זקוקה לעצה ...

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זקוקה לעצה ...
    נעה
    02/03/2012

    התחלתי קשר לפני כחודש ויותר, הקשר התחיל בצ'ט בפייסבוק, כאשר היינו מתכתבים כמה פעמים ביום, זה התחיל כידידות נחמדה, שמרנו על קשר יומיומי, דיברנו פעם, פעמיים בשבוע בטל', עד שלפני שבועיים החלטנו להיפגש, זה התאים לשנינו לקחת את זה לאט ולא למהר. גם לי, כי זה האופי שלי וגם בגלל אכזבות העבר ונראה שגם לו, בעיקר בגלל תקופת מבחנים שהוא נמצא בה, לומד לתואר שני די קשה.

    מה שמפריע לי הוא שמאז שנפגשנו, שום דבר לא השתנה כל כך הרבה, אנחנו עדיין מדברים כל יום בצ'ט, הוא נותן לי תשומת לב אמנם, יש בינינו מכנה משותף על כל מיני נושאים , אבל אנחנו לא משוחחים מספיק בטלפון, אולי פעם-פעמיים שבוע, בדר"כ הוא מתקשר פעם אחת ואח"כ אני, ובהתחשב בזה שגם לא יוצא לנו להיפגש הרבה בגלל לימודיו, זה קשה לי ואני לא יודעת איך לאכול את זה. אני יודעת שהוא מעריך אותי מאוד והוא גם מראה את זה, הוא נותן לי מחמאות שקשורות גם באופי וגם במראה החיצוני שלי, בפעם האחרונה שדיברנו, הוא אמר שהוא לא יכול להיפגש השבוע, שהוא הגיע למסקנה שהוא צריך ללמוד ביתר שאת (חשוב לציין שאנחנו גרים משהו כמו שלושת רבעי עד שעה נסיעה זה מזה ) , החלטתי להיות כנה איתו ולשאול אותו אם אחרי המבחן שמתקיים בסוף החודש אני אראה אותו יותר, אז הוא השיב מאוד בחיוב, אז המשכתי ואמרתי שאם אני לא רואה אותו, חשוב לי שלפחות נדבר יותר בטל' והוא הגיב בהבנה, אני נוטה להאמין לו ולחשוב שהוא בחור מיוחד וטוב, אבל כןיש לי חוסר בטחון ואני נוטה לחשוב שאולי זה שהוא לא מתאמץ יותר שנתראה זה בגלל אולי משהו שאני עושה לא נכון ולאו דווקא הלימודים. אני לא רוצה לעשות טעות וללחוץ מדי, הוא באמת מסביר לי שאנחנו לא מתראים הרבה בגלל הלימודים, ושהוא צריך הרבה אנרגיות בשביל לעבור את המבחנים, מצד אחד אני רוצה להאמין לו, מצד שני אני חוששת שבקשר כזה יהיה לנו קשה להיקשר זה לזו ואני חוששת לבזבז את הזמן, אבל אני מאוד מעוניינת , מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לעצה ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני יכול לספר מעולמי הפנימי

    אלי
    03/03/2012

    כל אחד בטח תופס אותו משהו אחר בפרטים שציינת, לי נורא בלט הקטע עם השיחות בטלפון, גם אני לא ממש אוהב לדבר דרך אמצעי זה , ואם כן אז זה רק בשביל לקבוע, ולא הרבה מעבר לזה .... מפריע לי נורא החד גוניות דרך זה , זה נורא לא דומה לפגישה אמיתית לדעתי...


    מה הוא אומר לגבי לקבוע יותר? שלושת רבעי שעה של נסיעה זה לא הרבה לדעתי ....
    תנסי לברר איתו למה בשבילו זה נחשב הרבה , יש הרבה זוגות שנוסעים אף מעבר לזה .... ועדיין נפגשים בתדירות גבוהה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך זקוקה לעצה...

    דנה
    04/03/2012

    תודה רבה אסף ודורית על התשובה, לא ציינתי את הגילאים שלנו, אולי זה חשוב, אני בת 32 והוא 36 (כבר לא ילדים)...

    חשוב לי לציין שבשיחה אחרונה בינינו, אמרתי לו שמפריע לי שאנחנו לא מדברים מספיק, יום אחרי זה הוא התקשר בבוקר, אני לא יודעת אם זה מעיד על זה שבאמת יש לו משהו כלפי, אבל זה אולי אומר שהוא כן מקשיב לי, כנראה שהדברים האלו באמת ייבחנו לאורך זמן ולא על בסיס יום אחד...

    היה לו חשוב שאבין שאנחנו לא מתראים רק בגלל תקופת המבחנים ושבאופן רגיל הוא בחור די פנוי ובעל רצון להיפגש... אני באמת מאמינה לו שהוא לומד קשה וזקוק ללמידה ולריכוז יומיומי, אבל אני לא מתביישת להגיד לו שנראה לי מוזר שהוא לא רוצה לפחות יום אחד של מנוחה... הוא טוען שהוא צריך לרכז את כל האנרגיה שלו כרגע בלימודים בכדי שיוכל לסיים בהצלחה.

    דורית, למרות שזה נשמע דבילי, אני לא ממש יודעת מה זה אומר להוריד פרופיל, לא להתקשר אליו כלל? לצאת עם אחרים בלי ליידע אותו? די התרגלתי לדבר איתו כל יום, בין אם זה בצ'ט ובין אם זה בטל', אני די חוששת לעשות צעד דרסטי.

    למרות שיש היגיון בדבריך ואני גם מסכימה עם לא מעט ממה שאמרת, לכן פניתי לפורום, אבל אולי הדברים הם לא שחור ולבן? אני אכן שואלת את עצמי אם הוא כל כך מעוניין איך הוא לא מפחד לאבד אותי אם הוא לא עושה מאמץ של להיפגש איתי לפחות פעם בשבוע ... מצד שני הוא כן "דופק לי חשבון" בזה שהוא מסביר לי מה המצב ...

    אודה לך אם תפרטי איך עליי לנהוג, אני קצת חוששת להוריד פרופיל לחלוטין ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיסוננס קוגניטיבי

    דורית כהן
    04/03/2012

    ההצעה שלי מתבססת על מנגנון פסיכולוגי הנקרא "דיסוננס קוגניטיבי".
    כאשר מישהו משקיע מאמץ, זמן, מחשבה ופעולות בכיוון מסויים - נניח לקבוע איתך פגישות - קורה אצלו תהליך פנימי במקביל, המחפש הלימה בין הפעולות שכבר נעשות לבין הרגשות ביחס לאותן פעולות. אם הוא יהיה זה שיטרח ויתאמץ לחפש אותך ולטלפן אלייך - יתחיל אצלו תהליך של היקשרות רגשית אלייך. את תהפכי עבורו יותר ויותר חשובה במקביל למאמצים שהוא יעשה כדי ליצור איתך קשר! אם את תהיי היוזמת -תהליך זה עלול לא להיות מופעל. אם הוא יטלפן אליך רק בגלל שאת התלוננת על חוסר התייחסות מצידו - זה יפעיל אצלו מנגנון אחר, לא את המנגנון הרצוי. (צורך להימנע מביקורת, "להיות בחור טוב" וכו')

    בנוסף, במקרה הנדון, מדובר גם באינסטינקט מאוד עתיק - של "צייד". רוב הגברים בנויים כך שהם צריכים להרגיש שהתאמצו בשביל משהו אחרת אינם מעריכים זאת. אגב,גם זאת ניתן להסביר ע"י אותו מנגנון שציינתי.

    אז אל תנתקי מגע לגמרי, תני לו לקחת את המושכות לידיים שלו, ואל תהיי זמינה לו כל הזמן. מידי פעם כן, מידי פעם לא.
    תקבעי גם תכניות במקביל, כך שזה לא יהיה מובן מאליו שכל פעם שהוא ירצה - את תהיי פנוייה.
    כל זה אמור להגביר את הרצון שלו "להשיגך", במידה ויש לו עניין מסויים כרגע בך.

    במידה והגישה הזאת לא תעבוד - אז או שהוא ממש לא מעוניין בך רומנטית אלא רק בתור ידידה, או שהוא אדם מאוד פסיבי וחושש מדחייה, והולך רק "על בטוח".

    האפשרות השניה היא לא גרועה, ויש גם גברים כאלה שהם מקסימים ומתאימים, אבל יהיה עליך לחשוב לאיזו קבוצה ניתן לשייך אותו.
    אם הוא שייך לקבוצת הפסיביים - אז אין ברירה אלא להיות איתו ברורה ואקטיבית, ובמקרה הזה אם לא תפעלי ותיזמי - הוא לא יעשה זאת בעצמו אפילו אם הוא רוצה אותך.

    נשמע מסובך, כל זה...אני יודעת. מקווה שתוכלי להיעזר ברעיונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להוריד פרופיל

    דורית כהן
    03/03/2012

    נעה יקרה, מאוד ברור מדברייך שקשה לך אי הוודאות הזאת, שבה לא קורה שום דבר משמעותי בהווה, לא חל שינוי מאז התראיתם פנים אל פנים, ועם זאת הוא מדבר על העתיד בחיוביות.
    יחד עם זאת אני די מאמינה שכאשר מישהו מתלהב ממישהי - הוא מתנהג בהתאם, לא רק מדבר בהתאם.
    אני חושבת שאצלו זה עוד לא קרה. כאשר מתלהבים ממישהו משקיעים הרבה יותר אנרגיה בלנסות לפגוש אותו שוב ושוב.

    מכיוון שאת כן התלהבת ורוצה שהיחסים יתקדמו, אני חושבת שעלייך להתאפק,לקחת נשימה ארוכה, ולהיערך לאפשרות שגם אם יקרה שינוי חיובי ברגשותיו - זה עלול לקחת זמן רב יותר מאשר אצלך. לדעתי אין עם כך בעייה - אלא שזה יהיה לך יותר קשה לעמוד באיטיות הזאת, וקשה עם העובדה שהוא לא להוט מספיק.
    אם הוא כל כך מוצא חן בעינייך - אולי שווה לנקוט בגישה של הפוך על הפוך, לא ליזום, אפילו להיעלם לו, אפילו לצאת קצת עם אחרים, כדי שהוא יצטרך להשקיע בך כדי להשיג אותך.
    אם הוא לא יגלה סימנים מסוג זה - יהיה עלייך להשלים עם המצב שהוא לא רואה אותך באור רומנטי. הרי קורה שהידלקות איננה הדדית, עם כל הצער בדבר.

    העובדה שהוא אמר שבסוף החודש הוא יראה אותך יותר ואמר זאת חיובית - עדיין לא מוכיחה שהוא מעוניין בך רומנטית. יתכן שהוא רואה בך יותר ידידה שהוא ירצה להתקרב אליה בהמשך. יתכן גם שהוא עדיין לא בשל למערכת יחסים חדשה והוא זקוק לזמן עם עצמו, או לאי מחוייבות בשלב זה.

    אני חושבת שמכל מה שכתבתי כאן - עלייך להוריד פרופיל ולראות מה יקרה בסוף החודש.תני לו להזיע קצת ולחשוב שאת לא "בכיס" שלו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו