יחסים במשפחה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יחסים במשפחה
    אידה
    02/04/2012

    היי, אני נשואה , ויש לי המון בעיות עם משפחה של בעלי- אנו גרים לידם וכמעט כל מפגש איתם מעלה אצלי סערת רגשות- נכון אני הכלה ולא הבת, ומרגישה יחס שונה, גם יחסים עם גיסתי לא משהו - תמיד אני מנסה לרצות , להיות בסדר עם כולם ולא רואה את אותו יחס איכפתי כלפי, לא מצליחה להבין כיצד עליי להתייחס ולאכול את משפחה- תמיד אני נשארת עם הרגשה שאו שאני לא בסדר או שהם עוד פעם פגעו בי... זה אוכל אותי מבפנים חוסר שביעות רצון מעצמי- אם קבעתי עם חברה וגיסתי התקשרה אז אני מרגישה שחייבת להזמין אותה גם אליי, אם כולם אצל חמותי - אז גם אני "חייבת "לבוא ...מכל החוסר הבנה של מערכת משפחתית אני כבר חולה.. אני בת יחידה +אמא .
    תלמדו אותי איך אני אמורה להסתכל על המשפחה של בעלי, כיצד אמורים להיראות היחסים שלי ושל גיסתי ומה מקום שלי שם... אני לא מרגישה שזוהי משפחה שלי .. לא סומכת ..... תמיש חושבת שישנן הפליות כלי הילדים שלי וכו'.... איפה אפשר לקבל עזרה בנושא זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחסים במשפחה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים במשפחה - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    02/04/2012

    מירי יקרה,

    מקריאת דברייך אני מקבלת תחושה שהבעיות, כפי שהגדרת זאת, עם המשפחה של בעלך הן בעיקר בתחושה שלך. לכן את גם מנסה לרצות אותם. הם, כנראה, לא חשים כמוך ולכן לא מרגישים צורך לרצות אותך ולא נוהגים כלפייך באכפתיות יוצאת דופן, כפי שאת נוהגת כלפיהם.
    הצורך שלך לרצות אותם ולהיות עבורם כל הזמן מוצא את ביטויו גם כאשר את מזמינה את גיסתך למפגש אשר קבעת עם חברה, שוב בעקבות התחושה שאת חייבת להזמין אותה למרות שזה לא כל כך מתאים לך שהרי קבעת כבר תוכניות אחרות.
    התנהלותה של גיסתך והעובדה שהיא מרימה לך טלפון בתור חברה כדי להיפגש ולדבר מעידה על כך שהיא חשה נוח בחברתך ושהיא נהנית לשוחח עימך וכמובן על כך שהיא סומכת עלייך.
    האם ניסית להעלות את תחושותייך ולשתף את בעלך במחשבותייך?
    האם ניסית לשוחח עם גיסתך או חמתך?

    האם יש באפשרותך להביא דוגמאות למקרים שהיו ואשר גרמו לך לחוש שאינך יכולה לסמוך עליהם ו/או דוגמאות אשר מעידות על כך שילדייך מופלים לרעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אידה
    02/04/2012

    יש המון דוגמאות- לה שומרים יותר על ילדים, לגיסתי עוזרים יותר, קונים יותר.... אנחנו כאילו לא צריכים, פעם אחת לא שאלו איך אני מסתדרת עם הילדים האם צריכה עזרה, אותה יכולים ללוות עד הרכב כי יש לה ילדים ואני תמיד הולכת לבד... ואילו רק דוגמאות קטנות..
    אני גם בן אדם שלא יכול להסתיר את רגשותיו- לא משתפת כי זה לא ימצא הבנה אך רואים על פנים- לא יכולה להתייחס אחרת, פוגע בי כאשר לא עונים לטלפונים שלי .. בקיצור בכמה שנות נישואיי אספתי אוסף די גדול של פגיעות
    השאלה איך ללמוד להיות חסינה? איך להתייחס למשפחה של בעלי- שהיא לא שלי וגם לא תהיה
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גישה תכליתית ומעשית

    מוניקה הרשקוביץ
    03/04/2012

    מירי יקרה,

    ראשית, תודה על השיתוף, הכנות והפתיחות.
    אני מבינה שאת פגועה וכועסת וכתוצאה מכך מעין מתבצרת בעמדה הזו של ה"פגועה והכועסת". העמדה הזו לא תקדם אותך לעבר מטרתך ולא תגרום להם לעשות יותר למענך ולמען ילדייך.
    היות ואני מבינה שהם לא מציעים סיוע מספיק בכל המישורים, פשוט בקשי. אם את זקוקה למשהו, בין אם זה לשמור על הילדים ובין אם זה סיוע כלכלי בקשי מהם. קשה להתעלם מפנייה ישירה. הם יאלצו להגיב איכשהו ואם תהיי נחושה הם יגיבו (פחות או יותר) בהתאם לציפיות שלך.
    התייחסי אליהם כאל ספקים. ספקי שירות ו/או מוצר ובקשי מהם את מבוקשך כאילו היו עבורך ספקים בלבד. נטרלי תחושות ורגשות.
    התמקדי בצרכים וברצונות שלך, הציבי לך מטרות ויעדים בהתאם לאותם צרכים ורצונות וצאי להשיג אותם. אמצי גישה מעשית ותכליתית במקום גישה ה"יוצאת" מתחושות קשות ועלבונות. הגישה הזו תגרום לתחושה רעה שלך ולא יותר מכך.
    מאחר וההתחלות הן הקשות ביותר התחילי במשהו אחד, ביעד אחד. בקשי מהם משהו שאת יודעת שהם יוכלו לעמוד בו. לאחר שתשיגי את מבוקשך עברי ליעד הבא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו