דואגת

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • דואגת
    ליאת
    05/12/2012

    שמי ליאת, אני בת 26, גרה עם אבא שלי ואחותי ויש לי חבר כשנתיים.
    הבעיה שלי מתחלקת לשני חלקים:
    הראשון הוא יחסי עם אבי. אמא שלי נפטרה לפני מספר שנים, מאז ככל שעוברות השנים אבא שלי הולך ומזדקן והדברים בבית כבר לא כפי שהיו. אני מוצאת את עצמי יותר ויותר תופסת את מקומה בבית (כביסות, אוכל, קניות), דואגת לאחותי הקטנה ממני ודואגת לאבי ובעיקר לבריאותו. בשנה האחרונה עומס הדברים גורם לי להיות דואגת ממקום לא טוב, אלא ממקום של כעס, אבא שלי לא משתף אותנו במצב הכלכלי ופחות עווזר לי מבחינת הוצאות. בנוסף, אני מרגישה שהוא חוסך בדברים בסיסיים בבית וזה מאוד פוגע בי. מבחינה מנטלית יש לי איתו הרבה פחות נושאי שיחה, הוא לא מתעניין בדברים שקשורים אלי ולפעמים לא בא לי להיכנס הביתה כי לא בא לי להגיד לו שלום. יש בי המון כעס כלפיו.
    הבעייה השנייה שנובעת לדעתי מהבעייה עם אבי היא שאני מוצאת את עצמי כעוסה ולא נעימה כלפי חבר שלי. אני מרגישה שאין לי סבלנות אליו לפעמים ואם הוא עושה דבר קטן שלא נראה לי אני יכולה להפוך את זה לריב גדול. זה ממש מתסכל אותי כל המצב הזה. לפעמים בא לי לברוח כבר מהבית הזה אבל הדאגה לאחותי ולאבא שלי לא מרפות ממני. נמאס לי לכעוס ועוד יותר נמאס לי לדאוג. בא לי לחשוב על עצמי ולדאוג לאינטרסים שלי אבל אני פשוט לא מצליחה לשים את כל הדברים הרעים האלה בצד.... לפעמים נדמה לי שכל החיים שלי יראו ככה ואצטרך תמיד לדאוג לכולם....
    אני ממש מתוסכלת....
    אשמח לשמוע את עצתכם....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דואגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם כעסים

    דורית כהן
    06/12/2012

    ליאת היקרה, צר לי על מה שאת עוברת. בחורה בגיל 26 לרוב עסוקה בהשקעה בחיים הפרטיים שלה, בהזנקת הקרייירה והזוגיות שלה, ולרוב היא מקבלת גיבוי ותמיכה רגשית וכלכלית מהוריה. אצלך המצב הוא הפוך. את מחוייבת לנהל את משק הבית של אביך במקום אמא שנפטרה, לטפל באחותך הצעירה, ובאביך שמזדקן, ולהיאבק עימו על תקציב להוצאות, משהו בעבר אימך עשתה אותו מן הסתם וחסכה זאת ממך...

    אני שומעת את המילה "כעס" חוזרת במכתב שלך שוב ושוב.

    אלא שאחת הבעיות עם כעס היא שזה כמו ר ע ל , שאת רוצה למזוג לכוסו של האדם עליו את כועסת, אבל שותה אותו בעצמך...
    כלומר הכעס מחלחל פנימה וצובע את החיים שלך בצבע עכור. ואז כל הסובבים אותך חווים חוויות לא נעימות. זה זולג החוצה ויוצר חיץ ומשקעים בינך לבין האנשים החשובים בחייך. את נעשית קצרת רוח ועצבנית, וסף התגובה שלך נעשה נמוךף כל דבר קטן שמפריע - הוא כמו קש ששובר את גב הגמל, כי הכוס שלך כל כך מלאה בכעס שלא נפתר.

    נשאלת השאלה מה עושים עם כעס?

    יש כמה דרכים וגישות להתמודדות.
    * לשתף חברה טובה,על מנת לפרוק מטענים.
    * למצוא דרך להפוך את אבא בכל זאת לשותף במקום יריב. חישבי על התכונות החיוביות שלו - בטוח יש בו כמה דברים שהם גם טובים, ונסי להסתכל עליו דרך משקפיים חיוביים יותר. וויתרת על שיחה איתו, אולי למצוא דרך חדשה לנהל איתו שיחות, בלי כל הכעס. כאשראת באה לשיחה כשאת טעונה בהמון כעס - זה מייד מבצבץ החוצה ומאיים על שותפך לשיחה הווא נכנס להתגוננות או להתקפה עלייך.
    * אני הפקתי המון מלימוד הגישה הפילוסופית הבודהיסטית, שיש בה הרבה התייחסות לחיים של "כאן ועכשו", להיות שלמים עם מה שיש, ולא להתאבל על מה שנלקח, או על מה שמפריע.
    מעבר לכל אלו, לפעמים מאוד עוזר ללכת לטיפול נפשי או לסדנא כגון הפורום של לנדמרק שאף היא עוזרת מאוד להתמודד עם כעסים ועם תלונות בדרך שונה מכפי שאת רגילה.

    נכון שחלק מההצעות שהצעתי עולות כסף, ואני מבינה שקשה לכם כלכלית.

    חוץ מן ההצעה הראשונה, שגם אותה צריך לעשות במידה, כי אם תיפלי על חברה טובה ותעשי רק את זה איתה - היא תרצה להתרחק ממך בדיוק כפי שאת מתרחקת מאבא שלך - כל ההצעות כרוכות בשינוי הגישה הפנימית שלך והפרשנויות שאת שמה על מה שקורה עם אבא ועם החבר שלך. שינוי כזה יכול להגיע או מעבודה אישית ומכוונת שלך או ע"י עזרה חיצונית מקצועית.




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו