זוגיות בעיה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • זוגיות בעיה
    טל
    06/10/2013

    היי רציתי לשאול לשאול מה עוד ניתן לעשות ??? לאחרונה אני והחבר שלי רבים המון מדי פעם הוא עושה דברים שמעצבנים אותי, מציק לי בכוונה מתנהג ממש כמו ילד קטן משחק איתי בידיים בצחוק ואני לא אוהבת את זה והוא מודע לזה אני לא יודעת אם זה כדי למשוך תשומת לב?! כל פעם שהוא עושה את זה אני אומרת לו בצורה מאוד רגועה שזה יוביל אותנו שוב למריבה ושהוא יודע שזה יגמר לא טוב ומבקשת ממנו שיפסיק עם זה ... אבל זה לא קורה הוא לא מפסיק עד שהוא לא מוציא אותי מדעתי הוא לא מרפה .. ואז כשאני כבר ממש ממש עצבנית הוא בא ורוצה לדבר איתי וכאילו להתנצל אבל אני לא יכולה שיתקרב אליי באותו הרגע כי אני ממש ממש עצבנית (כי למה להגיע למצב שאתה מוציא אותי מדעתי אני מתריעה כבר שעה קודם שזה מעצבן אותי ומציק לי ושאנחנו הולכים לכיוון מריבה גדולה ) ואז כשהוא בא להתנצל אני דוחה אותו ומבקשת ממנו לזוז ממני ולתת לי חצי שעה להירגע ואדבר איתו אחרי זה והוא לא מקבל את זה הוא ממשיך להתעקש ואני עוד יותר רותחת מעצבים ( לפעמים אני חושבת שהוא נהנה מזה ). אני מתחננת שיתן לי להירגע אני מתריעה בפניו שוב שהוא רק מחמיר את המצב והוא לא מרפה ... ואז אני מתפוצצת לגמרי ואנחנו רבים ממש והוא פתאום מחליט שהוא פגוע ממני ממש ושאני התנהגתי אליו ממש מגעיל למרות שהוא רצה לדבר איתי ... אני חייבת לציין שההתנהלות והסיטואציות האלו חזרו על עצמן מס׳ פעמים וגם כשהיינו רגועים דיברתי איתו על זה והסברתי לו בכל דרך אפשרית
    שזה לא נעים לי ושזה סתם גורם למריבות וגם לפני שאני מתפוצצת מעצבים אני אומרת לו שאני יודעת שאנחנו הולכים לריב אז שיתן לי להירגע והוא לא מבין באף דרך לא הצלחתי לגרום לו להבין שיפסיק עם ההצקות האלה כשאני מבקשת ובנוסף כשאני כבר עצבנית שיתן לי להירגע ולא ילחץ וזה לא הולך ?????? מה אני עוד יכולה לעשות ??? בפעמים מסויימות שדיברנו על זה והעליתי בפניו את
    הנושא הוא טען שזה בצחוק הוא קורא לזה "התקף" אבל כל כמה ימים זה גורם לנו להיות בכסאח של כמה ימים אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות ??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות בעיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    טל
    06/10/2013

    אני בת 25 והוא 27 אנחנו גרים ביחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי אפשרויות

    עדי בדיחי
    06/10/2013

    שלום לך טל,

    בהחלט יכולה להבין את התסכול שלך. יש שתי אפשרויות:

    1. הראשונה היא לדבר איתו על זה "ברגע של השראה" לזוגיות. נניח כשהוא משתף אותך במשהו אישי, במעין רגע "רציני" מבחינתו ולא ברגע של צחוקים וכיף. אלא ברגע שבו אתם נכנסים לשיחה מאוד כנה וגלויה. בשלב הזה לתת המון רצינות לנושא ולדבר איתו בבחינה של "מה זה עושה לי כשאתה מתנהל ככה", בלי להגיד לו שהוא אשם, בלי להגיד לו שאת חוזרת על עצמך והוא עושה דווקא. אלא פשוט להסביר לו שזה פוגע בך, ואם הוא היה מבקש שתפסיקי התנהגות מסוימת כדי שלא יפגע- היית מפסיקה. הייתי מצמידה את השיחה הזאת ממש למצב בו הוא משתף אותך במשהו או מבקש טובה מסוימת, או בכל שיחה אחרת או מצב שאת מרגישה שהוא צריך אותך שלא "תפשלי", אולי ככה יבין טוב יותר מה פשר ההדדיות בקשר.

    2. האופציה השניה היא דווקא לעבוד על עצמך, וב"כאילו" לא להתעצבן, "בכוונה". למה אני מתכוונת? כשהוא עושה את הדברים הילדותיים האלה שמציקים לך, תעשי דווקא- דווקא אל תתעצבני, דווקא תצחקי מזה, דווקא תחזירי לו משהו שמעצבן אותו (נניח תחקי אותו אחרי כל מילה שהוא אומר), כל מיני אקטים מצידך שיראו לו שאין מצב שהוא מצליח להתגרות בך. תעבדי עליו למשל, תעשי משהו ב"קונטרה" אליו. אם הוא מתעצבן- אז תוכלי לשקף לו מה ההתנהגות שלו עושה לך. אם הוא ממשיך כאילו כלום- המשיכי ככה כמה פעמים. עצרי את עצמך מלהתעצבן, פשוט תהפכי את הסיטואציה למשהו ש"אתה לא מצליח לעצבן אותי" דרכו. יתכן והוא יפחית מההתנהגות הזאת אחרי כמה פעמים כאלה, כיוון שלהערכתי המקום הזה של "להתגרות" הוא מה שמניע אותו. אני מכירה בעל אחד שאמר לאשתו "אני אוהב לראות אותך מתעצבנת". ...

    אני מציעה להתחיל בדרך הראשונה שהצעתי. אם לא, לעבור לשניה. אם פתאום שואל למה את כבר לא מתעצבנת- תגידי לו שהתגברת על זה וזה כבר ממש מצחיק אותך (על גבול ה"מגוחך") והחלטת שזה לא שווה את העצבים. יש פעמים שתגובה כזאת יכולה להפחית את ההתנהלות הזאת מצידו.

    בגדול - אני מאמינה שהגיל גם ישחק תפקיד, הניסיון הזוגי וכן הלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו