מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קשר משפחתיפיץ'25/09/2012
היי, יש לי שאלה, התייעצות....
הייתה כאן מישהי לפניי שרשמה על לב הזהב של בעלה, בכל מה שקשור למשפחה שלו וממש חשבתי על עצמי!
בעלי גם כזה.. אני חייבת לציין שהמקרים שרשמה עליהם הבחורה לפניי אולי קצת יותר קיצוניים מהמקרים שלי ופתאום הרגשתי טיפשית לכתוב על זה, אבל זה עדיין מציק לי ואני רוצה שיפסיק להציק לי......
בעלי מאוד מאוד קשור למשפחה שלו, הם מדברים כל יום, מס' פעמים ביום - במיוחד עם אבא שלו, הקשר עם אבא שלו בכלל לא מהעולם הזה, הם מדברים 50 פעם ביום!
הדבר הספציפי שמפריע לי עכשיו הוא משו שכבר היה קורה בעבר, הפסיק ועכשיו שוב התחיל.
להורים שלו יש 2 כלבים (אחת גדולה) והוא כלכ כך רוצה לעזור להם שהוא הולך אליהם הביתה במיוחד כדי להוריד את הכלבים!
התופעה הזאת הפסיקה למשו כמו שנתיים ועכשיו בחודש-חודשיים האחרונים זה התחיל שוב... יש לו אח אחד שגר עם אישתו בחו"ל, אחות חיילת, שהתגייסה עכשיו (וגם לפני כן לא ממש עזרה בבית יותר מידי) ויש את אבא שלו שחי כמו שייח' ולא עושה כלום בבית חוץ מלשבת על התחת עם המחשב שלו כשכולם עושים בשבילו הכל.. (כולם זה כרגע בעלי ואמא שלו) ואני שואלת את עצמי.. מה הקטע הזה של ללכת, אתמול לדוגמה, בשתיים-עשרה בלילה להורים שלו כדי להוריד את הכלבים? כי אמא שלו לא יכולה להוריד אותם לבד 3 פעמים ביום?? שאלתי אותו איפה אבא שלו, הוא אמר שהוא כבר ישן... רבאק, הוא לא יכול לעזור לאשתו לפני שהוא הולך לישון להוריד אותם? כשאת הכלבה הגדולה הוא בכללל הפיל עליה מבלי שהיא אפילו רצתה?!
הוא אמר שזה מפריע לו שזה מפריע לי והוא לא מבין בכלל למה זה מפריע לי...
זה לא שבשבילי הוא לא עושה דברים, אבל ההרגשה שהוא מחובר בצורה כזאת קיצונית להורים שלו שאני מפחדת שיום אחד זה אולי יבוא על חשבוני, שזאולי כשיהיו לנו יום אחד ילדים הוא אולי לא יהיה מסור בצורה כזאת? לא שיש סימנים לכך עכשיו, אבל זה עדיין מדאיג אותי....
איך אני מפסיקה לדאוג לזה? אני צריכה בכלל לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגש ורציונל
עדי בדיחי27/09/2012שלום פיץ', סליחה על האיחור במתן התשובה.
נתחיל מזה שקשר בין ילדים להורים הוא קשר מאוד מאוד חזק. גם אם יש "דרישה שלא מדוברת" מההורים אלא זה משהו שנמצא באויר, זה "חי", וזה מצמיח שורשים. יתכן ודרך הכלבים יש איזו יצירת קשר של נתינה, הענקה, משהו שאפשר לתת. מצד בעלך. מצד ההורים- זאת עוד סיבה לראות אותו.
את כותבת שבעלך לא מבין למה זה מפריע לך, אולי תנסי לחדד מולו את ה"ביחד" שלכם ולמה זה כ"כ חשוב לך, שנניח בחצות הלילה, הוא כן ישאר בבית, שבכל זאת זה הזמן שלכם ביחד. שאפשר לקבוע נניח עם ההורים זמנים מיוחדים או ימים ספציפיים שאתם תחליטו עליהם, מתי זה נכון עבורכם.
חשוב שתגלי לו ממה את חוששת- שהזמן הזה בסוף יהיה לרעתך, שכשמשחררים את החבל יותר מדי, זה בעיה אח"כ להחזיר הכל למצב של סדר.
כל זה לגבי הרגשות שלך.
לגבי הרציונל- לא בטוח בכלל שהוא יהפוך את זה להרגל ארוך טווח, ולא בטוח שזה יבוא על חשבון העזרה בבית או הילדים. מאוד יכול להיות שהוא יבין ויעשה סדר עדיפויות עוד לפני שתשימי לב. כתבת בעצמך- אין סימנים להתנהגות כזאת כבר עכשיו.
להערכתי את לא "צריכה" לדאוג, הבעיה היא שאנחנו פשוט דואגים, מבלי שנזמין את זה. במצב כזה כן כדאי לשתף אותו בדברים שמטרידים אותך, כן לתת לו פידבק שזה מחמם את הלב כיבוד ההורים שלו והעזרה, אבל... (אני מרגישה כך וכך, אני חוששת מכך וכך..). ולשאול אותו- האם יש לי סיבה לחשוש? אולי אז, כשירגיע אותך, את תרגישי הרבה יותר טוב, תרוויחי גם שיחה כנה, וגם עוד פידבק חשוב מבעלך.
לא לשכוח, על הכל אפשר לדבר. תלוי איך עושים את זה ומתי (כשהוא רגוע, שבע, אחרי מקלחת ולגמרי "איתך").
חתימה טובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

