גיסתי. הולך להיות ארוך......

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גיסתי. הולך להיות ארוך......
    איילת
    13/06/2013

    היי,
    אני כבר חייבת עצה. אני בזוגיות עם בעלי כמעט 4 שנים, נשואים שנתיים ויש לנו ילד מהמם בן חצי שנה. גיסתי גדולה מבעלי ב5 שנים, גם נשואה עם ילד בן 5 ונולדה לה בת לפני 5 ימים. מההתחלה היא לא התייחסה אליי יפה, או התייחסה בכלל. הייתה רק אומרת שלום וזהו לא מעבר. אני מגיעה ממשפחה חמה ופתוחה והייתי בטוחה שאחות של הבן זוג שלי תהיה ממש נחמדה איתי ואפילו תשמח שהצטרפה עוד מישהי למשפחה (היא הגדולה ולבעלי אח תאום). אבל ממש לא. היו כמה פעמים שהתעצבנה עליי באמת בלי סיבה - פעם אחת שקראתי את העיתון יותר מידי זמן (סליחה?....) אז אמרה לחמי (אבא שלה) "אה אבא וואלה יופי הכלה שלך חופרת עם העיתון" בטון עצבני. ביקשת את העיתון? ובארוחה משפחתית בין המשפחות שהייתה אצל הוריי היא הייתה בחוץ ועישנה והבן שלה (אז בן 3) חיפש אותה אז הוצאתי אותו אליה והיא רק לחצר וצעקה עליי שאני אשמה ושעכשיו אני אביא אותו. משהו ממש מוזר. ומאז שנפגשים אומרת יפה שלום ומחבקת ומנשקת אבל דיי מתעלמת. אני שואלת אותה שאלות ולא עונה לי, אף פעם לא מתעניינת בי ושואלת לשלומי, מה אני עושה בעבודה, מה אני לומדת....... ילדה בת ביתה לפני 5 ימים כאמור ואתמול היה אירוע משפחתי שהגיעה בלעדיה (עדיין בבי"ח) ושאלתי מה איתה וכו' ובאיזשהו שלב הלכה באמצע השיחה.... גם בעלי לא בקשר טוב איתה. אומר שהיא תמיד מחפשת להיות במרכז ולא נותנת לאף אחד אחר שחלילה ייקח את תשומת הלב. לי זה מאוד מפריע כי אני לא רגילה שלא מתייחסים אליי, אני טיפוס שמסתדר עם כולם ומתאים את עצמו אבל איתה משהו לא מסתדר לי. כל ארוחת שישי שהיא נמצאת אני מרגישה לא בנוח ו"מפחדת" לדבר והתוצאה היא שאני נחבאת אלי הכלים, וזה לא מוצא חן בעיניי. לא מצליחה להתגבר על התחושה הלא נעימה הזאת וזה באמת מפריע לי מאוד. חמתי אמרה לי שהיא רוצה שנהיה חברות ואמרתי לה שאנחנו טיפוסים שונים (מה אני יכולה להגיד לה? שהבת שלה לא שמה עליי????) הדבר הזה גורם לי לא להרגיש בנוח עם חמי וחמתי. מזל שיש את גיסי היקר (התאום של בעלי) שאני ממש אוהבת וגם הוא אותי. אגב אתמול האירוע היה של אח של בעלה של גיסי והיא וגיסתה הטרייה חברות ממש טובות.... אז מה יש בה שאין בי?... בקיצור חייבת עצה מה אפשר לעשות בנושא. תודה וסליחה על החפירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיסתי. הולך להיות ארוך......

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו?

    איילת
    13/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האישיות לא תשתנה, המשיכי להיות את

    עדי בדיחי
    13/06/2013

    שלום איילת,

    הייתי מתרכזת במה שבעלך יודע על אחותו- היא מגיבה ככה לכל מי שנמצא לידה, היא אישיותית כנראה כזאת, לא טיפוס של "אנשים" אלא בעיקר מסתובבת סביב הצרכים שלה- העיתון, השקט שלה ללא הילד וכהנה וכהנה.

    אנחנו לא יכולים לשנות אישיות של בנאדם, וככל שתנסי כך תנחלי אכזבות. אני מניחה שבואך למשפחה ישב לה בדיוק על המשבצת הרגישה שהיא עד אז היתה "מיוחדת במינה" ואת פתאום הצטרפת ומבחינתה שימשת לה סוג של תחרות- למרות שלא התכוונת, היא מפרשת זאת כך אולי.

    לי נשמע שאין לך מה להתרגש ממנה באופן אישי- היא טיפוס שלא ניחן ביחסי אנוש טובים, היא הולכת באמצע שיחה ולא מתעניינת במישהו אחר, לא משנה מה דרגתו- אפילו לא אח שלה. ולכן, בשיחות משפחתיות כמובן תביעי את דעתך, תצחקי כשאת מבודחת ממשהו, תחייכי כשאת מרגישה צורך, תהיי את. אין לך סיבה להרגיש שהיא מנהלת אותך - נהלי את המצב בעצמך והחליטי שככה היא, ולך אין מה לסבול מזה סבל מיותר. אם החמה מתעניינת הסבירי לה שאת מאוד היית רוצה להתקרב אבל כנראה שהבת שלה סגורה יותר ופחות מתקרבת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיסתי תגובה

    איילת
    14/06/2013

    היי עדי תודה על ההתייחסות. העניין הוא שיש לה המון חברים! לה ולבעלה יש משהו כמו 20 זוגות חברים וכמו שציינתי היא חברה טובה של גיסתה הטרייה ולכן לא ברור לי למה היא מתנהגת כך אליי. ברור לי שאני צריכה להתעלם ממנה אבל קשה לי עם זה מאוד. ובאמת כל פעם שאני מנסה לפתח איתה שיחה אני לא מצליחה. חשבתי לפתוח את התחושות שלי איתה בשיחה גלויה אבל מצד אחר אני לא רוצה לתת לה את הכוח הזה עליי... כלומר שהיא תדע שאני מרגישה כך ובאיזשהו מקום אני לא חושבת שזה יעזור. אבל איך אני באמת יכולה להיות אני ולא רק כלפי חוץ? איך אני באמת יכולה לעשות את השינוי הזה אצלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסי אנוש

    עדי בדיחי
    14/06/2013

    הי איילת,

    יתכן וכפי שהזכרתי יש בך משהו שמאיים עליה וגורם לה להתרחק. לא בטוח שזה משהו בשליטתך. העובדה שיש להם הרבה חברים עדיין לא מספרת על טיב יחסי האנוש שלה. יחסי אנוש נמדדים ברמה המדוקדקת ביותר- עד כמה אתה רואה את האחר וכמה אתה מוכן להקריב ממך, למענו. האם אתה קשוב, האם אתה חושב "מחוץ לקופסה" כשזה מגיע לויתורים על הנוחות והאושר שלך. אנחנו לא יכולות לדעת מה קורה ברמה הכי פרטית שם בינה לבין עצמה.

    בהנחה ולא "עשית לה כלום", לא נראה שהיא יודעת להתמודד עם "העולם" ובעלך די אישר את זה, כאח שלה, שכאן היינו דווקא מצפים למערכת יחסים טובה יותר. אפשרות נוספת היא שדווקא כי את "נכס" מסוים של בעלך, אולי יש לה משהו נגדו (עוד מימי הילדות או מיחס ההורים כלפיו מול היחס כלפיה) והיא משליכה זאת עלייך, כיוון שאת "שלו" והיא יודעת שזה יכול להזיז לו אם את תיפגעי ממנה. עוד השערה.

    אבל כל אלו הן "מחשבות בקול". מה שחשוב הוא לזכור את העובדות- יש פה גיסה שלא מעוניינת להתקרב, שלא עושה מאמצים ואף מרחיקה אותך. במצב כזה- להתרחק חזרה, ולעשות שינוי חשיבה מהותי, לשדר שאת פשוט את ולא מגיבה למה שהיא משדרת. להמשיך להגיד שלום, להתעניין, להתקרב, אבל לא לצפות ממנה לשום צעד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו