זוגיות במשבר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זוגיות במשבר
    אופטימית
    02/12/2012

    שלום,
    אנו במשבר זוגיות כבר יותר משנה וחצי. ניסינו שיחות אצל יועץ אך זה לא ממש עזר. המשבר מתבטא בחוסר תקשורת אמיתית, והקשר היחיד שיש הוא בנושא ילדים. הבעיה העיקרית היא שכלפי חוץ וגם בבית אנחנו כאילו מתפקדים כרגיל, אבל הקרע כל הזמן מבחינתי הולך וגדל. כשאני מנסה להעלות את הבעיה אני מייד מותקפת ומואשמת בכך שאני רוצה להרוס את האוירה בדיבורים, ושאין בעיה. בעלי טכנית הוא הבעל המושלם- שותף מלא בגידול הילדים, עושה כמעט כל מה שאני מבקשת, אין לו דרישות מיוחדות, הוא טיפוס ביתי וזורם, אבל.... יש ביננו חילוקי דעות רבים בנושאי חינוך הילדים, איכות חיים, וכלכלת הבית - אלה הם הנושאים הכבדים שעליהם אנו מתווכחים. אני כותבת, היות ובזמן האחרון כל פעם שצצה בעיה אני ממש נמלאת זעם ומכל דבר קטן עושה פיצוץ וממש שונאת את ההתנהגות שלו. אני מבינה שהתגובה שלי לא פרופורציונית למעשה, אבל אני לא שולטת בכך... האם יש איזשהו כלי שיכול לעזור לי להביא אותו להידברות אמיתית. בינתיים כל פעם שאני מנסה לדבר הוא מתקיף או מתגונן והשיחה לא מתחילה אפילו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות במשבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללמוד סוג אחר של שיחה ותקשורת

    דורית כהן
    02/12/2012

    אופטימית יקרה, יש כלי תקשורת שניתן ללמוד אותו בייעוץ זוגי (קשה ללמוד אותו ב"התכתבות"), הוא נקרא "הקשבה אקטיבית". במקום לתקוף ולהתווכח - כל אחד לוקח על עצמו - לפני שהוא עונה לבן זוגו - לבדוק עד כמה הוא הבין את דברי האחר, גם אם הוא לחלוטין לא מסכים איתו. "הבנתי ממך ש...". כאשר משתמשים בכלי התקשורת הזה באופן עקבי, במקום להיכנס לדברי האחר באמצע ולתקוף אותו - מתחילה להיווצר אווירה אחרת, ולורק בגלל שכל אחד מרגיש רגוע יותר בזכות העובדה שהוא יודע שדבריו הובנו במלואם ע"י בן זוגו.

    זהו כלי תקשורת מאוד אפקטיבי, אבל כדי להשתמש בו חייבים ללמוד היטב את העקרונות ולהתאמן עליו.
    החדשות הטובות הן שניתן ללמוד זאת בפגישה אחת, ומייד להתחיל להתאמן בשיחות כאלו, ומהר מאוד זה עוזר.

    לאור התיאור שלך - שאת כבר נעשית "אלרגית" למעשיו וכל דבר קטן מעורר אצלך התנגדותוכעס ועצבים - כדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר, לפני שזה יפגע עמוק יותר במרקם היחסים, ויגיע גם לתחום האינטימי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו