מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לא יודעת מה לעשותטליה 2928/07/2012
שלום
אני נשואה כחצי שנה והיינו ביחד חמש שנים לפני החתונה (לא גרנו ביחד אלא נפגשנו פעם בשבוע).
אתמול הייתה לי שיחה עם בעלי שאחריה אני לא יכולה לישון ומרגישה שחייבת למצוא פיתרון.
רבנו שלשום, הוא התעצבן עלי שבאמצע השיחה עשיתי פרצוף של "אין לי כוח להקשיב לך". לדעתי לא עשיתי פרצוף כזה אבל בכל אופן אני לא רואה את עצמי מהצד ולא תמיד שולטת בפרצופים. היה ריב קטן והוא הפסיק לדבר איתי.
אתמול בשיחה, הוא אמר לי שנמאס לו מהפרצופים שלי ומהדיבור ה"מסריח" שלי. דיבור מסריח= כאשר הוא אומר לי משהו פוגע אני עונה לו וגם עומדת על שלי. הוא טוען שהוא בנוי כך שאם לא טוב לו, הוא הולך ושהוא כבר חיפש דירה ביום שרבנו.(הייתי בשוק).
פתאום גיליתי שאנחנו בשלב חדש ביחסים ושהכול מתפורר. אין ספק שיש בעיות ואנחנו רבים אבל הגישה שלי היא אחרת - לכול זוג יש ריבים ובעיות וזה טבעי ומתמודדים. כנראה שהגישה לא נכונה. זאת גישה של יהיה בסדר. עוד משהו שפוגע בי שהוא מוותר עלי כול כך בקלות. שאלתי אותו אם יש משהו שמפריע לו בסקס והוא אמר לי שאין משהו אבל שסקס טוב זה עם מישהי חדשה ולא עם מישהי שאתה נמצא איתה כול כך הרבה שנים. המשפט הזה לא יוצא לי מהראש. אני מרגישה זלזול. הוא אמר שאם זה ימשך ככה (הכוונה לפרצופים, דיבור מסריח וחוסר הקשבה) הוא בחוץ. שאלתי אותו אם הוא אוהב אותי והוא לא יכל לענות. הוא פשוט חזר על אותו משפט אם זה ימשך ככה אז אני הולך. עד אתמול חשבתי שיש לנו קשר טוב. רבים פה ושם אבל סה"כ חשבתי שהוא טוב. אתמול גיליתי את הגישה ואני לא יודעת מה לעשות. המצב גורם לי להרגיש מושפלת.
חשוב לציין שאנחנו מדברים די הרבה ואני מקשיבה לו. לפעמים כאשר אני חוזרת עייפה מעבודה זה משפיע ויש לי פנים עייפות אבל תמיד אני אומרת לו , זה לא קשור אליך: אם אני נראת עכשיו ככה זה אומר שאני עייפה ולא שאין לי כוח אליך. הוא אמר לי עוד משהו שפעם כאשר הינו חברים לא הייתי מתווכחת איתו כול כך הרבה, הייתי יותר טבעית ואמיתית. עכשיו הוא מרגיש שאני מדברת מתוך האגו ומנסה להצדיק את עצמי. אמרתי לו שלא תמיד אני צודקת, אנחנו בני אדם ואנחנו רבים אבל שורה תחתונה מה שמפריע לי פה שהוא לא מעריך את הקשר מספיק והוא רגל אחת בחוץ. מדבריו אני מבינה שהמסר הוא:י " תתנהגי בצורה מסוימת(שהיא לא ברורה) או שאני הולך."
אם הוא מדבר ככה, לדעתי הוא ילך בכל מקרה כי הוא לא מקבל את מי שאני. אמרתי לו שזאת אני ויש לי לפעמים פרצופים וכול מני דברים. הוא אמר שהוא לא הכיר אותי ככה ושזה כביכול לא היה כלול בי, בבחורה שהוא התחתן. אני סולחת לו המון ונמצאת איתו כי אני אוהבת אותו אבל עכשיו גיליתי שהגישה שלו אחרת.
לא יודעת מה לעשות.
אני לא מושלמת ובוודאי יש לי טעיות פה ושם אבל אפשר להגיד לי את זה בצורה אנושית ואוהבת. בסוף הוא אמר שהתרגלתי לטוב ושהוא לא "לא אוהב" ואמר לי: תרגיעי, לא נפרדים עכשיו.
אז מה בהמשך ? התחושה הפנימית מאוד כבדה ואפלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנת הנישואין הראשונה...קשה...
דורית כהן29/07/2012טליה יקרה, צר לי על הימים הקשים ששניכם עוברים.
זוהי אכן השנה הקשה - שנת הנישאוין הראשונה, במיוחד אצלכם, שלא הכרתם היטב זה את זו כי לא חייתם יחד לפני הנישואין.
אהבה מתמשכת, לטווח רחוק, יש לבנות עם המון תשומת לב והקשבה לצרכים של השני. זה נכון גם לך וגם לו, כמובן.
תקופה מסויימת הזוגיות שלכם ניזונה מן "האדים של ההתאהבות", ועכשו צריך להזין אותה ע"י דברים חדשים: היום יום שלכם חייב שיהיו בו הרבה דברים שנעימים לכל אחד מכם ומעט דברים שאינם נעימים. משהו באמזן הזה התערער אצלכם, כמו אצל הרבה זוגות בשלב הראשוני הזה. זוהי שנה שבה כל אחד מנסה לעצב את הזוגיות, את ההרגלים, את הבית,את שעות הפנאי - בצורה שהכי מתאימה להרגלים שלו ולאישיות שלו ולציפיות שלו, וכאשר בן הזוג לא משתף עם זה פעולה - נוצר חיכוך. החיכוך עלול להיות בלתי נעים, כמו פרצוף חמוץ, מילים של תלונות וביקורת, התרחקויות...ככל שכל אלו קורים יותר, קשה יותר לעשות זה כלפי זה מחוות שהן נעימות ומלאות באהבה, ונוצר מעגל קסמים שלילי, ומאוד קשה לצאת ממנו.
חישבי על ההתנהגות של הזוג הדתי שהשתתף ב"רצים למיליון" והיזכרי עד כמה הם מפרגנים ומעצימים זה את זו. זו אולי דוגמה קיצונית, אבל זה פחות או יותר הכיוון...
יש עוד הרבה מה ללמוד, ודברים כאלה כמובן ניתן ללמוד בהרחבה בייעוץ זוגי, שיש לציין שהרבה מאוד זוגות בשנה הראשונה לנישואין מגיעים, וזו לא בושה, משום שלא לומדים בשום מקום איך לבנות זוגיות, לצערנו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

