מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- 2 בעיות ...איילונה19/06/2012
1. אני וחבר שלי בני 26. לאחרונה, בכמה ימים האחרונים, כל פעם שאנחנו באים לשכב, לא עומד לו. כאילו.. עומד אבל אחרי כמה שניות הוא יורד. כמובן שאני לא מראה לו שאני מתבאסת וכמובן אומרת לו שהכל בסדר. אבל הוא כמובן מתבאס על עצמו ואומר שהוא לא מצליח להתרכז משום מה. שאלתי אותו אם הוא חושב שזה בגלל שאולי הסקס נהיה שגרתי מדיי.. צפוי מדיי.. אולי זה משהו בי שפתאום לא מושך אותו? ל2 התשובות הוא ענה בשלילה גמורה. לא יודעת למה אבל אני מפחדת שהוא מכניס את עצמו למן מעגל כזה שהוא מלקה את עצמו "למה לא עומד לי " ואז זה פשוט ימשיך ככה. אני לא יודעת מה להגיד או איך להוציא אותו מזה. שנינו מתוסכלים מהעניין אבל אני משתדלת להראות לו שהכל בסדר ע"מ לא להפעיל עליו לחץ מיותר.
2. שנינו מאוד אוהבים אחד את השני. מאוד. וכל הזמן שנינו חיים בפחד מ"נטישה".. מעזיבה של בן הזוג/ בת הזוג.. והדבר יוצר "מרחק מדומה".. אנחנו לא באמת רחוקים רגשית/ פיסית אבל בראש מנסים להרגיש מרוחקים כאילו שאם זה יגמר אז "כלום לא יקרה". משהו שלדעתי סתם הורס את הקשר כי אנחנו באמתאוהבים אחד את השני מאוד ומשום מה שנינו נורא מפחדים להיפגע אחד מהשני ולא יודעים איך לצאת מזה ופשוט לזרום. שנינו עברנו כבר כמה קשרים שבסופם נשבר לנו הלב בצורות מאוד לא נעימות. שנינו נושאים טראומות עבר על גבינו ולא מצליחים למצוא את המקום השקט והשלו הזה שנותנת זוגיות. שנינו בסטרס מאוד רציני.
אנא..עזרתכן.. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להתגונן ולהתרחק=לא להיות קרוב וכואב
עדי בדיחי20/06/2012הי ענת,
לגבי הבעיה הראשונה- אני אתייחס אליה גם בהמשך, אבל בגדול יכולה להיות בעיה סביב ביטחון עצמי, דימוי עצמי, ולחצים מסביב- דווקא כי זה מאוד "מדובר", וגם כשלא מדברים על זה- זה שם, ובשורה התחתונה עד שזה לא ייפתר- זה עדיין יהיה שם, דווקא בגלל שמערכות יחסים, בצידן האינטימי- הן מאוד משמעותיות לקשר, ולהמשכו.
לגבי הבעיה השניה- נטישה אכן היא חוויה לא קלה, בכלל- פרידות זה נושא ענק ויש לבדוק אותו לעומק כאשר הוא מלווה אותך, ואותו, כל אחד בנפרד עם חוויותיו שלו- להמשך החיים שלכם. על אף שהפרידות עברו כבר, ועל אף ששניכם מצאתם אחד את השניה- עדיין, נראה שיש שיחזור של חוויות עבר והלשכות מהעבר- אל הקשר הנוכחי. מה שעלול להעכיר את הקשר כפי שאת מתארת, ולא לתת לו לצמוח.
נראה שלא את, ולא הוא- הצלחתם ממש להתגבר על העבר. לא על האק/סית, אלא על החוויה שבפרידה- הנטישה, הדחיה, חוסר הביטחון שבא אחר כך, וקושי אדיר לתת אמון מלא בפרטנר חדש וכו'.. מצאתם אחד את השניה, ושניכם "דורכים" לעצמכם על אותן נקודות רגישות. אז במקום מצב קלאסי שבו אחד מבני הזוג ננטש, והשני "מחזיק" אותו עד שהדברים מתיישרים- שניכם למעשה זקוקים להיאחז במשהו, אך בו זמנית- שניכם אינכם יכולים להעניק את זה אחד לשניה. ולכן המצב הזה של התקיעות וחוסר היכולת להניע ולהתניע את הקשר.
כאן אני עוצרת את ההתייחסות לבעיה השניה, ומצרפת את הראשונה. האם את יכולה למצוא קשר, בין מצב של קושי להיכנס לעומק הקשר ולבנות קשר מקרוב (בגלל טראומות עבר), לבין חוסר היכולת שלכם להגיע לאותו מצב- רק באינטימיות הפיזית ביניכם? ישמע אולי מוזר, אבל לא פעם המצב האינטימי וטיבו יכולים להעיד על המצב הרגשי וטיבו, במערכת יחסים ממוצעת.
ההשערה שלי היא (מופרכת ככל שתהיה, אבל בכל זאת השערה שאולי יש לשקול אותה), שמשהו מאוד תקוע ביניכם, משהו באוירה ביניכם, חזק חזק, ומפריד ביניכם מלהתקרב. חוויות רגשיות שכל אחד מכניס לקשר- את מצידך עם הפגיעות שלך, והוא מצידו עם שלו. שניכם אנשים רגישים מאוד, שרוצים מאוד את האהבה שבכל זאת נרקמה ביניכם- אבל שניכם גם מאוד מאוד חוששים להיפגע ולהיכוות שוב. וזה מובן. אבל בו בזמן- זה גם מונע מכם להיות מאושרים. התקיעות הזאת מתבטאת, כך נראה, גם במישור הפיזי- זה כ"כ שם, שזה תופס כל חלקה טובה. להתגונן ולהתרחק- כדי לא להתקרב ולהיות כואב, על פגיעות כתוצאה מקירבה.
ההמלצה החד משמעית שלי היא ללכת ליעוץ זוגי- שניכם יחד- ולנסות לפתור את זה יחד עם מטפל/ת זוגי/ת. דווקא בגלל ששניכם אותו טייפ (TYPE), זה יהיה מסובך מדי לבחון אובייקטיבית את הדברים לבד.
בהרגשה שלי- יש פה אהבה ענקית שאסור לפספס אותה. הרצון קיים, האהבה שם, היסודות שם- פשוט צריך את ה"איך". ה"איך" הם הכלים שלנו, לא תמיד אנחנו יודעים שהם קיימים בנו, אבל הם קיימים. צריך מישהו שיאיר לנו אותם - וזה תפקיד המטפל הזוגי במקרה שלכם. אין מה להפסיד, אלא רק להרוויח, ולא רק למשבר הזה- אלא להמשך הטוב יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

