן כי "הוא לא מבין על מה כל המהומה".
    המיתקפת אגו של "אל תעבירי עליי ביקורת" גם כן מטריפה אותי.
    לסיכום... אני באה מ2 מערכות יחסים ארוכות כשבאחת מהן כבר גרתי עם בחור אבל לא מוצאת דרך לגיטימית להעביר את המסרים, בסופו של דבר ניהלנו שיחה מתונה ונראה היה שיש הבנה אבל אני חוששת שהדברים לא ישתנו.
    אני מאוד אוהבת אותו ונלחמת בשיניים להשאיר את הלהבה ולהגיע לעמק השווה.
    מה אפשר לעשות? באיזה דרכים בריאות אני יכולה לתקשר איתו ולגרום לו להבין בלי עצבים ותסכול כל הדברים הנ"ל? האם אני מגזימה בטענות שלי? איך מתמודדים עם אדם שרק עכשיו לומד מה זו מערכת יחסים?
    סליחה על החפירה אבל אני באמת נואשת "להציל את המצב" ולהישאר עם הבחור שאני כל כך אוהבת. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארוך אבל חשוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה יכולה להזיז הרים

    מוניקה הרשקוביץ
    29/02/2012

    לינדה יקרה,

    כולנו משתדלים ועושים למען אלה אשר מרעיפים עלינו חום ואהבה. זהו הטבע האנושי. לעומת זאת, כאשר כועסים עלינו, מתייחסים ומדברים אלינו בחוסר כבוד ובעוקצנות, או לחילופין צועקים עלינו, חלקנו נוטים להסתגר ולהתגונן בעוד חלקנו בוחרים "לעשות דווקא". לכן, על-מנת שהחיים בביתכם יתנהלו על מי-מנוחות ועל-פי ראות עינייך יהיה עלייך לפעול מתוך אהבתך לאיש, גם אם לעיתים את חשה שחוסר סבלנותך, או כדברייך העצבים והעוקצנות, מאפילים על רגשותייך העזים כלפיו. יהיה עלייך להראות לו מהי הדרך הנכונה לעשות דבר זה או אחר, יהיה עלייך להסביר לו מה ההיגיון העומד מאחורי אופן הפעולה שבחרת ויהיה עלייך להתאזר בהמון סבלנות וסובלנות כלפיו.
    כדי להקל על שניכם ועל-מנת לאפשר לו להסתגל, לקבל את עמדתך ולחוש שהוא צובר נקודות זכות על עשייתו אולי כדאי לתת לו בכל פעם משימה אחת וזאת רק לאחר שהראית לו מהי הדרך הנכונה וווידאת שהוא הבין למה דווקא כך ולא אחרת. עשי זאת כך שהוא ירגיש ויאמין שאת פועלת מתוך אהבה גדולה, כפי שאת באמת חשה, ומתוך רצון עז להעלות את חייכם על הנתיב הנכון והמתאים לכם.
    אני מאמינה כי לאורך זמן ולאט לאט תקצרי את פירות השקעתך ותחושי בשינוי. התנהלות שכזו מצידך תהווה דוגמא נפלאה עבורו כיצד יש לנהל ולהתנהל נכון בתוך מערכת זוגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי אפשר לבנות אהבה עם סנקציות

    דורית כהן
    29/02/2012

    לינדה היקרה, תיארת מאד יפה את המצב, ולכן גם יחסית קל לענות לך...
    די ברור שהחבר שלך אכן זקוק לסידרת חינוך רצינית.
    אלא שהדרך שלך לחנך אותו תכשיל לחלוטין את הזוגיות ותחסל את האהבה.
    חייבת להימצא דרך אחרת.
    עלייך להבין שהוא בא עם הרגלים ודפוסים מסויימים מן הבית. שם כנראה לא דרשו ממנו ולא לימדו אותו דבר.
    עליו ללמוד הכל מן ההתחלה, איך לתחזק בית, ואיך לחיות עם אדם נוסף ולהחתשב בו מבחינה לוגיסטית וטכנית וכלכלית.
    הדרך הטובה ביותר ללמוד דברים חדשים היא ע"י חיזוקים חיוביים. לשם כך נדרשת המון סבלנות: את מחכה שהוא יעשה משהו בכיוון הנכון ואז את נותנת לו מחמאה אמיתית. כמו איזה כיף שהשארת את השיש נקי! הכיור נראה נהדר!!
    בנוסף, עלייך ללמוד לבקש ממנו בקשות במקום לדרוש דרישות. מה שקורה עכשו הוא שיש לך דרישות ויש לך ציפיות - וכאשר הוא לא מבצע או לא עומד בציפיות שלך - מופיעות ס נ ק צ י ו ת מצידך: את מתלוננת, מבקרת, מתעצבנת, מבקרת אותו, עוקצנית מאוד...אהבה לא יכולה לשרוד סנקציות כאלו. אהבה ניזונה וצומחת ממחוות נעימות, מחמאות, דברי הערכה, פירגון...
    אם את רוצה שהאהבה תנצח - זה יהיה מסע לטווח ארוך. השינוי לא יקרה ביום אחד. עליו לרכוש הרגלים חדשים ושזה יבוא מרצונו הוא. אין דרך אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה לשתיכן על ההתייחסות

    לינדה
    01/03/2012

    מתחילה מיד ליישם את עצותיכן, נראה מה יהיה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו