מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רק שאלהAD13/05/2013
שלום לכולם
אשתי היקרה משתפת אותי הרבה בדברים שעוברים עליה, התלבטויות שלה, קשיים עם אנשים בעבודה וכדומה.
בדרך כלל אני משתדל להקשיב, מנסה לחוות את דעתי אם נדרשתי לכך, ומנסה גם לתמוך ולעודד.
אבל, מדי פעם אני לא חושב שהצדק אתה. אני משתדל לא לצאת נגדה, אלא לנסות בעדינות להסב את תשומת לבה להסתכלות שונה על הדברים.
הבעיה שלפעמים, תוך כדי שיחה, אין הרבה זמן לחשוב ולשקול כל מילה ומילה, ויוצאת לי ביקורת כלפיה, על כך שלדעתי היא לא בסדר ולא הקולגה לעבודה.
רציתי לשאול לדעתכם. האם אני אמור לנהוג אחרת? אולי לא להביע את דעתי בכלל אלא רק להקשיב ולשתוק? או לתמוך ולצדד בה למרות שאני לא חושב שהיא צודקת?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להביע ביקורת בתוך דיון זוגי
עדי בדיחי13/05/2013שלום AD,
קודם כל זה מעורר התפעלות - יש הרבה נשים שהיו רוצות לצידן מישהו מקשיב ותומך באופן הזה. נשמע שאתה מכיל אותה לחלוטין.
ובהתייחס למה שכתבת-
יש שני כיוונים-
האחד הוא, האם, בד"כ או מקרים ספציפיים, אתה חווה מאשתך התנגדות לתגובתך או אולי כעס, הדיפה וכד'- ואז יש לעבוד על תקשורת זוגית.
השני הוא, וזה משהו שאני מרגישה ממך יותר, שיש איזו נטיה של רציה (לרצות), להיות בסדר, להגיד את הדבר הנכון- מתוך קווי אישיות שלך (ז"א שאתה כך באופייך, נוהג כך עם סביבתך ועם אלו היקרים לך אף יותר), וכמובן כשמדובר באשתך, שאתה מאוד אוהב כפי שמשתמע מדבריך, אתה רוצה להיות "דה בסט" גם שם ובודק את עצמך איך אתה מולה.
מתוך המקום הזה של ההכלה שלך אותה, אני בטוחה שגם אם הביקורת לא נאמרה לאחר חשיבה ועוד חשיבה, אלא אוטומטית, אשתך תדע לקבל אותה (אם אנחנו בכיוון השני שהזכרתי). נסה לבחון אחורה, האם כשאמרת משהו ביקורתי- היתה תגובה שגרמה לך להתחרט על דבריך?
אדם שמבקש אוזן קשבת, אמיתית, בעיקר של בן זוג שאמור להכיר אותו לעומק- לבטח גם ירצה לקבל פידבק. אז נכון, כיף לנו לשמוע שאנחנו צודקים. אבל היא משתפת אותך, כך אני רוצה להאמין, מתוך מקום שהיא גם מעוניינת שתאיר לה את הפינות שהיא לא רואה- בדיוק כמו שאתה עושה כשאתה מתייעץ עם אדם אחר. ניתן לנסח את הדברים כך: "אני מבין את מה שאת מרגישה, זה מאוד פוגע ולגיטימי שתכעסי" (נניח, על מישהו מעבודתה), "אבל תנסי רגע לראות את זה מהזווית הזאת..., מה דעתך?". כאן אתה פותח את הדיון איתה ולא קובע עבורה שום דבר. אולי בדרך הזאת אתה תחוש שאתה מועיל לה, מצד אחד, מצד שני אתה גם אומר את מה שאתה חושב ולא שותק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

