בעלי התחיל לעשן ואני לא מוכנה לכך

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעלי התחיל לעשן ואני לא מוכנה לכך
    שרון
    17/04/2012

    שלום,
    אני נשואה 4 שנים עם ילדה בת 3.
    בחודשים האחרונים בעלי התחיל לעשן מדי פעם (עם חברים, בעבודה וכויו"ב) הוא אמנם לא קונה קופסאות ומעשן פרק עם בכמה ימים במפגשים חברתיים, אבל זה מרתיח אותי ברמות שקשב לי להסביר. ניסיתי לדבר איתו ולומר שזה מפריע לי אבל זה לא עזר וכל פעם כשהוא חוזר עם ריח של סיגריות זה נגמר בריב עצבני, באמירה שלי שאני לא מוכנה לסבול את זה ושאני לא אחיה עם אדם שמעשן, ומנגד באמירות שלו שאני אתן לו לחיות את חייו כרצונו ואפסיק לנסות לשנות אותו כל הזמן. הוא אומר שזה כיף לו לעשן מדי פעם ושאני אפסיק לעשות עניין. על אף שיש היגיון מסויים בדבריו, אני לא מצליחה לקבל זאת וזה משגע אותי ברמות אובססיביות.
    מה לעשות? האם להרפות ולהשלים עם זה (אציין כי הוא לעולם לא מעשן בבית) או להמשיך לנסות לגרום לו להפסיק עם המנהג המטופש הזה בדרכים אחרות?
    אודה לעזרתכם.

    שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איפוק וסבלנות, לנסות להרפות

    עדי בדיחי
    18/04/2012

    הי שרון,

    אני מבינה את ההתנגדות הנחרצת שלך לעישון.. בעיקר כשיש ילדה בבית. העינין הוא כזה- ככל שתגבילי אותו יותר ותתרגזי- סביר להניח שהוא מצידו ינסה לשמור הדוק וחזק יותר על החופש שלו. החופש שלו, כנראה, מתבטא בפעם ב.. הזאת שהוא רוצה לפרוק ולהשתחרר מ"לחצי היום יום" וכיוצ"ב.

    אם מדובר בפעם ב, בבילויים עם חברים ומדובר "רק" בסיגריות אולי אפשר לנסות להניח לזה, לפחות לכמה חודשים טובים, כדי שהוא יחווה ממך ששיחררת. אם עד כה הוא לא עישן בכלל ופתאום התחיל- יש סיכוי טוב שכך זה גם יעלם. כי יש הרגלים שבאים לתקופה, ונעלמים. את מצידך צריכה לעשות עבודה מירבית עם עצמך- לנסות להבין שעצם ההרפיה מהנושא היא יכולה דווקא לזרז את ההחלמה שלו מההתמכרות הקטנה הזאת. יתכן והסיגריה מהווה לו את מקום המפלט הזה, את הרגשת החירות הקטנה שלו- נסי לתת לו את זה. יש גברים שיעלמו מהבית לשעות, יש גברים שיברחו למחשב, ויש גברים שיעשנו סיגריה (נכון לשני המינים). ולו רק כדי לחוות קצת בריחה וחופש.

    מה שכן, כדי שלא תחושי לא נוח להתקרב אליו (ואת זה צריך להגיד לו), כשהוא חוזר מבילוי הוא צריך להוכיח שהוא רוצה בקירבתך, ואם עישן, מן הראוי שיתקלח ויתרענן, ולא יישאר בקירבתך עם הריח הלא נעים הזה- כי כאן כבר מדובר על עיניינים שיכולים גם לגרוע מהאינטימיות ומהקירבה שלכם. "על טעם וריח אין להתווכח".

    אני מאמינה שאם תוכיחי שאת מספיק אצילה כדי להבליג על הפעמים האחדות שהוא מעשן, סיכוי טוב שהוא יקרא אותך ויראה שזה לא אישיו, וייתכן וירד מזה, או לפחות יחווה כמה את מתחשבת בהנאותיו וברצונו החופשי- ויוכל להתחשב גם בך ולאט לאט להרפות מזה ביוזמתו. אך חשוב שתעבדי על איפוק וסבלנות, זאת הדרך היחידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדי תודה על תגובתך

    שרון
    18/04/2012

    מבחינת מקלחת אחרי שהוא מגיע הביתה עם ריח של סיגריות, הוא תמיד מתחשב ונכנס להתקלח. אני אנסה להרפות, למרות שהוא כן עישן בעבר (בסביבות גיל הצבא וה20 המוקדמות הוא כן עישן אבל לא מעשן כבר קרוב ל6 שנים, אם כי תמיד היה לוקח סיגריה בפעם ב... אלא שעכשיו זה כבר לא פעם ב.. זה כל כמה ימים).
    אני פשוט מפחדת שזה יהפוך למשהו קבוע ואז אני לא מסוגלת לחיות עם זה.
    בכל מקרה אני אנסה לשחרר עד כמה שאפשר, נראה שמה שאני עושה אכן לא מועיל ואף להפך.

    שוב תודה.

    שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדדיות

    עדי בדיחי
    18/04/2012

    הי שוב שרון,

    כל הכבוד על היכולת שלך לנסות לשנות גישה.

    אני מאמינה שהמוכנות שלך והגמישות שלך בעינין תפעל לטובתך בסופו של דבר- הדדיות היא גם בדברים האלו.. אני מאמינה שבן זוגך מאוד יעריך אותך. העובדה שמתחשב בך מספרת אף היא על הערכתו אלייך, וזה דבר שיש תמיד לזכור אותו ברגעים הקשים האלה.

    לא נשמע שהוא "מכור קשה", יותר נראה לי שזה מקום מפלט עבורו- וזה אמנם לא שיא הבריאות, אבל זה "בסדר". נפרגן לו..

    אשמח להתעדכן איך מתקדם..

    הרבה הצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדי תודה

    שרון
    18/04/2012

    קיבלתי קצת פרופורציות


    אמשיך לעדכן.


    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו