מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- זוגיות במשבראופטימית02/12/2012
שלום,
אנו במשבר זוגיות כבר יותר משנה וחצי. ניסינו שיחות אצל יועץ אך זה לא ממש עזר. המשבר מתבטא בחוסר תקשורת אמיתית, והקשר היחיד שיש הוא בנושא ילדים. הבעיה העיקרית היא שכלפי חוץ וגם בבית אנחנו כאילו מתפקדים כרגיל, אבל הקרע כל הזמן מבחינתי הולך וגדל. כשאני מנסה להעלות את הבעיה אני מייד מותקפת ומואשמת בכך שאני רוצה להרוס את האוירה בדיבורים, ושאין בעיה. בעלי טכנית הוא הבעל המושלם- שותף מלא בגידול הילדים, עושה כמעט כל מה שאני מבקשת, אין לו דרישות מיוחדות, הוא טיפוס ביתי וזורם, אבל.... יש ביננו חילוקי דעות רבים בנושאי חינוך הילדים, איכות חיים, וכלכלת הבית - אלה הם הנושאים הכבדים שעליהם אנו מתווכחים. אני כותבת, היות ובזמן האחרון כל פעם שצצה בעיה אני ממש נמלאת זעם ומכל דבר קטן עושה פיצוץ וממש שונאת את ההתנהגות שלו. אני מבינה שהתגובה שלי לא פרופורציונית למעשה, אבל אני לא שולטת בכך... האם יש איזשהו כלי שיכול לעזור לי להביא אותו להידברות אמיתית. בינתיים כל פעם שאני מנסה לדבר הוא מתקיף או מתגונן והשיחה לא מתחילה אפילו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללמוד סוג אחר של שיחה ותקשורת
דורית כהן02/12/2012אופטימית יקרה, יש כלי תקשורת שניתן ללמוד אותו בייעוץ זוגי (קשה ללמוד אותו ב"התכתבות"), הוא נקרא "הקשבה אקטיבית". במקום לתקוף ולהתווכח - כל אחד לוקח על עצמו - לפני שהוא עונה לבן זוגו - לבדוק עד כמה הוא הבין את דברי האחר, גם אם הוא לחלוטין לא מסכים איתו. "הבנתי ממך ש...". כאשר משתמשים בכלי התקשורת הזה באופן עקבי, במקום להיכנס לדברי האחר באמצע ולתקוף אותו - מתחילה להיווצר אווירה אחרת, ולורק בגלל שכל אחד מרגיש רגוע יותר בזכות העובדה שהוא יודע שדבריו הובנו במלואם ע"י בן זוגו.
זהו כלי תקשורת מאוד אפקטיבי, אבל כדי להשתמש בו חייבים ללמוד היטב את העקרונות ולהתאמן עליו.
החדשות הטובות הן שניתן ללמוד זאת בפגישה אחת, ומייד להתחיל להתאמן בשיחות כאלו, ומהר מאוד זה עוזר.
לאור התיאור שלך - שאת כבר נעשית "אלרגית" למעשיו וכל דבר קטן מעורר אצלך התנגדותוכעס ועצבים - כדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר, לפני שזה יפגע עמוק יותר במרקם היחסים, ויגיע גם לתחום האינטימי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

