החבר לא יוזם שיחת מעבר דירה ביחד

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • החבר לא יוזם שיחת מעבר דירה ביחד
    אנה
    03/04/2012

    שלום, אני בת 25 והחבר שלי בן 26, אנחנו כבר 8 שנים ביחד, כן 8 שנים...מאז התיכון.
    ככה זה היה מאז ומעולם, הוא בא לקחת אותי אליו הביתה, למשך כמה שעות, ואז מחזיר אותי בלילה, ובימי שישי אני ישנה אצלו ובשבת חוזרת הביתה לקראת צהריים.

    הבעיה היא, שממש נמאס לי מכל העניין הזה.! הוא מבחינתו נוח לו לגור עם ההורים -מבשלים לו, מכבסים לו, אבל השעון מתקתק, אני בחורה, ומרגישה צורך עז כבר לעשות צעד קדימה ביחסים ולפחות לעבור לגור ביחד.

    כבר יזמתי את השיחה הזאת איתו פעמיים וכל פעם הוא מתגונן, ממציא תרוצים כמו "את עדיין בתקופת מבחנים" "התחלתי את העבודה רק עכשיו" (אני סטודנטית שנה ב' והוא כבר סיים תואר ועובד במקצוע שלו).
    אחרי השיחה זה מסתיים בכך שהוא מבטיח לי שיש לזה עתיד, שנעבור לגור ביחד ושנתחתן בסוף אבל אחרי כמה זמן זה פשוט נשכח מצידו והוא לא מעלה את הנושא בכלל!!!
    אני מרגישה שהעניין יושב רק לי על הלב, כל החברות שלי כבר גרות עם החבר שלהן, ורק אני שאני הכי הרבה זמן עם החבר שלי, תקועה באותו דבר כל יום.

    מפריע לי מאוד שהוא לא יוזם את השיחות האלה ולא מראה לי רצון עז לחיות איתי. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני אבל עדיין אני מאוד מרגישה תקועה בזמן האחרון, כי לי לעומתו כנראה הרצון הזה של לקחת צעד אחד קדימה יותר דחוף.

    נמאס לי להיות זאת שכל הזמן מעלה את זה ויוצאת הרעה בסיפור כי הוא כל הזמן אומר לי "מה את לא סומכת עליי?" ואני מחכה שפעם אחת זה יבוא ממנו אבל הוא פשוט לא זז!! מה לעשות??

    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היבטים נוספים

    עדי בדיחי
    04/04/2012

    שלום אנה,

    אכן זוגיות רבת שנים עד כה וזה אולי רק מחדד יותר את התחושה שלך שהגיע הזמן להתקדם. אמנם אתם 8 שנים ביחד, זה אולי מבלבל, כי היינו מצפים שיעשה צעד של התקדמות אחרי כ"כ הרבה זמן. אבל לא תמיד זמן ואורך הקשר יכולים להעיד על בשלות שני הצדדים להתקדם ולשנות הרגלים של שנים.. במיוחד עבור גברים- שעליהם בד"כ מוטל העול הכלכלי וכן מטלות נוספות שנרכשות עם הזמן. כמובן שנוח וקל יותר לגור אצל ההורים- אין ממש דאגות.

    הסיבות שהוא מעלה יכולות להיות נכונות, אם כי כנראה עדיין לא בשל למעמד כזה של מגורים משותפים. נשאלת השאלה במשך כמה זמן הנושא הזה עולה רק ממך על הפרק- כמה זמן את מנסה להעלות את זה איתו ושוב ושוב אין התקדמות. אם מדובר בתהליך שלאחרונה את מעלה אותו- עינין המגורים- אולי כן כדאי לנסות להניח לו לפחות לעוד כמה חודשים ולהעלות את זה יותר מאוחר שוב.. אבל ממש להניח לזה. לשכוח מזה כמעט. עד כמה שאפשר. אבל אם זה עלה במשך, נגיד, השנה האחרונה, ואת רואה שהדברים באמת לא מתקדמים- אולי כדאי לדבר איתו יותר ברצינות ולהגיד לו שכדאי שתתנו לעצמכם תחימה של הזמן, ז"א, למשל- עד ראש השנה מחליטים מה עושים- כדי שיבין עד כמה זה חשוב לך.

    אני בטוחה שהסברת לו מהי החוויה שלך וכמה זה חשוב לך, הוא מאידך לוקח את זה למקום של "את לא סומכת עליי". לכן כדאי שהוא יתן איזשהו מועד למעבר למגורים יחד- ואכן את תסמכי עליו והוא יעמוד בו. זה מועד שצריך להיות מקובל על שניכם.

    דבר אחר שאת יכולה לעשות אם יש לך אפשרות כלכלית לזה ויכולת- לנסות לעבור לחיים עצמאיים משל עצמך ולא להיות תלויה בו. עם שותפה, חברה או לבד. אולי הצעד הזה יסקרן אותו, יתמרץ אותו לבוא אלייך יותר, להיפגש, להתארח אצלך כמה ימים ולאט לאט זה יהווה בסופו של דבר - מעין תחנת מעבר לכיוון של מגורים ביחד.

    לפעמים הפחד והחרדה משינוי כזה משמעותי יכולים לנעול אותנו הרבה זמן. אולי, אם תתני לו איזה חלון הזדמנויות לא מאיים- בנוסח הרעיון שהצעתי- זה יהיה גם יצירתי וגם קל יותר. בנוסף, את תרוויחי את העצמאות שלך ללא קשר לזוגיות- וזה מבורך כשלעצמו.

    בברכת חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עדי! רק עוד משהו קטן..

    אנה
    04/04/2012

    הצעת לי לדבר איתו על יעד..שכחתי לציין שכן דיברנו לפני חודשיים על יעד וקבענו שבתחילת אפריל נתחיל לחפש דירות לפחות באינטרנט כבר עבר כמעט השבוע הראשון של החודש ולמרות שכבר דיברנו על זה מלא, הוא לא מעלה את הנושא ולא אומר לי "אנה בואי נחפש ביד 2 דירות..הוא בטוח לא שכח. פשוט נורא נוח לו שאני לא מעלה את זה והוא מצידו כאילו שכח. ואני אמרתי לעצמי שאני רוצה לראות אם הוא מעלה את זה השבוע או לא..עד עכשיו העניין לא עלה, פשוט אם אני אעלה את זה עוד פעם הוא יתחיל להתגונן ויביא לי עוד סיבות למה כרגע לא...

    דבר שני, מבחינה כלכלית אין לי אפשרות כרגע לעבור עם חברה/ות..
    האם זה שהוא לא מעלה את העניין של הלקחת צעד קדימה אחרי כל כך הרבה שנים, למרות שאנחנו מדברים על להתחתן בעתיד, אומר שהוא לא באמת רציני לגביי? כי בנקודה זו של החיים אני מרגישה יותר שלי יותר אכפת מאשר לו...זה די מייאש אותי חח...

    תודה רבה רבה על התשובה המפורטת מקודם, אם הנושא לא יעלה בקרוב אני אתחיל בכל זאת לחשוב על עצמי כבר ואולי על אופציות לחפש דירה עם שותפות.
    חג שמח! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את כאדם עצמאי ואינדיבידואלי

    עדי בדיחי
    04/04/2012

    הי אנה,

    אני שמחה קודם כל שהעליתי דברים שנגעו לליבך. המטרה היא באמת לראות אותך גם כאדם עצמאי ולא רק תלוי בזוגיות. כי בתכל'ס המעבר למגורים בכוחות עצמך הוא קודם כל עבור עצמך, ואח"כ עבור הזוגיות- כך אני מאמינה לפחות.

    אם קבעתם תחום זמן וקבעתם שבתחילת אפריל, אנחנו כיום ב-4.4... גם ה-10.4 נחשב לתחילת אפריל :) ובכל זאת, אם את רואה למשל שעד ה-10-12 לחודש הוא לא מציע (ז"א נתת לו את הצ'אנס שמגיע לו לאור הקביעה המשותפת על תחילת החודש), אני מציעה דבר כזה: תוציאי לך פלט של דירות אופציונאליות, בררי לגבי שכירויות, מחיר, מה המחיר כולל וכו' וכו'- תבואי אליו עם עבודה מסוימת שעשית (לא משהו שיגבה ממך הרבה מאמצים אלא "התחלה של משהו") ובארוחה ביחד בערב או בבילוי שתהיו יחד תראי לו מה שמצאת. ואז את תדעי-האם הוא היה זקוק לפוש הזה מצידך והוא יזרום איתך, או ששוב יתחמק ואז את תדעי בוודאות שהוא לא מוכן לצעד הזה.

    אם הוא לא מוכן זה כלל לא אומר שהוא לא רציני לגבייך- הוא לא מוכן וזה רק מה שזה אומר. כרגע. אם המצב הזה יימשך אחרי שתחליטי לעבור לגור עם שותפות, ואחרי שתגורי איתן תקופה מסוימת (נגיד- חצי שנה)- ואין עדיין יוזמה מצידו, אז שווה לחשוב על המשך הקשר- והאם מתאים לך להמשיך לחכות לו. זאת לדעתי התוכנית הטובה ביותר גם עבורך שלא תרגישי תקועה וגם עבורו.

    לך יש את הצורך להיות עצמאית, כמובן שאידיאלי שזה יהיה איתו, אבל יש אותך ואת צרכייך והוא גם צריך לחוות את זה שאת מקדמת את עצמך גם ללא האישור שלו לעבור יחד. אבל תני לו עוד כמה ימים, כי באמת רק התחלנו את החודש.

    בהמון הצלחה, ואל תהססי להמשיך לעדכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדי תודה רבה רבה!...

    אנה
    05/04/2012

    בהחלט אמשיך לעדכן!

    חג שמח! :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חג שמח!

    עדי בדיחי
    05/04/2012

    לך ולכל משתתפי הפורום!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו