מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סדר בראשנעם08/11/2012
רציתי לציין עד כמה הפורום שלכן עוזר ונטול אינטרסים כפי שלצערי ראיתי בפורומים אחרים , ישר כח!
כתבתי פה לא פעם אז רק הזכיר בכלליות בקשר אפשר לומר שני משמעותי בחיי
לאט לאט חוץ מנפילות" פה ושם מתגברת על האקס, הנוכחי יודע עליו ועל ההשפעה שיש לו בחיי , למרות שלא בקשר כבר למעלה משנה בכלל, והוא גם יודע גם ממעשיי וגם מזה אני אומרת לו , שבקשר שלנו אני שואפת לתקן את הדברים שבהם נפלתי עם האקס ושבהמשך גרמו לפיצוצים בינינו.
אני מביאה לכך שהשיחות בינינו פתוחות והכל על השולחן
אך נתקלתי במצב לא נעים עבורי, אולי זה גם קשור לתחומים נוספים בחיי, אבל בתחילת הקשר "דאגתי" מאוד זמן לחברים משפחה לעצמי, ולא להיכנס יותר מדי בטירוף לקשר, אבל גם במצב בו כל חבריי בקשרים זוגיים שקודם יראו מתי ואיך רואים את בן/בת הזוג ואח"כ יהיה זמן לחברים, אז ככה גם אני קצת, וזה מבהיל אותי, אני כן שומרת על הזמן שלי ועל החברים והעיסוקים בלי החבר, אבל שמתי לב לתופעה ש"השתרשה" שאנו נפגשים שישי בערב עד שבת בערב ומרגיש לי גם בגלל מה שציינתי על יתר חבריי וגם בגלל הזוגיות שלנו מרגיש לי "רע" לומר לו בוא לא נפגש עד הצהריים בשבת הזו, שלא לדבר על בוא לא נפגש בכלל בשבת הזו...
אציין שכשהוא אמר לי בואי לא נפגש בשבת הזו, כשכן נפגשנו לכמה שעות באמצע השבוע, אמרתי לו שזה לא נראה לי כי לצאת עם חברים הוא יכול לכמה שעות במהלך השבוע או אפילו שישי אם אנו נפגשים בחמישי או שבת, למרות שפחות נוח , אבל שזה לא צריך לבוא על חשבון הזמן שלנו.
אני לא רוצה להרגיש שאנחנו חייבים להיות ביחד, אלא בוחרים, למרות שכן יש הרגשה של העדפה, שהאמת מאוד מפחידה אותי כי אני כבר יודעת שקשרים נגמרים, ואני לא רוצה שחבריי יקבלו את ההרגשה שאני מעדיפה את החבר על פניהם, למרות שזו ההרגשה שהם לעיתים קרובות נותנים לי...
עוד דבר אחרון, אט אט יותר אכפת לי ממנו ורוצה לשמוע מה קורה לו בחיים, אבל שמתי לב שיש פעמים שאני מרגישה ש"נלקחו" לי אנרגיות אחרי שיחה איתו , שהוא אמר משהו שמאוד לא הסכמתי איתו והרגיש שאנחנו ממש שונים בדעות... זה "בסדר" זה גם חלק מזוגיות? שיש את המחלוקות האלה שחושבים אחרת לגמרי האם זה לא אומר שיש פער בעייתי ?
ואני גם קצת
חוששת למרות הפתיחות בינינו והכנות והביחד שאולי אני איתו בגלל המצבים החברתיים ויותר "נוח" להיות בזוגיות ולא באמת מרצון להיות עם האדם שהוא... ואיך לברר זאת לעצמי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנסה לעשות לך מעט סדר...
עדי בדיחי08/11/2012הי מעיין,
אני מבינה שסה"כ טוב לך בזוגיות, את עושה "בדק בית" ומבקרת את עצמך היכן שצריך. את מודעת לעצמך ומנסה לא לחזור על טעויות עבר. זה מצוין, ישר כוח. הרבה אנשים משחזרים קשרים ומערכות יחסים בעייתיים מהעבר ולא תמיד יודעים לעשות כזה שינוי.
לגבי מה שהעלת- אני מבינה שמצד אחד את מנסה לשמור על האינדיבידואל שלך, על הזהות שלך- חברים, בילויים ומשפחה. את מנסה להשוות מה אחרים עושים, וכאן הייתי מנסה מעט לרדת מהרעיון- כי מה שטוב לך לא בהכרח טוב לאחר. בתחושה שלי מהקריאה של הדברים שלך, נראה כי את מצד אחד מאוד רוצה להתמסר לקשר הזה, מצד שני מאוד חוששת. חוששת ממחיקת הזהות שלך או מאיבוד תחביבים וזמן פרטי. אין לך מה לחשוש, ברגע שתדעי מה את מרגישה וכמה את רוצה להעמיק את הקשר, יהיה לך קל יותר.
קשר רומנטי רציני, מטבעו, תופס זמן. לכן החברים שלך לא פעם מבטלים בילויים חברתיים על הרקע הזה- רוצים להיות עם בן הזוג. בד"כ סופ"ש הוא כמעט ההזדמנות היחידה לכך. נסי לחשוב עם עצמך, האם תוכלי "למנן" לך את הבילויים ולהחליט מה את עושה מתי, כך שיהיה לך זמן לשניהם. כפי שאת רוצה, ללא השוואות.
לגבי התמסרות לקשר, תני לזה את הזמן. אל תחששי לאהוב ולהתמסר, זה חלק מההיקשרות הרגשית לאדם קרוב.
בקשר רציני, מעבר לכך, יש גם "אינטרסים" ללהיות ביחד. עם כל הכבוד לאהבה, רומנטיקה והרמוניה, לקיטש ולהתכרבלות ההדדית- אנחנו נמצאים בקשר גם כדי להיות נאהבים, גם כדי להרגיש מוערכים, גם כדי לא להיות לבד וגם כי נוח לנו. כן. אז אם נוח לך ובנוסף את רואה את הקשר הזה מתקדם, ואתם מתאימים מבחינות מסוימות ומבחינת השקפה כללית, תחומי עינין וכו'- מותר לך גם להרגיש שנוח לך בקשר.
לגבי פערים- תלוי מה בדיוק. אם את לא מסכימה איתו לגבי משהו מהותי לך וחשוב, וזה תופס את תשומת ליבך- חשוב מאוד לדבר על זה. לדבר על זה ברוגע תוך ידיעה שכן- בהחלט, יש זוגות מוצלחים מאוד שעדיין הם בחילוקי דעות. אנחנו לא בוחרים בן זוג שהוא לגמרי דומה לנו, זה ישעמם מאוד. אנחנו דווקא בוחרים מישהו שיאתגר אותנו ושלא תמיד יסכים איתנו. כי לפעמים מתוך אי הסכמה יוצאים דברים טובים לקשר. נסי לנפות- האם חילוקי הדעות הם על בסיס מאוד קריטי, משהו שאינך מתכוונת להתפשר עליו, או שזה משהו שאפשר להבליג.
אם את מזהה שזה מאוד מציק לך- דברי איתו ברוגע. מאוד יתכן כי תיישבו את הדברים ותמשיכו הלאה. המרכיב הזה של פערים מתקשר גם ליכולת שלך להיות כנה איתו ושקופה- עוד נדבך שהעלית כאן. מעבר לזה זה מתחבר כמו פאזל להיותך רוצה מצד אחד להתמסר לקשר, כנות, שקיפות, גלוי לב, התמסרות רגשית ותקשורת- כל אלו הם חלקים חשובים בקשר שהעלית פה. נסי לחשוב עליהם, ואיפה את-מולם.
בהצלחה רבה וזוגיות טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נעם08/11/2012עדי תודה רבה על התשובה ועל כל תשומת הלב שבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה
עדי בדיחי08/11/2012ערב טוב,
בשמחה. תיקנתי את הפוסט שלי (היו מספר שגיאות עקב קוצר בזמן).
אם תרצי, עדכני אותנו בהמשך..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

