בן זוג שצריך ספייס

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן זוג שצריך ספייס
    רותם
    28/05/2012

    היי,
    אני וחבר שלי ביחד כבר שנה וחצי, ומאוד טוב לנו ביחד, אבל זיהיתי אצלו דפוס קבוע שנורא מפריע לי. לאחר מריבה כלשהי, הוא פתאום נעלם לכמה ימים (אנחנו גרים בנפרד עדיין), בהם אנחנו לא נפגשים אלא רק מדברים בטלפון, וגם את זה הוא יוזם פחות. זה מאוד לא אופייני כי אנחנו רגילים להיפגש כל יום ולישון יחד, גם אם עבר עלינו יום עמוס או חזרנו מאוחר מהעבודה/לימודים. כשאני שואלת אותו אם קרה משהו או משתפת אותו בזה שיש לי תחושה שהוא מרוחק או נמנע ממני, הוא לא מבין על מה אני מדברת ומתמם שהוא סתם קצת עייף או עסוק ושהכל בסדר. בפעם האחרונה הוא נמנע ממפגש למשך שלושה לילות רצופים, כך שבשיחות טלפון הוא התנהג כאילו הכל כרגיל, אך התחמק מלפגוש אותי בכל צורה אפשרית. רק לאחר שלחצתי אותו בשאלות הוא אמר שהוא פשוט רוצה להיות קצת לבד ושאל מה לא בסדר בזה.
    אני מניחה שאני יכולה להבין את הצורך לפעמים בספייס, אבל האם זה לגיטימי למשך 3 לילות רצופים?? האם הוא צריך חופש ממני עד כדי כך?? אני אף פעם לא מרגישה את התחושה הזו שלא בא לי לראות אותו, ואפילו להיפך, כשאני מרגישה רע אני בד"כ רוצה לראות אותו יותר... היו דיבורים על מעבר דירה משותף (מצידי, הוא אמר שישקול את זה), ואני תוהה מה יהיה אם נגור יחד- הרי הוא לא יוכל לברוח, להסתגר בדירתו ולא להתמודד...
    האם יש לכם עצה, כיצד ניתן להתמודד עם בן זוג שנעלם ככה בטענה שהכל בסדר, אך למרות זאת ברור שהוא מעדיף שלא לראות אותי למשך כמה ימים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג שצריך ספייס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאפשר ספייס

    מוניקה הרשקוביץ
    28/05/2012

    רותם יקרה,

    ישנם סוגים שונים של טיפוסים. ישנם כאלה המסוגלים לומר בפתיחות, בפשטות ובכנות את אשר על ליבם מתוך צורך לחלוק ולשתף בתחושותיהם ומתוך רצון למצוא יחד עם בני/בנות זוגם פתרון אשר יתאים לשני הצדדים. אנשים מן הסוג הזה יתנהלו באופן דומה בכל קשר ולאו דווקא בקשר זוגי.
    לעומתם, קיימים הטיפוסים הסגורים יותר. אלה אשר מתקשים לשתף בתחושותיהם, אלה אשר אינם מסוגלים לומר מה מפריע להם, אלה אשר מתקשים למלל את תחושותיהם ולכן הם מעדיפים "לברוח". אין להם כלים להתמודד ולכן הם "משתבללים" או מתרחקים ואז כאשר הם חשים "בטוח" הם מדברים על הכל כאילו הכל כרגיל כאשר למעשה הם לא "נוגעים" בסוגיה המטרידה ונמנעים מלהיפגש מאחר ובמפגש בוודאות הדברים יעלו בטרם הם יחושו "מבושלים" מספיק, בטרם הם יחושו בטוחים לדבר על "זה", בטרם הם עיבדו את הדברים בינם לבינם.
    נראה שאת נמנית על הסוג הראשון אותו הזכרתי ואילו בן-זוגך נמנה על הסוג השני.
    הצורך שלו להיות לבד נובע מכך שהוא מתקשה לשבת ולנהל איתך דיון פתוח על הדברים אשר מטרידים אותו. ברור לו שכאשר הוא ישים את הדברים על השולחן הוא יאלץ לא רק להתמודד עם הקושי שלו עצמו, הקושי להיפתח ו"להוציא החוצה" את הדברים אלא שהוא יאלץ גם להתמודד עם התייחסותך לדברים וסביר להניח שתגובתך תהייה פחות (או יותר) לרוחו ומזה הוא כנראה חושש.
    הקושי שלו בא לידי ביטוי גם בתדירות השיחות שהוא יוזם כאשר הוא "נעלם", כפי שניסחת זאת.
    כלומר, אפילו כאשר הוא ב"לבד" שלו הוא מתקשה לדבר על "זה" ובאופן כללי.
    גם כאשר תעברו לגור יחד הוא יהיה זקוק לספייס שלו על-מנת לעבד את הדברים בינו לבינו.
    נסי להתאזר בסבלנות ולאפשר לו את הזמן לו הוא זקוק. ככל שתהיי יותר סבלנית וסובלנית כלפיו הוא יזדקק לפחות ופחות זמן רחוק ממך כי הוא יחוש שיש לו את הספייס שלו גם כאשר הוא לצידך ובמחיצתך.
    אמרי לו כי את מבינה את הצורך שלו בזמן שלו עם עצמו וכי תכבדי זאת. יחד עם זאת עליו להבין כי את בנויה אחרת וכי את זקוקה לזמן ה"יחד" שלכם בייחוד כאשר את מוטרדת או כאשר את חשה שמשהו לא כשורה. בקשי ממנו שינסה להבין גם את הצורך שלך ולבוא לקראתך כפי שאת תלכי לקראתו.
    אני מאמינה שעם הזמן תמצאו יחד את הזמן המתאים לשניכם לצורך ליבון הדברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו