מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קשה ליאתי16/04/2012
שלום
אני בת שלושים וגרה ביחד עם בן זוגי כבר ארבעה חודשים וקשה לי!(אנחנו נשואים). כאשר הוא נעלב הוא מפסיק לדבר איתי ואומר על כול מני שטויות " אני לא אהיה פה." אמירה זאת משאירה אותי חסרת אונים ומעליבה. יש לי תחושה שהוא מנסה לחנך אותי אבל לדעתי לא מתנהגים כך כאשר באמת אוהבים. לפני שעברנו לגור ביחד יצאנו שש שנים ונפגשנו פעם או פעמיים בשבוע. הוא החבר הראשון שלי ואני מאוד אוהבת אותו למרות שבזמן אחרון אני כבר מוותרת וגם לא מדברת איתו. כבר לא בא לי שיחבק אותי. יש לו גישה גסה קצת, הוא יכול להגיד לי דפוקה בגלל שאמרתי משהו וזה קורה בצורה בלתי צפויה. לפעמים אני קופצת מזה שפתאום הוא מתעצבן ואני בכלל לא התכוונתי למה שהוא הבין. אני חושבת שאם אני אוהבת אותו והוא אומר לי על כול מני שטויות "אני לא אהיה פה" אולי אני צריכה לקחת את הדברים וללכת.
האווירה בבית מאוד כבדה כי פעמים רבות הוא כועס ולא מדבר איתי - מעניש אותי, מחנך אותי וזה מאוד מפריע לי. תמיד, אחרי הריב אני מתחילה לדבר ואומרת לו בוא נדבר, אולי אמרתי את זה אבל לא התכוונתי לXYZ וגם אחרי שמשלימים הוא אומר לי "אם תמשיכי ככה אני לוקח את הדברים והולך". הגישה הזאת פשוט מוציאה לי את הלב. דברים הכי פשוטים ויומיומיים יכולים לעצבן אותו - הטון שלי או צירופי מילים.
אולי האהבה שלי לא מספיקה לקשר הזה וגם מאוד קשה לחשוב על פרידה.
מצד שני המצב לא בריא ואני לא רוצה להיות במצוקה כזאת פעם או פעמיים בחודש.
אודה להתייחסותכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לי - תגובה
מוניקה הרשקוביץ16/04/2012אתי יקרה,
צר לי שכך את חווה זוגיות ונישואין.
למיטב הבנתי לבן-זוגך יש צורך מאוד חזק (אולי אף בלתי-נשלט) בשליטה. הדברים צריכים להתנהל בדיוק באופן שמתאים לו, באופן שהוא חש, באופן שהוא רואה לנכון. אם משהו נאמר שלא בהתאם לכך הוא חש צורך ל"סדר" את זה ולתקן את ה"טעות" בהקדם ולכן הוא מנסה לחנך אותך ומעניש אותך, כפי שכתבת, מתעלם ממך במכוון ומאיים לעזוב. הוא מאוד נאמן לתחושותיו ולרצונותיו ונראה שהוא נאמן להם ולהם בלבד וזאת מבלי להתחשב בך, בתחושותייך וברצונותייך. זאת גם הסיבה שכאשר את אומרת משהו הוא מתייחס לאופן שבו הוא הבין את הדברים ולא למה שהתכוונת באמת לומר.
בנוסף לכך נראה כי יש לו נטייה לאלימות. לכנות אותך "דפוקה" זו אלימות מילולית, שלא לדבר על כך שאין מקום למילים שכאלה באופן כללי ובוודאי שלא בקשר זוגי.
התקשורת ביניכם לקויה. הוא מקשיב לעצמו בלבד ולך כבר אין כוחות נפשיים לנסות ולהסביר את עמדתך. התנהלותו מרחיקה ביניכם פיסית ונפשית כאחד ולכן את מתכנסת בשתיקתך ומתקשה לקבל באהבה את חיבוקיו ומגעו.
המצב, כפי שהוא היום, לא בריא ולא יחזיק מעמד לאורך זמן היות וסביר להניח שאת לא תוכלי להמשיך כך לאורך זמן ואת גם לא צריכה. כמו לכל אחד מגיע לך לחוות זוגיות טובה ותומכת המושתתת על אהבה, תמיכה, פרגון ותקשורת אמיתית (בניגוד לתקשורת הקיימת בביתכם היום) כמו גם, על הדדיות ושותפות. זוגיות אשר תאפשר לך לצמוח ולהתפתח לצד התפתחות הזוגיות שלכם.
היות ונראה כי היית רוצה לנסות לתת לזוגיות שלכם הזדמנות נוספת וכי את אוהבת אותו אולי יש מקום לשקול אימון/ייעוץ/טיפול לזוגיות על-מנת להתחיל ולתקשר נכון ו"בגובה העיניים". תקשורת זורמת ופתוחה תאפשר אווירה שונה בביתכם, אווירה נינוחה ונעימה יותר.
יחד עם זאת עלייך להביא בחשבון כי הצורך שלו בשליטה לא ייעלם כמו גם נטייתו לאלימות. חשבי היטב האם הוא האיש עימו תרצי לחלוק את חייך, האם הוא האיש הנכון לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

