עזרה דחופה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה דחופה
    שירן
    30/10/2012

    לצוות המומחים שלום רב
    שמי שירן לפני כשנה התחתנתי פעם שניה ובמשך שמונה שנים הייתי גרושה היינו רק אני והילד שלי בן (10) בעלי בדquotכ מקסים ואוהב לעזור הבעיה שיש לי מתחילה עם הבן שלו לו יש שתי ילדים ילד אחד גר עם אמא שלו והשני בן 9 גר איתנו יש לו ילד מהגיהנום חוצפן יש לו בעיות לימודיות מרדן ועוד.. כמה שאני מנסה לדבר עם בעלי על כך שינסה לחנך את הבן שלו ולתקן את הדרך שלו הוא תמיד מגן על הילד בטענה שהילד לבד (הם עברו מתquotא לבquotש) וגם ככה אין לא אמא שהוא מבקר לעיתים קרובות ויש לו בעיות לימודיות וחברתויות במקום שהוא יעמיד את הילד וינסה לכוון אותו הוא מרשה לו להישאר כמו שהוא ועוד מגן עליו כל הזמן
    יש לציין שאני מאוד בעד חינוך וגבולות ומבינה מה המשמעות של זה ולפי זה חינכתי את הילד שלי וברוך ה' יצא לי ילד מדהים כמובן שגם כמו כל ילד גם לו יש גבולות שהוא מנסה לפרוץ לפעמים אבל רוב הזמן הוא בסדר גמור
    בגלל שהילד שלו כזה חוצפן זה גורם גם מצד המשפחה שלי לסלידה ממנו למרות שהם מנסים להבין ולהתקרב אליו ההתנהגות שלו פשוט מגעילה
    כל מי שרק שומע על כך ורואה אפילו יועצים מומחים שמנסים להסביר לבעלי כי הוא טועה לא מצליח בעלי פשוט ראש בקיר ולא מנסה להשתנות להיפך הוא עוד מחפש איזה פגמים יש בבן שלי אפילו הכי קטנים ומוציא את זה עליי
    כמובן שכל שיחה איתו לגביי הילד מגיעה ליידי פיצוץ ואנחנו רבים בלי סוף לפני שבועיים גיליתי שאני בהריון כמובן ששמחנו מאוד אבל הריבים האלה מכעיסים אותי אני אני מרגישה את העצבים מהבטן ואני חוששת מאוד שדבר זה יפגע בעובר כמו כן זה מוביל לזה שלא נדבר לאחר מכן כמה שעות לאחר מכן הוא זה שתמיד יוזם את ההשלמה איתי עquotי התחנפנות מצידו שום דבר בעניין הריבים לא נפתר כי מתבצר בעמדתו ואני בטוחה בדרכי
    מה עליי לעשות אני כבר מיואשת
    נ.ב אני יודעת שילד לא אשם וזה נובע אך ורק מהתנהגות אביו אבל אני מתחילה כבר לא לסבול את הילד אני מרגישה שאני ממש שונאת אותו לצערי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייחסות זוגית ומשפחתית

    עדי בדיחי
    31/10/2012

    שלום שירן,

    את מתארת סיפור מורכב, יש כאן כמה פרמטרים- האחד, הזוגיות שלכם. השני- ההורות שלכם, והשלישי- הילד שבדרך (בשעה טובה!).

    1. הזוגיות שלכם כנראה "סובלת" מהרבה מתחים, זה לא פשוט להתחיל פרק ב' עבור כל אחד, ואצלכם בפרט- שאתם למעשה מגדלים ילדים שהם שלכם, אך לא מהנישואים האלו. כל אחד מביא את עולמו שלו ואת ה"נכסים שלו" לתוך המישור הזוגי, וסביר להניח שיהיו יותר עימותים, ויכוחים וחילוקי דעות על הרקע הזה.לתוך הזוגיות שלכם אתם נוטים להכניס "כלי נשק" שהם הילדים שלכם עצמכם- כל אחד יורד על הילד של האחר, במקום לנתב את חילוקי הדעות לתוך הזוגיות.


    2. ההורות שלכם - הילדים האלו שייכים למקום נוסף במקביל, לאמא הביולוגית ולאבא הביולוגי. עבור ילד, לחוות עולם כ"כ מורכב, מפוצל, זאת חוויה מאוד לא פשוטה. במצב כזה ילד זקוק לגבולות ברורים, לצד הכלה, חיבוק ואהבה. את הענקת את זה לבנך ולכן אני מתארת לעצמי שאת יודעת על מה אני מדברת. את צודקת לגמרי, הילד בכלל לא אשם. אני מרגישה שאת הכעס את מנתבת גם ןגם- גם כלפי הילד וגם כלפי בן זוגך. אין לי ספק שהמציאות ליד הילד הזה היא בעייתית. אבל היא כזאת מורכבת כי הילד הזה חי בעולם כאוטי לחלוטין. עולם של כאוס ובלאגן מתמיד- עולם שבו אין גבולות ויש רק פרצות. וכשאין לך "עור" ורק בשר חשוף- אתה נפגע. כשאתה נפגע- אתה נלחם במציאות שלך. וה"עור" הזה עליו אני כותבת, הוא הגבולות, שלצערנו הילד לא מקבל אותם. גבולות שאמורים רק לשמור עליו. וכאן אלמנט ההורות לקוי.

    3. הורות משותפת - לאור כל זה, יש עוד נושא לא פשוט שיש להתמודד איתו, ההורות המשותפת, הילד המשותף, ומצבך כאשה בהיריון. דווקא בגלל שאת בתקופה מאוד מיוחדת בחייך, יש להתייחס לנושא הזה ברצינות. האידיאל הוא כמובן שתחווי היריון נוח ורגוע, ולא נראה שזה המצב כרגע.הדבר שיותר יכול להטריד הוא איך תגשו לילד הזה, אם כבר עכשיו אתם בחילוקי דעות ברורים על חינוך והורות? האם לא כדאי לעשות משהו לפני שזה הופך להיות מאוחר?

    לכן, ההמלצה שלי היא חד משמעית - כדי להקל עלייך וקודם כל שתרגישי טוב יותר ויותר פנויה לחוויה המרגשת הזאת, אני חושבת שאתם זקוקים לסיוע מקצועי שילווה אתכם לתקופה הקרובה, ולדעתי מה שיהיה מתאים פה הוא טיפול זוגי ומשפחתי (יש מטפלים שמשלבים את שניהם). הדרכה הורית פרטנית גם יכולה להתאים לכם ויכולה לעשות פלאים הן למערכת הזוגית והן למשפחתית. אני לא רואה דרך אחרת להתמודד עם כל המורכבויות האלו, ומעבר לזה זה יספק לכם הרבה כלים מצוינים להמשך הקשר שלכם.

    אם תצטרכי הכוונה נוספת תוכלי לפנות אליי.מאחלת לך הריון קל ורגוע, והרבה כוחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו