מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פוגעת ביחסיםאבי17/09/2012
חג שמח.
אני נשואה באושר לבעלי אבל לא מרגישה בנוח בסביבת אחיו של בעלי מכל מיני סיבות (הוא מתנשא , סנוב , קמצן , אגואיסט ונצלן) ולכן אני נמנעת להפגש איתו אבל לא מונעת מבעלי להפגש איתו ולהיות איתו בקשר , אני לפעמים מזמינה אותו ואת משפחתו ולפעמים גם הולכת עם בעלי אליהם .
בזמן האחרון האח כשמגיע אלינו לא אומר לי שלום ולא מתיחס אלי ולא מכבד אותי אצלי בבית למרות שאני עושה הכול להיות נחמדה אליו .
בעלי הקשיב למה שאני מרגישה אבל מתעלם ממה שקורה וממה שאני מרגישה וטוען שאני פוגעת ביחסים ביניהם .
התגובה שלו מאוד פגעה בי ואינני יודעת האם זה נכון ומה עלי לעשות .
אשמח לקבל תגובות .
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדרוש תשומת לב נכונה - איך?
עדי בדיחי19/09/2012שלום אורה,
בהחלט לא קל לך להיות נוכחת בסיטואציה כזאת שבה מתעלמים ממך. אני יכולה להבין את הפגיעה שלך. אם תשימי את עצמך במקום בעלך תגלי עולם מאוד "מפוצל", בינך- אשתו, לבין אחיו- משפחתו ב"דם" שלבטח גם הוא מאוד יקר לו. כך קורה, ששני אנשים מאוד יקרים לליבו לא מסתדרים זה עם זה, נסי לתאר מצב שבו בעלך לא מסתדר עם אחותך או עם אדם קרוב אלייך, ואת נקרעת בין שניהם.
יתכן ובעלך, משהגיע לסיטואציה כזאת, לא יכל לשאת את זה ברמת ההכלה אלייך ואמר לך שאת פוגעת ביחסים ביניהם. את "פוגעת" מבחינתו כי את מאוד משמעותית לו והדעה שלך מאוד חשובה לו. מאידך, את כנראה אמרת דברים מסוימים כלפי גיסך שמאוד פגעו בבעלך (נניח- אגואיסט, קמצן, נצלן) - אלו מילים שיכולות לפגוע בנו אישית, כאשר מדובר על מישהו שמאוד קרוב לנו ואנחנו מאוד אוהבים אותו.
לכן חשוב לי לחבר אותך גם לחוויה שלו.
להמשך, יהיה חשוב אולי לםתח קשר קורקטי עם גיסך, כזה של "שלום שלום". כשירצה, יענה לך. בבוא העת הוא אולי יתקרר מעט ויוכל לענות לך.כרגע חשוב לשמור על מערכת היחסים עם בעלך ולהיות "בסדר" ככל שניתן, למרות הפגיעה שלך. כיוון שהוא הצד הקרוע כאן (ללא קשר אלייך ומבלי לבטל אותך). כשאת מספרת לבעלך כמה את פגועה, נסי להסביר לו שהמוקד הוא הרגשות שלך- מה את מרגישה ומה את חווה, ופחות להיכנס להאשמות של "נצלן" וכד'- כי זה ירחיק אותו, באחריות. אם את רוצה שבעלך יהיה בצד שלך, חשוב יהיה לגייס אותו לצד שלך, להסביר לו איך את מרגישה ופחות עובדות קרות בשטח. זה יוכל אולי לקרב אותו יותר אלייך ופחות להתנגד לך.
לעינין המילים יש משמעות רבה, משמעות ערכית וחברתית. כשאנחנו משתמשים במילים ובהאשמות כמו "הילדים שלו מופרעים" (נניח) או "איזה אדם נצלן" וממש מכנים ושמים תוויות על אנשים, אנחנו בעצם מרחיקים את זה שנמצא מולנו, במקום לגייס אותו לחוויה שלך זה פשוט עושה ההפך. אם תסבירי לו ממש בעדינות מה את (!) מרגישה, הוא יבין אותך (!) ולא את העובדה הקרה על אחיו - כי שם קשה לו מדי להתמודד עם מה שאת דורשת. כשתדרשי תשומת לב נכונה לרגשות שלך, הוא יתגייס אלייך.
בברכת הצלחה ושנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

