דילמה קשה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • דילמה קשה
    טלי
    28/07/2013

    אני גרושה בת 49, חיה עם בן זוג בדירתו השכורה. הוא משלם את שכר הדירה ואני את החשבונות ואוכל. ברשותי דירה קטנה אותה רכשתי אחרי גירושי אותה אני משכירה, וזה מקור ההכנסה היחיד שלי כרגע.
    בן זוגי מעוניין שנרכוש דירה ביחד ולשם כך יהיה עלי למכור את הדירה שלי. אני מסרבת בכל תוקף מכיוון שזה ביטחוני היחיד, הוא אינו מאיים, אך רומז שנאלץ להיפרד מכיוון שאינו יכול להמשיך לשלם שכר דירה ולזרוק את הכסף כדבריו, והוא מעדיף לשלם אותו כמשכנתא לנכס משותף. אני אובדת עצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איילת - מספר שאלות נוספות

    טלי צרקינסקי
    28/07/2013

    איילת שלום,

    הדילמה שלך מובנת. על מנת לתת לך תשובה יותר מקיפה, הבוחנת את כל הצדדים, אודה לך אם תוכלי להשלים מספר פרטים:

    כמה זמן את ובן זוגך ביחד ומה טיב היחסים ביניכם? האם יש ילדים לכל אחד מכם?
    האם גרים אתכם במשק הבית המשותף?

    האם בתמונה יש גם בני/ות זוג מנישואים ראשונים?

    האם מצב ההכנסה שלך הוא זמני אך יהיה פתיר בהמשך? (כוונתי לאפשרות לעזור בתשלום שכ"ד)?

    תשובות אלו יכולות לסייע להבין יותר את המרחב שלך בקשר וכיצד כדאי להציג את הדברים.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    טלי
    29/07/2013

    אנחנו כשנתיים ביחד. ילדינו בוגרים ואינם גרים עימנו. בני הזוג הקודמים אינם בתמונה, אני עצמאית ועובדת בעבודות מזדמנות שאינן מכניסות הרבה, ולא יכולה לדעת כמה ארוויח ומתי. יש לציין שאת הדירה הראשונה רכשו לי הורי ועם גירושי נאלצתי לתת חצי משוויה לבעלי, ויש לי ממש טרואומה מזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאזן משאבים בתא זוגי

    טלי צרקינסקי
    29/07/2013

    איילת שלום,

    ממשיכה לאחר תשובותייך,

    מבינה שאתם כיום משק בית זוגי, ללא ילדים בבית.

    ממה שעולה אני אנסה לשים כאן מספר מוקדים שנראה לי שכדאי לשים להם דגש ולהעלותם בהקשר הזוגי ביניכם.

    1.לבחון האם את ובן זוגך מרגישים שיש הדדיות בקשר הזוגי, מעבר לנושאים הטכניים שאת מעלה (מכירת דירתך, חלוקת משאבים בכלל בקשר).

    2. במידה ומרגישים שיש מוקדים שרוצים לחזק בקשר (וזה יכול להיות בכל נושא, כולל החשש שלך לאבד את הנכס שלך שהוא משהו שהוא יקר לך לא רק בשל שוויו הפיננסי, אלא ברמת הביטחון שהוא מעניק לך וכמובן נושאים אחרים, ככל שיהיו).

    3.חשוב בקשר זוגי לקיים אווירה שניתן לשוחח על דברים שמפריעים. חשוב גם העיתוי. ששניכם רגועים, בשפה שמשתמשת במושגי "אני" ומה זה עושה "לי" בקשר ולא "אתה" או "שלך". אלא יותר על רגשותייך. כמובן בהדדיות גם לגביו.

    4.מבחינת הדירה אפשר לעשות חשיבה "מחוץ לקופסה" - כגון מעבר לגור בדירתך - אך אז מאזן הכנסותייך ישתנה וזה דורש חשיבה מחדש. דבר נוסף,, מה שלא תחליטו על שינוי כזה או אחר באם יוחלט, מומלץ מאד להתייעץ עם עו"ד בדבר צורך בהסכם ממון שכן גם זוג שאינו נשוי הוא ידוע בציבור ויש לכך השלכות גם בנכסים.

    במידה ואינך מעוניינת במכירה, חשוב לקיים ביניכם שיח פתוח ולשתף אותו בדברים, ברגשותייך ולנסות לארגן כיצד בכל זאת אפשר לשפר את מאזן היחסים והמשאבים בבית

    אני מאחלת לך הרבה הצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    טלי
    30/07/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו