מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות במערכת יחסיםליה28/09/2012
שלום לכולם...
אני צריכה עצה,עידוד או הכוון כי איני יודעת כבר למי לפנות ומה לעשות..
אני בת 27 ובן זוגי אוטוט 26,
אנחנו שנה ושלושה חודשים יחד, לאחר כ-2 חודשי היכרות הוא עבר לגור אצלי למשך חודשיים שבמהלכן הוא לא מצא את עצמו ועבד בעבודה זמנית.
החלטנו לעזוב את עיר מגוריי ולעבור לגור אצל ההורים שלו.
עברנו ריב קשה ונסעתי חזרה ליומיים...במהלכן הוא התקשר אליי בוכה בלילה ,התנצל ואמר שהוא שכב עם מישהי אחרת.
הוא בא אליי באותו לילה והיה לי ברור שאעזוב אותו,
הוא בכה כל הלילה וכך גם אני ובסוף החלטנו לתת לזה צ'אנס ( הוא כמובן הבטיח שלא יעשה זאת שוב ושלא יפגע בי כך יותר ).
עוד בתחלה כשהכרנו הוא היה פלרטטן ואמר שהוא אוהב ריגושים וחיזוקים ( הוא צריך לדעת שהוא נחשק ושיש בנות שרוצות אותו) כנראה שזה גורם לו להרגיש טוב יותר עם עצמו ונראה לי שיש לו בעיית בטחון עצמי חמורה מאוד כי הוא כל הזמן שואל אותי לגביי המראה שלו ורוצה לדעת כמה אני אוהבת אותו.
במשך השנה של המגורים בבית הוריו גיליתי שהוא סובל מהפרעת או.סי.די ושהוא מטופל בכדורים ופסכיאטר,זה לא הפריע לי אך מה שכן מפריע לי זה שהוא לא מתפקד בגלל זה.
הוא בן 26 שגר אצל ההורים שלו,לא עובד,מבלה כל יום עד השעות הקטנות של הלילה,
יושב על המחשב לפחות 4 שעות ביום,מארח חברים בשעות שהן לא שעות כאשר אני ישנה בחדר במטרה לקום מוקדם לעבודה,שותה אלכוהול במטרה להשתכר 3 ימים בשבוע, לא מסדר את החדר,לא מנקה פשוט יישן,אוכל ומשחק במחשב.
ההורים שלו מאוד תומכים ועוזרים אבל זה כבר הגיע למצב שאי אפשר יותר.
במשך השנה הזו אני מצאתי עבודה,אני עובדת,עוזרת לאמא שלו בניקיונות,מדברת איתם ומשתפת אותם במה שעובר עליו ( כמה שהוא מסכים לספר,לא תמיד הוא נפתח בפניי ) ומשתפת אותם בתחושותיי.
היו אין ספור נסיונות לדבר איתו,לגשת אליו ברעיונות,חיפשתי עבורו עבודה ושלחתי קורות חיים בשמו.
הוא לא מעוניין לעבוד,או שהוא נכנס לדכאון כבר ביום הראשון לעבודתו.
ההורים הציעו לו לימודים ועזרה בשכר וגם בזה הוא לא מעוניין.
הוא לא יודע מה הוא רוצה והוא גם לא עושה כלום בשביל להרים את עצמו.
הוא מתנהג כאילו הוא ויתר על החיים .
ביקשנו שיילך לפסיכולוג,או מישהו שיעזור לו,אולי לשנות את הטיפול התרופתי אבל הוא לא עושה כלום.
הוא מצפה שההורים שלו ייקחו אותו לפסיכיאטר או ייקבעו לו תור ושייקנו לו את הכדורים.
הוא מתנהג כמו ילד קטן שרוצה שאמא ואבא ייטפלו בו.
ביקשתי ממנו כמה וכמה פעמים שייקח אחריות על עצמו ועל החיים שלו כי הוא כבר ילד מספיק גדול וכל פעם שאני מעלה את הנושא הוא נסגר ונאטם יותר ויותר.
אני מגלה מיום ליום שהוא בנאדם מאוד סגור,חסר בטחון,זקוק לגב של אמא ואבא,
לא מסוגל ליזום דברים קטנים כמו לנקות ולסדר,לכבס את הבגדים שלו,אפילו לאכול הוא שוכח.
הוא טוען שיש לו חרדות ולפעמים הוא מקלל את החיים בעוד שיש לו הכל,הורים אוהבים,משפחה תומכת,כסף,אוכל,חברים..
מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצאת לך פרוייקט חסות והצלה...
דורית כהן29/09/2012ליה היקרה, ככל שקראתי יותר את דברייך, נעשה לי ברור שאת כבר יודעת את התשובה וניתחת את המצב בצורה כל כך מדוייקת ומפורטת...
אינני מבינה למה את צריכה את הפרוייקט הזה של לקיחת חסות על צעיר שלא מסוגל לטפל בעצמו ולעמוד על רגליו הוא? יש בך איזה צורך להיות המצילה של נפשות תועות ומסכנות?
לא כדאי לך להיות במשבצת הזאת.
עושה רושם שהבחור מעולם לא עמד על רגליו הוא וההורים שלו תמיד הצילו אותו וחיפו עליו ולא השכילו לחשוף אותו לעולם המציאות.
אני חושבת שהחזרה לבית ההורים אינה בריאה לו מבחינה נפשית, אבל לדעתי זו לא צריכה להיות הבעיה שלך. לדעתי כדאי לך להתרחק ממערכת היחסים הזאת ולעזוב אותה לפני שאת נשאבת לשם עמוק יותר ולפני שתרגישי אשמה על כך שאת עוזבת אותו.
בידקי עם עצמך - נדמה לי שאצל ההורים שלו מצאת גם לעצמך בית חלופי. את מרגישה שם יותר מדי טוב, לטעמי. התרכזי עכשו בעצמאות - את בגיל המתאים ובשלב המתאים לכך בחייך, ומצאי לך פרטנר בוגר, לא עוד פרוייקט לחסות ולהצלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

