משבר חמור ביותר בזוגיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • משבר חמור ביותר בזוגיות
    מיואש
    22/04/2013

    אנו זוג נשוי + 2 (11,14) ביחד 18 שנים. הקשר ידע עליות ומורדות אבל בשנה וחצי האחרונה בעיקר ירידות. בעקבות ויכוח קשה הנוגע למידת ההתערבות של אשתי באינטרקציות שונות שלי מול הילדים (בתמצית לטעמי היא תמיד חייבת להביע דעה נוספת במיוחד אם היא חושבת שדעתי אינה הטובה ביותר) מזה כחודש ימים אשתי לא מדברת איתי מילה למעט דברים הכרחיים ואף אינה מפנה את פניה לכיווני באותו חדר. במהלך המריבה הודיעה לי אשתי שלא תקיים עימי עוד יחסי מין זרקה את אמצעי המניעה לפח ואף ציינה מספר פעמים שאינה אוהבת אותי עוד.
    מעבר לפגיעה האישית הקשה שממש הביאה אותי לדכדוך או יותר מכך, אני עומד משתומם וחסר אונים מול התנהגות - כוחנית ואלימה בעיני - זו, שכולה פגיעה בה עצמה, בי וביקרים לנו מכל הילדים, שנחשפים להעדר תקשורת בן הוריהם. מדהים אותי שהיא לא רואה את הפגיעה בכולנו. ניסיתי מספר פעמים להתקרב אליה ללא הועיל. אף הצעתי לה ללכת לטיפול זוגי והיא מסרבת בכל תוקף. לדבריה איננו מתאימים ובטח נתגרש בעתיד (אין לה כל כוונה לתגרש עכשיו אלא רק כשהילדים יגדלו). כמובן שתקצר היריעה לפרט הכל.
    האם יש סיכוי להציל את המצב? מה לעשות? עצות מועילות תתקבלנה בברכה.מוכן לעשות כל שנדרש לשיפור ולתיקון המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משבר חמור ביותר בזוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר נפוץ אבל דורש התייעצות מקצועית

    דורית כהן
    22/04/2013

    מיואש יקר, על פי תיאורך הגעתם לריב (אופייני, עלי להוסיף) שבו כנראה נאמרו דברים קשים זה לזו - ולא בפעם הראשונה - ולא הצלחתם להתגבר עליו בכוחות עצמכם, וכרגע אתם תקועים בלי אפשרות לצאת ממנו.
    אשתך מרגישה ככל הנראה שזה חוזר על עצמו מידי פעם וקשה לה עם המחשבה שכך זה הולך להיות תמיד, כל ריב כזה גובה מחיר גבוה יותר ומדלדל עוד יותר את מאגר האהבה, ועל כן היא כבר הגיעה למסקנות הקשות שלה.

    במצב כזה הרבה זוגות מגיעים לייעוץ זוגי וחלקם מצליחים להתגבר על המשבר שאתה מתאר ולעבור תהליך שבו לומדים תקשורת יותר טובה ומתקנים דברים שלא עובדים היטב, כמו "טיפול עשרת אלפים" למכונית...

    מכיוון שהיא כרגע לא מוכנה - עליך לעשות מעשה באופן עצמאי, בלי להתחשבן על כבוד או על אגו, ולפנות בעצמך ליועץ זוגי, ויש סיכוי שתוכל לקבל "עזרה ראשונה" והכוונה מה לעשות במצב הנתון.
    אני מתארת לעצמי שבמצב משברי כזה זה בעייתי להתייעץ עם חברים או בני משפחה כי אתה "מוציא את הכביסה המלוכלכת" וזה יכול לסבך את העניינים עוד יותר.
    לכן הדבר הנכון הוא לפנות בעצמך ליועץ, כי אלו דברים שכמעט לא אפשרי לפתור לבד, משום שאפילו אנשים עם היכולות הבינאישיות המעולות ביותר מתקשים לחשוב ולתפקד באווירה קרה ועוינת כפי שאתה מתאר שיש בביתכם עכשו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו