יש לבעלי "לב זהב"

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יש לבעלי "לב זהב"
    אביבה
    23/09/2012

    אני נשואה כ5 שנים. יש לי בעיה רצינית עם בעלי, שגורמת תמיד לריבים.
    הוא נוטה לעזור בכל דבר ועניין שקשור לבני משפחתו. אם זה להקפיץ אותם ממקום למקום ברכב, אם זה לעשות קנייה, או תיקונים, או ארגון ארועים, או מעבר דירה וכל דבר אחר.
    משפחתו כמובן מודעים לכך שכל דבר שיבקשו הוא יעשה, והם מנצלים זאת בלי סוף.
    כל זה על חשבון הזמן שלו, הזמן שלי, האנרגיות, הדלק והכסף שלנו.
    לאחרונה הוא מנסה להסתיר ממני כל פעם, והוא משקר עלי בלי סוף.
    למשל, הוא נסע להורים שלו (שעה נסיעה) כדי לעזור להם לבנות סוכה. אחרי כמה שעות, שהוא כבר היה אמור להיות חזרה בבית, התברר לי שהוא גם הקפיץ הביתה את שאר האחים שהגיעו גם להורים. שהם גרים שעה נסיעה בכיוון ההפוך.
    כל זה יכל להיות מושלם אם גם אני הייתי נהנית מזה. אבל ממש לא.
    אני צריכה להתחנן בשביל כל דבר.
    אם זה להכין לי כוס תה כשאני חולה, אם זה להקפיץ את הילד לגן באוטו (במקום שאני אלך ברגל), אם זה להניח את הפאקינג גרביים המסריחות שלך בכביסה.
    פה אני צריכה להתחנן על נפשי.
    וכל פעם שאני מעירה לו, אני הופכת לאישה הרעה והביצ'ית שלא מסכימה שהוא יעזור למשפחה שלו.
    אני מודה, חלק מהבעיה שלי זו קנאה טהורה, אך לדעתי לגיטימית.
    הרבה פעמים חשבתי לשחרר ולהרפות מהנושא, אבל אז קרה שהפסדנו סכומים גדולים של כסף, או תקלות אחרות שאני לא אפרט.
    אני מבינה שהמניע שלו זו תחושת האלטרואיזם שהוא מרגיש כשמשבחים אותו ומודים לו על כל מעשה שכזה. וכמה שאני אודה לו ואעריך אותו, זה לא ידגדג לו, כי הוא זקוק לגירוי הזה מקהל "שווה" יותר. כלומר, מה זה להכין לאשתך כוס תה, לעומת לבוא במיוחד בשתיים בלילה לאסוף את אחיך החייל מאיזה צומת בדרום.

    בקיצור, אני מבינה את זה מההתחלה ועד הסוף, אני רק לא יודעת מה לעשות כדי ש: זה ייפסק/זה לא יפריע לי יותר/לא יהיו ריבים יותר בגלל העניין הזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לבעלי "לב זהב"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע לב הזהב סלקטיבי?

    מוניקה הרשקוביץ
    24/09/2012

    אביבה יקרה,

    נראה כי בעלך ניחן ביכולת להעניק ולתת מבלי לצפות לתמורה. בראייה שלי זו מתנה. לא מעט אנשים מודדים את הנתינה שלהם על-פי התמורה אותה הם יקבלו בסופו של דבר.
    כפי שאת מתארת את הדברים נראה כי הוא נותן אפילו על-חשבונו, אם זה שעות נסיעה והיעדרות מהבית כתוצאה מכך, אם זה ההוצאות הכרוכות בכך ואם זה הזמן שהוא מקדיש והמאמץ שהוא משקיע. אולם, אם הוא אינו חש שהוא מוותר על עצמו, על נוחיותו ועל הדברים האחרים שהוא היה יכול לעשות בזמן הזה או עם הכסף הזה אז זה עשוי היה להיות בסדר... אילולא הוא היה מסתיר ממך.
    על-פי התנהלותו מולך, העובדה שעבורך הוא אינו מוכן לעשות יחד עם העובדה שהוא חש צורך להסתיר ממך גורמים לי לתהות שמא הוא חש שלא לגמרי בנוח מולך/איתך. הוא מתנהג כאילו הוא חושש ממך ויחד עם זאת הוא כועס ומתוסכל מאוד ממשהו. לא ברור אם זה בגללו, בגללך או כתוצאה ממהות הקשר שלכם, שנראה שמשהו בו חסר.
    העובדה שהוא נותן ונותן למשפחה הגרעינית שלו מעידה על היותו איש משפחה מסור, יחד עם זאת הוא אינו מתנהל כך בתוך המשפחה שהוא הקים יחד איתך. משהו שהוא "מקבל" שם, בקרב בני-המשפחה הגרעינית שלו ו/או מהם מניע אותו לנהוג כך, החוסר של ה"משהו" הזה ביניכם גורם לו לנהוג ההיפך איתך/מולך ולא נראה לי שמדבר בהערכה והוקרת תודה בלבד.
    לרוב התחושה של להיות נאהב יחד עם התחושה של להיות מקובל ורצוי בכל מצב גורמת לכולנו לעשות,לתת ולהעניק. לא סתם אומרים על האהבה כי היא מזיזה הרים, היא "מזיזה" גם אנשים וגורמת להם לעשות מכל הלב והרבה למען אלה אשר גורמים להם לחוש טוב עם עצמם, לחוש נאהבים, מקובלים ומוכלים ללא תנאי. אולי זה ה"משהו" הזה שהוא "מקבל" מהמשפחה הגרעינית לו וחסר לו בביתכם.
    גם אם את מודה לו ומביעה הערכה על מעשה כזה או אחר שהוא עושה, הוא כנראה חש שקיימות תחושות שונות מהמילים הנאמרות.
    אולי אני טועה...אולם, מהעולה מדברייך זו התחושה שאני מקבלת.
    לא כתבת דבר על מהות הקשר ביניכם למעט התנהלותו כלפייך. אשמח לקבל את תגובתך.

    בכל אופן, במידה ויש מקום לשיפור התקשורת ביניכם וליצירת יסודות להתנהלות אחרת ביניכם אולי יש מקום לשקול פנייה לאיש מקצוע אשר יוכל לסייע בידיכם להתחיל ולדבר נכון ולתקשר באופן בריא זה עם זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו