זוגיות מתממסת בגלל המשפחה של בעלי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זוגיות מתממסת בגלל המשפחה של בעלי
    דנה
    16/05/2012

    שלום,

    אנחנו נשואים + 1 ויש עוד אחד בדרך. מאז הלידה הראשונה הזוגיות שלנו התדרדרה. רוב הבעיות שקשורות לי לבעלי ולילדה ואינן מושפעות מגורמים אחרים אנחנו מסתדרים ומצליחים לפתור אותם ע"י שיחות כאלה ואחרות.
    רק בנושאים הקשורים למשפחה שלו אנחנו לא מסתדרים הדבר גורם למריבות רבות, לדכאון רב אצלי וגם לפגיעה ביחסי המין (שכמעט ולא קוראים שוב בגלל כל הנושאים הקשורים למשפחתו).

    אני באופן אישי לא מסתדרת ומתחברת למשפחה שלו וכנראה שגם לא אקבל אותם מסיבות התנהגותיות כאלה ואחרות הפערים גדולים מדי גם מבחינה תרבותית , שכלית וערכית. כתוצאה מכך והתנהגויות שונות שלהם כלפי אינני מעוניינת להתראות איתם לא אצלי בבית וגם לא אצלם ובמיוחד אינני מעוניינת בקשר של ילדי איתם (מי שלא יודע לקבל אותי לא מגיע לו הזכות להנות מילדי גם אם מדובר במשפחה של בעלי).
    בעלי כמובן מודע לנושא היו לנו מספר שיחות .

    סיכמנו אני ובעלי שנבקר את הוריו בתדירות של פעם בשלושה שבועות. אני חייבת לציין שמאז הרבה יותר טוב לי למרות שאחרי כל מפגש כזה אני חוזרת עצבנית אבל זו עדיין פשרה שאפשר להתגבר עליה .

    בחודשים הקרובים אנו מצפים ללידה ואני חוששת שתהיה רגרסיה בנושא (וכמובן שיהיה). ולכן הייתי מעוניינת לערוך לבעלי שיחה מראש.
    שבה אני מציינת שוב את העובדות הבאות שאני לא מעוניינת בביקורים של המשפחה שלו בביתנו במיוחד לאחר הלידה, ועל תדירות הביקרוים שלנו אצלם.
    בנוסף בימים שבעלי ישמור על הילדים אני לא מעוניינת שיקח אותם להורים שלו מהנסיבות השונות.

    אני יודעת שזה לא נשמע טוב אבל בגלל המשפחה שלו הזוגיות שלנו נהרסה זה פגע בי קשות נפשית וגרם לי לחסום את עצמי מלעשות דברים כאלו ואחרים (כמו הקריירה שלי או לטוס לחול מכיוון שאני יודעת שהם ישר ישתלטו על הילדה שלי)

    רציתי להתייעץ איך עלי לגשת לבעלי ולאמר זאת בצורה שתמנע כמה שפחות חיכוככים כי בסופו של דבר זאת המשפחה שלו.

    אציין שוב המשפחה שלו ממש גורמת לי לדכאונות, מחסומים ןחוסר שחרור או התנהגות שלא אופיינית לי , וכרגע זה לא משהו שאפשר להגיד לי את חייבת לקבל כי כרגע זה לא מתקבל. וזה הדבר היחיד שבגללו כל הזוגיות שלנו נפגמת לגמרי לצערי.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות מתממסת בגלל המשפחה של בעלי - תגובה

    מוניקה הרשקוביץ
    16/05/2012

    דנה יקרה,

    היות והגעתם להבנות בנושא הזה בעבר אני מאמינה שגם אם תהייה רגרסיה (ולמה שתהייה?) תוכלי להחזיר את הגלגל אחורה ולהציב את הגבולות מחדש, באותו מקום בדיוק, כפי שעשית בעבר. מאידך, ייתכן גם, כי ה"חוקים" אשר קבעתם יישמרו ו"יתפסו" גם לגבי הילד השני, שהרי מדובר על אותו נושא בדיוק רק שלאחר הלידה ה"חוקים" יחולו על עוד מישהו.
    בכל אופן, והיה ותחושי שבעלך ו/או משפחתו מנסים לקבוע נהלים חדשים בנושא או להתנהל בניגוד להחלטתכם זו תוכלי להבהיר ולהסביר להם כי את זקוקה למנוחה וכי קשה לך לקבל מבקרים, אשר למענם את צריכה להתארגן במיוחד (לבוש וכד').
    הלידה הינה מאמץ פיסי מאוד גדול לגוף ולאחריה אין אפשרות של ממש לנוח, להיפך, הלילות הם לילות ללא שינה והימים גם הם מיועדים לסיפוק צרכי התינוק החדש, כך שהעייפות רק גדלה ומצטברת ולא פוחתת. בנוסף לעייפות הפיסית קיימות גם תחושות נפשיות משתנות בעקבות השינויים ההורמונליים בגוף האישה, כך שגם נפשית לא תהיי ממש פנויה עבור אורחים.
    העובדות הנ"ל ידועות אולם, אם יש צורך להזכיר אותן למשפחתו של בעלך או לו עצמו, עשי זאת.
    נסי לנהל את השיחה עם בעלך באופן המכובד והמכבד ביותר על-מנת שדברייך יתקבלו ושנימת הדברים או תוכנם לא יעוררו בו בהתנגדות. אולי כדאי גם לנהל את השיחה הזו במועד קרוב ללידה וזאת על-מנת שמסקנות השיחה ומטרותיה לא ישכחו בשל ההתרגשות לקראת הלידה וגם כדי לא "להעיר דובים משנתם" בטרם עת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו