מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פרידהרוני10/07/2012
לאחרונה חבר שלי ואני נפרדנו לאחר 4.5 שנים שמתוכן 8 חודשים לא היינו ביחד וביתר הקשר היחסים היו און אוף.
אני צריכה לציין שאני באתי מבית חם ואוהב והוא בא ממשפחה שבה אמו שמה אותו במשפחות אומנות וכאלה.
התחלנו לצאת כשאני הייתי בת 19 והוא בן 35,אני הבחורה הראשונה שהוא אהב אבל מאז ומתמיד הייתה לו בעיית מחויבות.הוא אוהב ספייס וכשרבים הוא בורח ולא מתמודד.
הסיבה שנפרדנו היא שעבדנו ביחד וזה לא עבד כי רבנו מלא.נאמרו דברים לא יפים,למרות שתמיד דיברנו אחד לשני בכבוד ושנינו אנשים טובים בסה"כ.
הגיוני שבטווח של חודש חודשיים אהבה יורדת,שפתאום מפסיקים לאהוב בגלל עסק.
רצוי לציין שהוא ממשיך להתקשר סתם בלי סיבה.מה לעשות,אני כבר במצב נפשי מאוד לא טוב בעקבות הקשר,מרגישה שנתתי ונתתי ובסוף לא קיבלתי מה שמגיע לי.השקעתי מעצמי בקשר,ויתרתי על המון דברים,ביטלתי את עצמי כמעט לחלוטין,ובלי שום קשר אליו,פשוט רציתי שהקשר יצליח אז הנחתי לעצמי לא לכעוס על דברים שמפריעים לי מפחד שנריב ואז הוא יעזוב ויגיד לא טוב ולא מסתדרים כי מבחינתו ויכוח זה פרידה וזה אומר שלא מסתדרים.
אם קשר עושה לי לא טוב אז איך אני אוהבת אותו,זה מה שאני לא מבינה,והאם גם יכול להיות שפתאום ירד לו,פתאום הפסיק לאהוב,למרות שלפני העסק כבר גרנו ביחד והוא אמר שאין מצב שהוא מוותר עלינו.
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדויות עם משברים
עדי בדיחי11/07/2012בוקר טוב שירלי,
את מתארת קשר לא קל, שיש בו מספר מרכיבים- כמו פער ביגלאים, פער בחינוך שקיבלתם, הפער המשמעותי הוא שאת גדלת בבית רגיל בעוד אותו "נטשו" (בחוויה שלו) למשפחות אחרות. יתכן והוא עבר בין כמה משפחות, דבר שמחדד יותר את התחושה שהוא צריך להתמודד לבד עם החיים. ומהמודל הזה- של התמודדות והישרדות לבד- הוא משליך גם על קשרים זוגיים, כמו שאת חווית למעשה. המשברים בחייו הם משברים שהתמודדות איתם חייבת לבוא לבד, ללא שותפים- כי זה מה שהוא חווה כל החיים. ילד, שגדל ללא אמא ואבא (משלו), ועובר בין משפחות - חווה חוויה קשה מאוד של בדידות, הישרדות ובעיקר "לבד". וזה יכול להסביר לנו מה פשר ההתנהגויות שלו כאדם בוגר.
המשפט "הגיוני שאהבה יורדת אחרי חודש חודשיים ואחרי עסק מפסיקים לאהוב"- להערכתי לא, זה לא ממש הגיוני. הגיוני אולי שיהיו מתחים סביב עסק משותף (להבנתי עבדתם יחד), לחצים ויותר מדי עומס על הזוגיות. אך מפסיקים לאהוב מסיבות אחרות- סיבות הקשורות לדינמיקה הזוגית, ולאופי של בני הזוג.
לאורך הקשר את ביטלת את עצמך ולמעשה לא נתת "לך" ולצרכייך מקום אמיתי בקשר. את חששת לריב כדי לא ליצור מצב של אי נעימות, וזה קורה לכולנו- אנחנו אוגרים בבטן כדי לא להוציא את זה בזמן לא מתאים, אך לרוב זה נצבר ונצבר עד ש..יש "בום". את לא רצית להתווכח כיוון שהוא לא יודע להתמודד עם ויכוחים ומשברים- הוא "לבד", הוא לא כל כך יודע "להיות שותף" מהבחינה הזאת והוא מעדיף להיפרד ולחזור לדפוס שהוא מכיר: להיות לבד (ושוב זה בהתייחסות לעברו- וזאת נקודה חשובה).
לא תמיד הלב שלנו שואל אותנו אם לאהוב- הוא פשוט אוהב. לרגשות יש עולם משלהם, ולפעמים אנחנו אוהבים אנשים שלא תמיד מתאימים לנו, לפחות לא לאורך זמן. הגיוני וטבעי שעוד יהיו לך רגשות אליו- היית איתו זמן לא מבוטל בשלב חשוב מאוד של חייך. יש קשרים שלא טובים לנו ולבריאות הנפשית שלנו, אבל אנחנו עדיין רוצים להיות בהם- זה קורה. למרות שזה מוזר מאוד. אבל לרגשות- עולם משלהם. השכל שלך מספיק חזק כדי להגיד לך שלא טוב לך איתו, וזו הסיבה שאכן לא כדאי לך לחזור אליו, לאור חוסר ההתמודדויות שלו והקשיים שלו להתנהל בתוך משבר. (ולא באשמתך, אלא מתוך דברים שהוא עבר בעצמו).
ההצהרות שלו- שהוא לא יוותר עליכם, היו נכונות כנראה לאותה תקופה. שוב, העסק הוא בגדר "טריגר", או סימפטום, הוא לא הסיבה לפרידה. פרידה מתרחשת כאשר הדינמיקה והיחסים פשוט לא עובדים יותר. שמשהו שם יותר מתסכל מאשר טוב. העסק אולי חידד את הקשיים, אבל לא מעבר לזה. הפרידה התרחשה דווקא בשל היחסים שנוצרו ביניכם.
אז אין לי ספק שהוא אהב אותך ובאמת האמין שתהיו יחד לאורך שנים, אך החיים משתנים והנסיבות משתנות, ההתמודדויות הן מורכבות במהלך קשר ארוך- וזה לא תמיד קל, בעיקר לא לאדם כמוהו. היי חזקה, ולמדי מהקשר הזה הלאה- לא לוותר על עצמך בקשרים, תמיד להגיד ולהביע את צרכייך ורגשותייך, ולבדוק איך השותף שלך מתמודד עם משברים וקונפליקטים- כי זה חלק בלתי נפרד מהחיים. וצריך להתמודד גם עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רוני11/07/2012תודה רבה על התגובה.
רק לגבי הפרידה,לפני העסק היה לנו טוב ביחד,,,זאת הייתה תקופה הכי קרובה שלנו,
ואז בעקבות העסק ומשברים שהוא עבר גם לבד,,,כגון הריב עם אמא שלו שהם לא מדברים,והעובדה שהוא עובד מאוד קשה(הוא עבד וישב בבית לסירוגין..יש לו דירה משלו)..בעקבות התהליך הממושך הזה נפרדנו..את חושבת שזה לא קשור לזה?
דבר שני רציתי לדעת מה הדבר הנכון שעליי לעשות עכשיו.
הוא ממשיך להתקשר סתם ככה אז מה לעשות..???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעומס של גורמים חיצוניים בזוגיות
עדי בדיחי11/07/2012שלום שוב שירלי,
אני עדיין בדעתי כי העסק הוא לא ה-גורם לפרידה. בפרידה יש שני אנשים ודינמיקה זוגית ביניהם. בכל קשר זה המצב. כאשר נפרדים, אפשר להאשים עסק, תקופה קשה, לימודים עמוסים וכו'. בפועל, בשורה התחתונה- לאור משברים ועומסים של החיים- הזוגיות לא צלחה. הדינמיקה והתקשורת הזוגית לא "עברה" את זה. וזה בסדר, כי זה בד"כ מה שקורה בזוגות שפחות מתאימים זה לזו. כפי שציינת- ביטלת את עצמך לא מעט בקשר הזה.
לגבי העסק, העומס שלו והריבים עם אמא שלו- יתכן ובתקופה זו הוא היה פחות זמין לזוגיות איתך, ויתכן וזה עזר ועודד ויכוחים ועימותים. נסי לחשוב כך- אם התקופה הזאת היתה עוברת בשלום, העסק בסדר והסיפור עם האמא גם- כאילו לא היה- האם עדיין הזוגיות היתה טובה? אם ננטרל את הגורמים המעמיסים. נסי להסתכל על כ-ל מכלול הזוגיות כולה לאורך כל השנים יחד- האם העסק הוא הבעיה?
כך תדעי האם באמת העסק הוא הגורם לכל העסק :)
אם הוא ממשיך להתקשר ואינך מעוניינת בכך- שלחי לו SMS שאינך מעוניינת שיתקשר. או לחילופין- אמרי לו את זה. אם קשה לך עם זה, אולי כדאי שתחשבי עם עצמך איך את מתחזקת לנוכח הטלפונים שלו, ונסי להיות יותר אסרטיבית ולשמור "עלייך" ולבקש בנחישות שלא יתקשר, כי אין טעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

