אני אשמח אם תאמרו לי את דעתכן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אני אשמח אם תאמרו לי את דעתכן
    מלכה
    17/09/2012

    שנה טובה.
    יש נושא שמאד מטריד אותי היות ואינני יודעת איך לפעול.
    בתי, יצאה תקופה לא קצרה עם בחור נחמד ביותר אשר נקשר מאד לליבנו.
    בינתיים,הם הספיקו להפרד אולם הוא עדיין לעיתים מסוימות בקשר איתנו,ואם לומר את האמת, בעיקר בכדי לעזור לנו ולכוון אותנו במספר בעיות.
    בתקופה האחרונה,ובעיקר לבקשתה של בתי, הפסקנו אני ובעלי את הקשר עימו כמעט לחלוטין,יש לציין שלמרות שהוא נפרד מבתי,הוא כיבד אותנו והקדיש לנו לא מעט.
    אחד מהדברים אשר מציקים לי,היא האם היינו אמורים לאחל לו שנה טובה?
    הסיבה שהנושא מציק לי,שאנו חייבים לבחור לא מעט כסף,הוא הלווה לנו בזמן מצוקתינו סכום של כמעט 20 אלף ש"ח, הוא יודע שאנו במצוקה ולא ביקש או הזכיר זאת מעולם,אנו מתכוונים להחזיר לו את הכסף בעוד תקופה קצרה.
    האם למרות הנתק,הן שנפרד מבתי,וחרף העובדה שאין בינינו תקשורת, מצריכה אותי לאחל לו חג שמח? האם אני אמורה להרגיש רע בגלל שלא עשיתי זאת?
    אשמח לחוות דעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה בעיקר ערכית מול היחסים עם הבת

    עדי בדיחי
    19/09/2012

    שלום לך מלכה,

    את מעלה איזושהי דילמה ערכית/מוסרית. האם צריך לאחל לאדם, למכר, חג שמח או שנה טובה למרות שהקשר כבר נותק, אך עתיד להתחדש עקב החזרת חוב.

    אז קודם כל יש לציין שעדיף כמובן לסיים מולו את ההתחייבויות ולנתק את הקשר, כיוון שמדובר היה בקשר של ביתך איתו, והיא לפי הבנתי כבר לא בקשר איתו היום. נשאלת השאלה איך היא תרגיש אילו היתה יודעת שהקשר, נניח, ממשיך ביניכם. האם זה מספר לה שאתם מעדיפים שיחזרו, או שאתם "לוחצים" ע"י הקשר איתו- לחזרה ביניהם, או שאתם נעשים מעט תלויים בעזרתו, וכד'. כל אלו דברים שיכולים להיחסך ממכם וממנה. חשוב לזכור כי הקשר ומערכת היחסים ביניכם לבין הבת הם חשובים בוודאי , ולכן יש להיות רגישים מולה בנושא זה.

    לגבי שאלתך, אני מניחה שאם הנושא כ"כ מפריע לך, יש לכך סיבה. העובדה כי הקשר נותק יכולה להסביר לכל ה"נפשות הפועלות" למה בעצם לא התקשרת לאחל לו שנה טובה. אני מעריכה כי הסיבה הראשונית היא הקשר עם ביתך וחשש לפגוע בו.

    כאשר תחזירו את הסכום לבחור, תוכלי גם להסביר מדוע לא התקשרת וכי את מכבדת את בקשתה של ביתך, ולמרות זאת מאוד מעריכה אותו על כך העזרה שהעניק לכם בתקופה הלא פשוטה שחוויתם. ז"א, באותו מעמד של החזרת הכסף גם להביע הערכה למאמציו ולאחל לו הצלחה בהמשך.

    שיהיה בהצלחה וחגים שמחים,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו