מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה...דנה20/07/2012
הי, אני בת 19 יש לי חבר כבר כמה חודשים... הייתי רוצה לשאול ואשמח אם תענו לי בכנות, האם עצם זה שאני שואלת את עצמי אם אני באמת אוהבת אותו, או אם באמת כייף לי איתו, האם עצם הספק נותן לי את התשובה שכנראה שלא?
או יכול להיות שאני מבולבלת בגלל מצבים מסויימים שגורמים לי לחוש ככה?איך אוכל לדעת?
אשמח לכל הדעות...
תודה, שבת שלום!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגים שונים של אהבות
דורית כהן22/07/2012דנה יקרה, האם בעבר כבר היית מאוהבת? כי אם הית מאוהבת את ודאי מכירה את ההרגשה המתלווה: את לא מפסיקה לחשוב עליו כמעט כל שנייה של היום, רוצה לפגוש אותו, הוא חסר לך פיזית כאשר הוא רחוק, את מתמלאת שמחה לפגוש אותו...
המחשבה עליו גורמת לתחושות מוזרות בבטן ובלב... פרפרים...
אז לרוב כאשר מתאהבים זה מרגיש ככה.
אבל יש יחסי חברות ואהבה שמתפתחים בצורה אחרת.זה קורה הרבה פעמים כאשר ידידות של שנים משתנה לאהבה ולזוגיות.
ככל שנמצאים יחד יותר ונהנים ומוצאים נושאים משותפים ומטרות זהות, מתגבר הרצון לבלות יחד, ואיתו לפעמים מופיעה האהבה. אז כאן זה לא התאהבות "כימית" כמו שתואר קןדם, אלא אהבה מיושבת ופחות סוערת.
לדעתי יש מקום לשתי הצורות.
הרי התאהבות כימית - מסתיימת לאחר זמן מה. זה יכול לקחת כמה חודשים עד כמה שנים. יש לה "זמן תפוגה", ואז או שמצליחים לבנות אהבה בוגרת יותר או שהכל נגמר.
ואילו כאשר יש את הסוג ההדרגתי, נבנית על ההתחלה בעצם אהבה בוגרת, והלב אולי קצת נחמץ משום שלא חוויתם את הריגוש הכימי ההוא של ההתאהבות. זה לא נמצא בהיסטוריה הזוגית שלכם, וזה אולי קצת חסר, בתור חווייה מרגשת ומאחדת.
אז למען הפשטות, אם חשוב לך להרגיש את הריגוש והפרפרים - לא בטוח שזה כבר יקרה, כי בדרך כלל זה מאפיין את תחילת היחסים, תחילת ההיכרות.
אם מאוד נעים לך איתו ואת מרגישה שאם הוא לא יהיה חבר שלך את מפסידה אותו - שווה לשמור עליו, אפילו אם זאת לא התאהבות סוערת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

