מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כבר עברה שנהדניאל21/08/2012
מאותו יום שבו נפרדנו, מרגיש כאילו עבר עשור.
אני עדין מחפש באיזה דרך להמשיך אבל לא מצליח ממש לקום על הרגלים ולהתאושש.
היא המשיכה הלאה כבר מזמן והתחדשה בחבר איתו היא כבר מחזיקה לא מעט זמן, אני שמח בשבילה באמת, הרי אני זה שהרסתי את הקשר המדהים שהיה לנו משך כל כך הרבה שנים. מצד שני המקום בו נשארתי נשאר בודד ומרוקן. אחח כמה שאני מתגעגע אליה. הגעגועים כואבים עד שאני מרגיש את הכאב פיזית. איך האישה של חיי הפכה לי יותר זרה מהקופאית בסופר. איך הצלחתי להרוס את הדבר הכי יפה שקרה לי בחיי ובכלל לא ייחסתי לזה משמעות. איך הסדק הזה ממשיך ללוות אותי גם אחרי שעבר כל כך הרבה זמן.
נמאס כבר לנבור בעבר ולהסחף לרחמים העצמיים האלה, אבל זה מה שקורה שוב הלילה.
יצאתי ללא מעט דייטים אחרי, אפילו קיימתי קשר במשך חודשיים. ושום דבר. אני לא מצליח להתגבר על המחסום הזה. אני אפילו לא יכול להסביר אותו.
אתה מגיע למצב שבו אתה לומד להעריך את הדברים הקטנים בחיים כדי לא להתייאש סופית.
נראה לי שהדבר שהכי כואב לי זה הכעס העצמי הזה שממלא אותי, אני פשוט לא מסוגל לסלוח לעצמי על שפספסתי את ההזדמנות הזאת שניתנה לי להיות מאושר לצד אהבת חיי. הכל היה תלוי בי ופשוט השלכתי את הקשר הזה לפח והיום אני בוכה על הפצעים שכבר לא יחלימו.
ההתמודדות הזאת לפעמים קשה מנשוא..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השעון של הרגש מתקתק לאט יותר
עדי בדיחי21/08/2012שלום דניאל,
השיתוף שלך נוגע ללב- תודה.
אתה מתאר תקופות לא פשוטות שעוברות עליך. חוויית פרידה, כל פרידה, אינה קלה, וקל וחומר חוויית פרידה שנמשכת כחוויה כ"כ קשה הרבה זמן. בפרידה הספציפית שלך יש איזו תחושה נמשכת ורצופה של פספוס והחמצה, שמלווה אותך כמעט בכל "דבר שאתה נוגע בו". טוב וחשוב לנסות לצאת ולבלות ולמצוא קשרים משמעותיים אחרים. אני מחזקת אותך להמשיך ולהרחיב קשרים ומעגלים חברתיים כדי לצאת מהתחושות הקשות שהקשר הזה השאיר בך.
אמנם עברה שנה, אך לכאב אין "זמן". כאב הוא תהליך שיכול להיות ארוך וזמן ההחלמה שלו שונה. חוויית הפרידה, אפשר לדמות אותה לפצע- יש עמוק, יש עמוק יותר, ויש שכבות ושכבות עד שהמקום אמנם עדיין רגיש- אך מאוחה. וכדי לאחות את המקום הזה, זמן, הוא המרכיב החשוב ביותר.
אני לא יודעת אם ניסית ליצור עמה קשר מחודש ולנסות להבין האם יש עוד סיכוי. אני מבינה שנראה כי היא המשיכה הלאה. למדת רבות מהקשר הזה, אולי יותר בתקופה שלאחריו מאשר בקשר עצמו. הוא לימד אותך להעריך מהו "ביחד", מה צריך לשאוף אליו וכמה יש להעריך את הדברים הקטנים. דווקא כשאין לנו- אנחנו מבינים מה פספסנו. ככה אנחנו עובדים.
נראה כי יש בך תחושת אשם כבדה מאוד- למה הרסתי, איך טעיתי ככה, וכו'. אבל מאוד חשוב שתזכור- זוגיות טובה נבנית קודם כל, משני אנשים. וגם, אם הטעויות בקשר הגיעו יותר מהגיזרה שלך, היה חשוב לעשות אותן כדי להמשיך הלאה ולהבין איפה אפשר לשפר. אני מאמינה שקשרים לא סתם מתנהלים כמו שהם מתנהלים. יש לנו משהו ללמוד מהם, ונראה שאתה עושה את זה. אך תחושת האשמה מאוד כובלת אותך מלהתקדם.
במקום אשמה, נסה לקחת אחריות על החלקים שלך בקשר, ולנסות להתקדם משם. אשמה היא כדור שלג שלא יפסיק לגרור אליו עוד תחושות שליליות עד שתהפוך אותו לכדור של אחריות.
אם אתה מזהה שהחוויה הזאת ממשיכה לנהל אותך גם בחודשים הקרובים, ולא נראה שאתה מצליח למצוא לה "מקום של החלמה" - אולי כדאי לשתף מישהו ולחשוב על כיוונים של עזרה לצאת מזה.
חשוב גם שתדע שיש הרבה מאוד אנשים שחווים את מה שאתה חווה. אפילו שזה נראה חוויה אישית שלך ואף אחד לא יבין אותך- פרידה היא אובדן ומשהו שיש להתאבל ולהיפרד ממנו לאט, בשלבים. צריך לעבור שלב שלב כדי להחלים מזה לחלוטין. צריך תמיכה ועזרה של הסביבה כדי להתחיל לשכוח. זה לא תמיד פשוט. ושנה- לא אומרת כלום. שנה זה "זמן" כרונולגי, אבל לא "זמן רגשי". השעון של הרגש מתקתק אחרת. לפעמים מהר, כמו בהתאהבות. ולפעמים ממש לאט, כמו בעיכול פרידות קשות וכואבות.
מקוה שהצלחתי קצת לסייע.. אשמח אם תספר לי מה דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

