הורים מסכסכים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הורים מסכסכים
    סבתא
    14/04/2012

    שלום ענבל .
    אני מקווה שאת הכתובת כי אינני יודעת למי לפנות והסיפור הוא כזה :

    אני בדילמה האם להתערב ולבקש מחתני להגיע לשיחה ולהניח את כל הטענות על השולחן.
    בתי נשואה לגבר מקסים, הורי החתן אפשרו להם לגור בדירה שלהם שהיא נמצאת בקרבתם וכך הם יחסכו ובין היתר יוכלו לעזור להם עם הילד בהוצאת הילד מהגן , אני גרה כחצי שעה נסיעה מהם , עובדת וחסרת אמצעים ועוזרת להם כמה שאני יכולה, לצערי אני גרושה והגרוש שלי גר בדרום הארץ ומגיע לאזור כל שבועיים .
    הורי חתני נפגעים מכל מילה ומכל התנהגות שלי ומחממים את בנם נגדי כך שהם גורמים למריבות ביניהם ובתי באה אלי בכל מיני טענות על התנהגותי שאני צריכה להתרפס לפני הורי חתני ולהתחנף להם כי הם מבוגרים ממני והם נותנים להם מקום לגור ללא תשלום וכך הם חוסכים .
    אתן דוגמא בלבד למקרה של סכסוך : האב של חתני עבר ניתוח וביקרתי אותו בבית החולים ואף התענינתי יותר מאוחר בבריאותו
    מספר חודשים מאוחר יותר הייתי מאושפזת בבית חולים והם לא באו לבקר אותי או הרימו טלפון לשאול לשלומי פשוט התעלמו , נעלבתי אבל שתקתי ולא אמרתי דבר לבתי שלא יריבו .
    בחג האחרוןלא הרגשתי טוב ולא התקשרתי להורי החתן לאחל חג שמח , הם כמובן לא התקשרו אלי ומאז הם פגועים ועשו סיפור מזה וגרמו למריבה בין הזוג שאני לא בסדר .
    בקיצור אני מתלבטת האם לשוחח עם חתני על הנושא ולעשות סוף להעלבויות של הוריו על מנת שהוריו יפסיקו לסכסך ביניהם ובין בתי אלי , בתי לא מסוגלת להתמודד מול בעלה היא פשוט חלשה .
    מה דעתך עלי לעשות כי ככה לא ניתן להמשיך , לא יתכן שבזה שהם בעלי יכולת יש להם עליונות עלי ועלי לצחצח להם את הנעלים .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורים מסכסכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים מסכסכים - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    16/04/2012

    סבתא יקרה,

    בתחילת דברייך את פונה למשהי העונה לשם ענבל.
    לנו אין ענבל באתר. שמי מוניקה ואנסה לסייע כמיטב יכולתי.

    בראייה שלי יכולת כלכלית אינה מקנה זכויות יתר ובוודאי שלא את ה"זכות" להתנהל בהתנשאות כלפי האחר, יהיה מי שיהיה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על משפחה.
    יחס של כבוד לזולת חייב להתקיים כבסיס ליחסי האנוש בכלל ולמערכת בין-אישית בפרט ולא משנה מה מהותה. בניגוד לכבוד ההדדי אשר חייב להתקיים, הדדיות בקשר (מי מתקשר למי יותר, מי מסייע לאחר יותר, מי משקיע בקשר יותר וכד') לא חייבת להתקיים, אף על פי שהדדיות משפרת את איכות הקשר ויוצרת מצב אידיאלי שבו שני הצדדים מאוד מאוד רוצים לשמור על מערכת היחסים, פשוט כי נעים להם וכי בשעת צרה, כמו גם בשעת אושר ושמחה, יש עם מי לחלוק ואת מי לשתף.
    התנהלותך כלפי מחותנייך, כפי שעולה מהדוגמא אותה הבאת, הינה התנהלות אנושית מכובדת וראויה וזאת בניגוד להתנהלותם כלפייך ו/או כלפי בנם ובתך בכל הנוגע אלייך. להתקשר ולאחל חג שמח, אומנם, אינם חייבים אך זה בהחלט היה יכול להיות נחמד מצידם והיה יכול ליצור אווירה נינוחה ונעימה יותר לכולכם. אולם, לבקרך בבית-החולים ובוודאי להתקשר ולדרוש בשלומך, נראה לי בסיסי ושוב, על אחת כמה וכמה לאור הקרבה המשפחתית.
    התנהלותם גורמת לאווירה עכורה, למריבות מיותרות ולריחוק. במקום לדבר ולתקשר הם מעדיפים להעביר מסרים פוגעניים, מעליבים ומסכסכים באמצעות בנם ובתך. מעבר לעובדה שהתנהלותם אינה מכובדת ואינה ומכבדת, לא אותם, לא אותך ולא את בנם, היא גורמת לקרעים במשפחה ובין בנם לאשתו, בתך. קרעים אשר עלולים לגדול למימדים שיהיה קשה מאוד לאחות לאחר מכן.
    אני מאמינה שהם רוצים באושרו של בנם ואילו ידעו למה התנהגותם גורמת לבנם מול אשתו הם היו "מוציאים" אותם מה"לופ" הזה.
    אני מסכימה איתך שהמצב הזה הינו בגדר בלתי-נסבל ואינו יכול להמשיך. אולם על-מנת להגן על בתך ובעלה, על-מנת ליישר את ההדורים לעומק, יהיה עלייך לנהל את השיחה שאת רוצה לנהל עם מחותנייך ולא עם בנם. למרות אי-הנוחות הכרוכה בכך, הרימי להם טלפון והזמיני אותם להיפגש. נהלי עמם שיחה רגועה, נינוחה ומכובדת.
    הכיני את עצמך לפגישה עמם. אם יש צורך, הכיני רשימה מסודרת של הדברים שחשוב לך לומר ומה ברצונך להשיג בשיחה הזו. קחי את "פיקוד" על השיחה כך שהיא תתנהל באופן שאת רוצה על-מנת שתוכלי לממש את מטרותייך.
    אשמח אם תבחרי לעדכן אותנו כאן בפורום ו...שיהיה בהצלחה!



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו