מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך להסביראנונימי30/07/2013
שלום, אני גבר (יחסית מבוגר) שעבר סדרה לא פשוטה של אירועים קשים (לאורך שנים). אני רוצה למצוא את אהבת חיי אבל אני לא מבין כיצד להסביר את מה שקרה לי בחיים. מצד אחד סדרה של התעללויות שלא ניתן להסביר לאדם רגיל ומצד שני אי רצון לחיות שקר.
המוצא שאני חשבתי עליו הוא לציין שקרו דברים סביב נושאים של התעללות נפשית מבני משפחה ואחרים ושאני אחרי טיפול וחיי כעת חיים חדשים לגמרי.
האם אי מתן הסבר מפורט כיצד פגעו בי עלול לפגוע ביחסים?
הרי כל העניין באינטימיות הוא בעיקר הכרות נפשית.
מובן מאליו אבל בכל זאת אציין, אני לא חש אשמה אבל כן נורא מתבייש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפה בהיכרות חדשה
טלי צרקינסקי31/07/2013אנונימי שלום,
אני לא יודעת אילו אירועים עברת בחיים, אני מבינה ממה שאתה כותב שאילו חוויות לא פשוטות כלל.
מס' נקודות למחשבה:
האם יש לך כיום סביבה תומכת? האם היו לך בנות זוג בעבר? האם אתה משתף חברים במה שחווית?
יש כאן ראיה מאד נכונה שלך של לא לרצות לחיות בסוד מחד ומאידך, לא בהכרח לשתף או לפרט כל פרט.
כאן עולה השאלה עד כמה אירועי העבר משפיעים עליך כיום? האם הם רלוונטיים אליך היום? האם הם בגדר חלק ממכלול חוויות חיים שאתה נושא אתך (ניתן לומר שתמיד למכלול חוויות שאדם חווה במהלך חייו, ישנה השפעה עליו, אך לא בהכרח לוקח חלק מהחיים או מנהל את החיים....) וכאן עולה השאלה בדבר השיתוף את בת הזוג הפוטנציאלית. מה מעסיק אותך היום? האם המקום הרגשי בו הנך נמצא היום יאפשר לך לשהות, לחוות את הקשר עם בת זוג ללא חוויה של "סוד" מבחינתך.
אתה מציין שאתה חי היום חיים חדשים. אולם מציין חשש שעלול לעלות בתוך קשר
יש אפשרות לציין שחווית חוויות וכמובן כאשר קשר מתפתח לראות אם נוח לך במרחב הזוגי להיכנס יותר לעומק של חוויות אלו. לא תמיד יש צורך בכך... במיוחד אם תהליכים עובדו בטיפול ובמיוחד אם אין להן השפעות היום עליך בהווה. שאלה שאני מעלה אליך, שאתה יכול לקחת לחשיבה, האם אתה נמנע מקשר זוגי כי בשל החוויות שעברת אתה מרגיש "פחות ראוי" לקשר זוגי? (יתכן כמובן ואני טועה...) האם אתה מכיר באיכויות שלך כאדם, למרות החוויות הלא פשוטות שעברת (שחוויות כאילו עלולות לפגוע בביטחון העצמי). ?
ציינת הרגשה של הבושה. לא קל להביא לקשר חדש את ה"פצעים" ועשויות לעלות שאלות: "האם אדם יוכל להכיל את מה שאני מעלה"? "את מה שעברתי"? אך אם מביאים את הקשיים מול אדם אוהב, בצורה הדרגתית ובעיקר אם אתה מאמין שזה בסדר, אתה לא אשם באותם אירועים ואתה עשית הליך אמיץ בטיפול... שזה חשוב לזכור. ולהכיר בך כאדם שלם, אדם שיש לו פצע, אך גם כנות ובוודאי תכונות נוספות...
חשוב על הדברים. ואם תרגיש שאתה זקוק לחזוק נוסף בהקשר של כניסה לקשר זוגי, אפשרי גם ללכת למספר מפגשים סביב נושא זה.
אני מאחלת לך הרבה הצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

