מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טוב לי אוראלי...ש.03/07/2012
אני קוראת קבוע את הפורום, ומעריצה אתכן.
איני ע. מהדיון התיאולוגי שקראתי עם עדי בדיחי. אני ע. אחרת לגמרי.
אז ככה.
שמי ענת. ויש לי שאלה שמערבת זוגיות וסקס.
בן זוגי נורא רוצה לעשות לי סקס אוראלי. הוא מתחנן לרדת לי. זו פנטזיה מינית שלו, ועומד לו רק מלבקש את זה. גם אני מתה שהוא יירד לי. רק מלדמיין את הלשון שלו על הדגדגן שלי אני גומרת...
אבל מעולם לא עשינו זאת. שנינו מתים לעשות זאת - אבל לא עושים זאת, למרות שזה כל כך מגרה אותנו ורצוי לנו. אנחנו לא רוצים שזה ישאר פנטזיה. אנחנו רוצים להתענג מכך בפועל!.
לדעתכן, כדאי ללנו להגשים את זה?. אתן בעד?. ללכת על זה?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא?
מאיה03/07/2012הי..,,למה לא לעשות?מה מפריע לכם לממש את זה? אם יש משהו, לכו עליו. לא מבינה מה הסיפור.. ממה אתם מפחדים כלכך? זה אחלה וזה כיף וזה יופי. אז?זה לא איזה מי יודע מה, זה לא משהו שאין ממנו דרך חזרה. טוב לכם-לכו על זה. זאת דעתי!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוזה באמת אחלה פורום צודקת
מאיה03/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללכת לפי הרצונות הזוגיים שלכם
עדי בדיחי03/07/2012שלום ענת,
אני נוטה להסכים שאם יש משהו, בכל תחום זוגי, ששניכם מאוד רוצים להוציא אותו מהכוח אל הפועל - למה לא לעשות זאת?
אם יש איזשהו חשש סביב זה- כדאי שתדברו עליו. אבל אם אין כזה, וסה"כ העינין מוסכם על שני הצדדים- לכו על מה שעושה לכם טוב.
ותודה לשתיכן על המחמאות. אתן תמיד מוזמנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, עדי. ננסה...
ש.04/07/2012היי. זאת ענת.
עדי, תודה על התשובה. ננסה...
מבקשת לשאול עוד משהו. אני מדגישה שבן זוגי אישר לי לשאול אתכן את השאלה הבאה:
בן זוגי המקסים הוא גבר צעיר לא שיגרתי.
הוא מאפר מקצועי וקוסמטיקאי, וכמו כן מעצב שמלות. ולפעמים מלמד ריקוד.
אני יודעת, זה נראה כמו קריקטורה של הומו. רק שהוא סטרייט לגמרי. אני ערבה לכך...
מ"כלי" ראשון...
לפעמים אנשים חושבים שהוא הומו, בגלל עבודותיו.
זה משעשע אותו ביותר, כיון שהוא בטוח בזהות המינית שלו.
אותי זה מפליא: איך זה לא איכפת לו?. איך זה עובר לידו?.
הוא לא יודע לתאר למה הוא אדיש לשמועות. זה פשוט לא מעניין אותו.
אני, לעומתו, מרגישה קצת לא נוח נוכח השמוענות.
הוא יודע שאני חשה כך, לכן אישר לי לשאול את השאלה. לתחושתו, אולי תסבירו לי את העניין.
בשורה התחתונה - ברור שהוא צודק.
אז למה איני שלוות נפש כמוהו לזה?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתבניות חברתיות
עדי בדיחי04/07/2012שלום לך שוב ע.
את בעצם מעלה שאלה שסובבת סביב נורמות חברתיות, מה נחשב, מה נשמע טוב, מה מצטייר טוב אצל אחרים וכו'. יש כל מיני דפוסים חברתיים לא כתובים, שמתפתחים במהלך הזמן. כמו שיש סטריאוטיפ שקוסמטיקאיות הן בד"כ נשים ללא השכלה (מי המציא את השטות הזאת? החברה) כך גם יש סטיגמה על מאפרים ומורים לריקוד, גברים, שהם כנראה הומוסקסואלים- רק בגלל המקצוע שלהם, שהוא נשי מדי עבור גבר מחוספס...
משהו דומה אני יכולה לספר לך על עבודה סוציאלית. כשגבר לומד עבודה סוציאלית מרימים איזו גבה, אבל אפילו כששואלים אותי במה אני עוסקת, התגובה האוטומטית של החברה היא "את בטח במשכורת רעב", או "מה, את כל הזמן מתעסקת בבעיות של אנשים ברווחה?", או "עוד אחת שמוציאה ילדים מהבית" (ואין לי שום קשר לפקידי סעד).
יש תגובות סטראוטיפיות של אנשים סביבנו, לא כי הם אשמים בזה.. אלא כי לתקשורת יש פה חלק רציני, ומה שמוצג לנו, כסטיגמה על מקצוע מסוים- זה בד"כ משהו ספציפי, וזה מה שמוכרים לנו. אם נתעמק, נגלה שלא כל עו"ס עובד ברווחה, ולא כל עו"ס הוא פקיד סעד שמוציא ילדים מההורים שלהם, ולא כל מורה לריקוד הוא הומוסקסואל. וזאת לגמרי בעיה חברתית, ובעיה של מי שנסחף לתבניות האלה.
בן זוגך, כנראה עבר את כל זה, היה שם והבין- אני אוהב את המקצוע שלי, ואני לא אקריב אהבה כזאת רק כי לאנשים זה לא מסתדר עם הפרדיגמות שיש להם בראש. ואני לגמרי מסכימה איתו. כשאת אוהבת את המקצוע שלך, ונהנית ומסופקת ממנו, ויבוא מישהו ויגיד לך שזה לא מסתדר לו בראש- אני לא בטוחה שזה ישפיע עלייך. אבל את, היא בת זוגו.. את כנראה סופגת פידבקים חברתיים לא מאוד חיוביים וזה בכל זאת מצליח לחלחל למרות שהגיונית את יודעת שהוא צודק.
אז מה אפשר לעשות עם זה? את יכולה לשנות לעצמך את החשיבה, להתחיל להסתכל על הדבר הזה אחרת. להתחיל להסתכל על בן זוגך בדיוק כפי שתיארת אותו- לא שיגרתי. אדם שאוהב יופי, טיפוח, אמנות, נשיות, ואוהב להתעסק בזה. בחייו האישיים הוא לגמרי לא בעל סממנים נשיים (פרט אלייך...). לראות בו כמיוחד במינו שעושה בדיוק את מה שהוא אוהב.
הסיפור הזה של השמועות דווקא הופך את העינין למסתורי יותר, אז למה לא לקחת את זה כמשהו טוב? אז מדברים על זה. זה אומר שזה מעניין. אם את תשני את התפיסה הזאת שאולי גם קיימת בתוכך איפשהו- את לאט לאט תשימי לב שגם האנשים משנים אותה. ולמה? זה כמו קסם, כשאת משדרת ביטחון- לאנשים אין סיבה לערער לך אותו, אין להם סיכוי. אבל כשאת חוששת מהתגובה שלהם, וכל הזמן שואלת מתי תבוא ההערה הבאה- זה נמצא באויר והם ישר מספקים את זה.
אני מנחשת שאת אולי גרה סביבה סגורה יחסית, או במקום קטן? בד"כ במקומות כאלה קשה יותר להסתדר עם השמועות. אולי תלכו יד ביד ותפגינו אהבה מול כולם? זה ישנה את ההרגשה שלך? :)
אבל אם לדייק, מה שישנה אותה היא רק את. אם את תפחיתי את התבניות האלה ותעלי את רמת הביטחון באיש הזה, במקצוע שלו ובאהבה שלו לתחום- זה יוכל להקל עלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

