יחסים לא ממש בנויים..

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יחסים לא ממש בנויים..
    רוני
    01/08/2013

    שלום לך, אני בקשר עם בן זוגי כבר שנתיים אבל ביחד אנחנו יותר מחצי שנה ביחד..אני דורשת מהבן זוג שאני איתו במערכת יחסים המון יחס וכבוד, שזה מתבטא בלתת לי צומי כשצריך ולא צריך, אם אנחנו רבים לא להשאיר את האווירה מסריחה, שאני כועסת לבוא ולדבר איתי ולראות למה אני כועסת ומה אפשר לעשות כדי שאני לא יכעס להבא, להתקשר, לשלוח הודעות, לזרוק מחמאות, לתת מילה טובה וכמובן שיהיה אוזן קשבת כשאני צריכה לפרוק ולתת לי מקום חם. הבן זוג שלי לא עושה את זה.. אני כבר כמה פעמים דיברתי איתו על כל זה ורבנו ונפרדנו וכלום לא השתנה..בנוסף לכך הוא גורם לי להרגיש מאויימת מבנות אחרות שהוא מדבר איתם או שהיו איתו בקשר ואני מרגישה שהוא נותן להם יותר יחס ממה שהוא נותן לי. אני נותנת לו את כל מה שאני יכולה ומשתדלת את כל מה שהוא צריך, להקשיב לתת לכבד הכל! ניסינו כבר כמה פעמים לפרק את החבילה ולהמשיך כל אחד לדרכו אבל לא יכולנו, וקשה לוותר על האהבה..
    אני לא יודעת מה לעשות במצב כזה, באיזה צורה לדבר, מה להגיד? כדי שזה לא יכנס מאוזן אחת ויצא מאוזן שנייה, אלא ייוסם.
    מה מציעים במצב כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחסים לא ממש בנויים..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקשורת בונה בקשר זוגי

    טלי צרקינסקי
    02/08/2013

    רוני שלום,

    עולה ממה שאת כותבת תסכול בתוך הקשר הזוגי שלך בהיבט של מענה על צרכים, הקשבה, כבוד, תשומת לב ותכנים שונים הקשורים לנתינה והרבה תשומת לב שאת זקוקה לו בתוך הזוגיות. כאשר את מרגישה שצורך זה לא בא אל סיפוקו, את נשארת מתוסכלת וכועסת. אך את מציינת שאת לא רוצה להישאר באווירה לא נעימה.

    את מציינת גם מספר פרידות וחזרות שהיו בתוך הקשר.

    אני מעלה כאן כמה שאלות שלדעתי יש מקום לבחון אותן בתוך הקשר הזוגי שלכם.

    את מציינת את המילה "דורשת" "לתת לי צומי כשצריך ולא צריך", האם את מרגישה שלעיתים יש לך יותר צורך לקבל מאשר מה שיכול להיות בתוך מערכת יחסים שלכם?
    לעיתים המילה "דרישה" היא מעט מכווצת ופחות מאפשרת.. (גם לך...)

    האם את מרגישה שהנתינה הדדית? כלומר, את יכולה להעניק גם, ללא תחושה של "אני נתתי, עכשיו לי מגיע". האפשרות להיות בזוגיות ולהיות בנתינה האחד לשניה בלי להתנות אח"כ משהו.

    נקודה חשובה נוספת מאד היא איכות התקשורת ביניכם. חשיבות התקשורת בזוגיות,
    בזוגיות, ישנה חשיבות רבה לדעת לתקשר אחד עם השני. מהי תקשורת טובה ובונה?
    תקשורת כזו היא שמאפשרת לכל אחד מהצדדים להביע את עצמו באופן שמאפשר לשני הקשבה אקטיבית, בצורה רגועה ובעיתוי מתאים, ללא התפרצות אחד לדברי השני, תוך שימוש בשפה של "מה חשוב לי" "מה אני מרגישה" "מה זה עושה לי" "כיצד זה נוגע אלי" ולא בביטויים של האשמה כמו "זה בגללך", "אתה כזה, וכו'...
    האחרון מזמין פחות הקשבה ופחות פתיחות בהקשר של פתיחת נושאים משותפים שרוצים לדבר עליהם.

    נקודה נוספת לחידוד היא המקום שלו במערכת והמקום שלך במערכת יחסים.
    איך אפשר לבדוק ולבחון מה הנקודות שלו בתוך מערכת היחסים ומה שלך במערכת היחסים ופעמים רבות ניתן למצוא שמשהו בבן זוג אחד "נוגע" בהתנהלות של בן זוג אחר (ללא שיפוטיות)... וכדאי לבדוק מהו.

    כן לגבי הבנות האחרות שהוא מדבר איתן, חשוב לדבר על כך כחלק מהתקשורת הזוגית שלכם.

    התחושה היא שיש כעסים אשר אינם מדוברים בתוך הקשר או מדוברים בצורה לא כל כך נכונה... ואפשר אחרת...
    ואז קיים סיכוי ש"האוזן" של שניכם תקלוט את מה שחשוב לכם בתוך המערכת אם רצונכם לשפר אותה.

    אני מאחלת לכם הרבה הצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו