דילמות בנישואין

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • דילמות בנישואין
    יפתח
    04/01/2013

    שלום רב,

    אני בן שלושים ואשתי בת כ-25. נשואים כבר כשנה וחצי ללא ילדים.

    השנה וחצי האחרונות של הנישואין היו זוועה, וניתן לומר שלא התגרשנו מאחר ולאף אחד לא היה את האומץ לעשות את הצעד (אמה של אשתי נפטרה לפני כשנה, מה שהפך את העניין ליותר מסובך). גם לפני הנישואין היה לא משהו בכלל, ואפשר לומר שהתחתנו בגלל לחצים סביבתיים...

    כעת הדברים נראים קצת יותר טוב, בין השאר מאחר ואני מנסה לראות את חצי הכוס המלאה ולהשלים עם המצב. אני מנסה לעבוד על זה, כי חוסר הוודאות הזה היה מוציא אותי מריכוז גם בעבודה ומעכיר לי את שמחת החיים.

    עכשיו, כשאשתי רואה שאני קצת יותר בא לקראתה וכולי, היא מתחילה ללחוץ לילדים ובית.

    אני מאוד נרתע מהרעיונות הללו, אם כי עם הנושא של הבית פחות או יותר התחלתי להשלים, אבל עם ילדים אני ממש לא שלם כרגע. אני רוצה ילדים, אבל מפחד מאוד שאחרי שאביא ילדים לעולם "אתקע" עם אשתי, ולמעשה יהרסו לי החיים.

    אני לא יודע מה לעשות. אשתי סובלת כי אין לה ילדים (היא באה מרקע מסורתי בפריפריה - הוי אומר שכל חברותיה הצעירות נשואות פלוס), ואני מרגיש שהיא רוצה לעשות את הצעדים של קניית בית וכו' רק בשביל לנטוע עוגן, שתהיה לה פינה בטוחה מאחר ואמה נפטרה ואביה אף הוא לא מתפקד.

    זה לגיטימי לגמרי מצידה ואני מבין אותה, אבל אני ממש מפחד מהצעד הזה ולא שלם איתו, אולי בין השאר מאחר ואני עוד לא שלם עם אשתי...

    מה דעתכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמות בנישואין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליפתח..

    נטלי
    04/01/2013

    היי יפתח
    אני לא פסיכולוגית או משהו סתם רק עצה קטנה..
    אמרת שהמצב בינך לבין אשתך היה גרוע ועכשיו מתחיל להשתפר.. אתה מפחד להביא ילדים בגלל המצב הקודם שהייתם בו.. אם יש לך צפייה שמשהו ילך להשתנות לדעתי זה לא יקרה כי אופי של אדם לא יכול להשתנות מקצה לקצה אולי ממש מעט.. תשב עם עצמך לבד ותחליט אם אתה באמת אוהב ורוצה את אשת לכל החיים.. מה אתה מוכן לעשות בשביל שניכם שהמצב באמת ישתפר בינך לבינה.. אולי אפילו תלכו לטיפול זוגי..
    ורק שבאמת אתה תהיה בלב שלם שאתה הולך איתה באש ובמים תוכל להביא ילד בלב שלם בלי שום חששות..
    מאחלת לכם המון בהצלחה!!
    ואם יש לכם אהבה אמיתית אל תוותר כל כך בקלות כי זה לא מובן מאליו..
    ועוד משהו קטן כתבת שאמא של אשתך נפטרה אז תנסה גם להבין אותה מה עובר עליה ולתמוך בה כמה שיותר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממקום כזה לא עושים ילדים

    דורית כהן
    06/01/2013

    יפתח היקר, לאורך רוב התקופות עם אישתך - לפני ואחרי הנישואין ועד היום - אפילו שעכשו זה קצת יותר טוב - אני שומעת אותך אומר שאינך שלם עם הקשר.
    אם מישהו היה שואל אותך עכשו, או בכל רגע אחר של הקשר שלך איתה - האם זו האישה איתה אתה רוצה לעשות ילדים ולהזדקן - סביר להניח שהיית אומר - לא.
    אתה רק בן 30, היא בת 25, אם אינך שלם - אל תעשה איתה ילדים!!!

    זה קורה להמון צעירים שיש סביבם לחץ להתחתן והם מקבלים את ההחלטה הלא נכונה. בייחוד כאשר מגייעם מסביבה מסורתית.

    הרי אם תמשיך עם אותו הלך רוח - ותביא ילדים איתה - אתה גוזר על שניכם לחיות שנים ללא אהבה מספקת, ואולי אפילו באומללות. זה עלול להוביל לבגידות משני הכיוונים, וגם הילדים שתביאו יסבלו בסופו של דבר.

    על מנת להיות יותר בטוח - אולי שווה שתתיעיץ עם איש מקצוע - לבדך - על מנת שתקבל החלטה שהיא נכונה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובות היפות

    יפתח
    07/01/2013

    אני חייב לומר שקלטתן את התמונה.

    יתכן שעמוק בפנים אני יודע את התשובה, אבל מדחיק, מתעלם או חושש ממנה (פוחד להיות לבד וכו'...).

    נראה לי שאאמץ את הצעתך דורית, ואפנה למטפל.

    הייתי מאוד רוצה שהכל יסתדר אבל המחשבות לא עוזבות אותי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו