מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מתוסכלתרינת22/04/2012
אני לא יודעת מאיפה להתחיל... אני נשואה שנתיים עוד מעט עם ילד מדהים בן שנה. מאז ההריון (נכנסתי מיד להיריון) רבנו המון ועוד לפני החתונה בעלי תמיד טוען שאני לא מראה לו אהבה ולפני החתונה היה ריב גדול סביב זה שכמעט ביטלנו הכל, אני מרגישה שאנחנו לא מתאימים אבל הפחד הגדול שלי הוא שהבעיה אצלי כי כשאני חושבת על הזוגיות שהייתה לי אני מבינה שתמיד אני זו שהפסקתי אותה (פעם אחת אפילו אחרי הצעת נישואים) תמיד הרגשתי פתאום שנמאס, שאני לא אוהבת יותר, שעדיף לי לחפש משהו אחר. אני פוחדת מאוד שזה מה שקורה לי עם בעלי אנחנו יחד ארבע שנים וגרים יחד כמעט ארבע שנים, הוא בהתחלה גרם לי להמשך אליו מאוד וכנראה שזה מה שהיה חסר לי לפניו והרגשתי שזה זה... אבל לאחרונה אני מרגישה ריקנות בזוגיות וכל ריב אני מותחת את החבל ומאיימת בגירושים ואומרת שלא טוב לי ומנסה להבין מה אני אוהבת בו, ניסינו ייעוץ זוגי שלדעתי עזר אבל הוא לא רצה להמשיך ולא מוכן לנסות שוב ואני מרגישה שאין דרך לפתור את הדברים, אנחנו לא יכולים לדבר, אין שיתוף פעולה ואפילו כבוד לפעמים נעלם, הוא עובד המון שעות ויש ימים שאני לבד בבית אבל אין לו אפשרות לשנות את זה וזה גם תורם להכל ובימים שאנחנו יחד בבית כל אחד בשלו וטוב לי ככה אני פשוט לא מחפשת להיות איתו אני פשוט מרגישה שהכל נעלם ואין מה לדבר על החשק המיני שהוא בכלל לא קיים אצלי מהלידה.
לא יודעת לאיזה תשובה אני מצפה פשוט אשמח לשמוע כל דיעה ולקבל רעיון מה עליי לעשות לפני שבאמת הכל יתפרק...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשקול מחדש את נושא הייעוץ הזוגי
דורית כהן23/04/2012מתוסכלת יקרה, כל הסימנים שאת מתארת מראים באמת בכיוון אחד - לא הצלחתם לנתב את הזוגיות לדרך של אהבה ועניין משותף ומענה מוצלח על הצרכים של כל אחד מכם.
לדעתי על מנת לבנות זוגיות טובה, צריך "כלים" טובים. את הכלים הללו אפשר "לקבל בירושה" מבית ההורים,(בצורה טבעית וללא מאמץ, אנחנו פשוט סופגים דפוסי התנהגות ודפוסי ניהול קונפליקטים מהם) ולקוות שיתאימו ספציפית לבן הזוג, וזה ממש לא תמיד קורה, כי בן הזוג פשוט גדל בסביבה הורית אחרת והוא ספג כלים אחרים...
לכן, כאשר יש יותר מדי חיכוכים וריבים שמצטברים ואינם נפתרים, הפתרון היחידי הוא ייעוץ זוגי. וגם כאן - לא כל ייעוץ זוגי הוא אותו דבר. ליועצים שונים יש כלים שונים ודרכים שונות לטפל בבעיות, ולא כל יועץ מתאים לכל זוג.
העובדה שניסיתם פעם ייעוץ זוגי אינה מבטיחה שמיציתם את האופציה הזאת.
אני מבינה מדברייך שבעלך מתנגד לעשות זאת שוב. אני יכולה להבין את ההתנגדות, אבל חשוב ששניכם תרגישו שמיציתם את הכל האפשרויות לפני שמחליטים להיפרד.
נראה לי שאם הוא לא יהיה מוכן להשתכנע, תצטרכי לקבל החלטה קשה כי מאוד לא בריא להמשיך לחיות ככה בבית אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריקנות...
שירן26/04/2012היי,
דבר ראשון, בבקשה! לעולם אל תמהרי "לזרוק" את המילה גירושים בבית, יש למילים משמעות אדירה ואת עלולה להתחרט על כך. מה גם שזה לא בריא להרמוניה ולאנרגיה בבית.
דבר שני, תחשבי קצת על נושא של מיצוי עצמי שלך בלבד ללא קשר לזוגיות. יכול להיות שהתסכול שלך נובע מחוסר סיפוק עצמי- זו תופעה שחוות נשים אחרי לידה בדר"כ. הרי האישה מתמודדת עם קצת יותר מטלות ואחריות מאשר האב.
אל תמהרי להחליט שאתם לא מתאימים, מניסיוני- אותו התוכן שקיים בך עכשיו יעבור איתך לכל מערכת זוגית שבה תהיי, וסביר להניח שכל גבר שתהיי איתו יתלונן על אותם החסרונות. אז דווקא עכשיו כשאת נשואה ויש לכם ילד משותף תבדקי טוב, תלכו לייעוץ זוגי כשהרצון לעשות שינוי ולהחזיר את מה שהיה להווה הוא רצון עז.
בזוגיות צריך 2 ולכן חשוב להקשיב לשני הצדדים- אני בטוחה שגם לו יש מטענים כלפיך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

