פגיעה רגשית בקשר זוגי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • פגיעה רגשית בקשר זוגי
    מיכל
    08/10/2013

    שלום רב,

    מבקשת לשאול האם תתכן פגיעה רגשית מתמשכת בקשר זוגי ללא אלימות פיזית ומינית.
    במידה וכן מה הם ביטוייה?

    מודה לכם על תשובתכם,מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה רגשית בקשר זוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בתוך קשר

    טלי צרקינסקי
    08/10/2013

    מיכל שלום,

    בוודאי שיש פגיעות שאינן קשורות לפגיעות פיזיות או מיניות....

    יש פגיעות שיכולות להיות בקשר זוגי כמו בכל קשר אשר יכולות לבוא לידי ביטוי ע"י פגיעה מילולית, "הקטנה" של האדם השני, ניצול במערכת יחסים והדוגמאות הן רבות...

    שאלת שאלה מאד כללית, האם יש שאלה יותר ספציפית שאת רוצה לשאול?

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בתוך קשר

    מיכל
    17/10/2013

    לטלי שלום,

    אני נשואה 20 שנים,לפני מס' חודשים גיליתי שבעלי בוגד בי.מצליחה להתאושש בהדרגה ולהביט בתוכי ולהבין שחוויתי לא רק בגידות שזה שבר נוראי אלה יחס פוגע לאורך כל הנישואין.היחס מתבטא בעיקר בהתעלמות ממני ומדבריי,בשתיקות,בהכחשות(אומר לי כל
    הזמן שאני מדמיינת והיסטרית),בחוסר הערכה על השקעתי העצומה,בחוסר תמיכה וגיבוי
    בחינוך הילדים.מרגישה שהוא מנותק ולא שותף בחיי.משפחתו התעמרה בי שנים ובעלי לא הגיב.בשנים האחרונות היה מרוחק ומנוכר.ציפיתי שיהיה מעורב וניסיתי כל השנים לגייס אותו.שתיקותיו יצרו בי כעס נוראי ותלונות רבות כלפיו.מרגישה כמו אחרי מלחמת התשה,עייפה מהחיים ומחוקה..בעלי לא מכה ולא מקלל.מרגישה חלשה וכאילו נשלטת על ידו כששותק ומסרב לשתף פעולה.
    .אני זקוקה לטיפול תמיכתי ומבקשת להבין ולזהות את מה שעובר עליי.

    בתודה,מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממליצה על עבודה עצמית בטיפול

    טלי צרקינסקי
    18/10/2013

    מיכל שלום,

    את מתארת מערכת יחסים לא פשוטה. אני שואלת האם הצלחתם לתקשר אחד עם השנייה בתוך מערכת הנישואין שלכם או שהתקשורת הייתה לקויה ולא יכולת לבטא בצורה בונה את הרגשות שלך בתוך הקשר. נשמע שלא.

    נראה שאת צברת בתוך הנישואין כעסים, אני לא יודעת אם שיתפת את בעלך או איך שיתפת אוו ברגשותייך. מה הוא מרגיש בכל המצב הזה שנוצר.

    מה הייתה העילה לבגידה. אין ספק שבגידה היא פוגעת מאד. יתכן שמשהו שם בקשר היה תחת מערכת, כי שאת מתארת, של לא לדבר על דברים, גם לשתוק ולא להגיב לא לתת גיבוי ולהיות מרוחק ומנוכר היא סוג של אגרסיה אך פאסיבית, לא אקטיבית.

    שאלתי אליך מה היית רוצה לעשות היום? האם שוחחת עם בעלך מה את מרגישה באופן כללי לגבי כל מה שקורה בקשר? ממה זה נובע? איך הוא רואה את הקשר?
    מה חיבר ביניכם כשהכרתם?

    הייתי ממליצה לך לגשת לטיפול פרטני לעצמך. המטרות בטיפול כזה יכולות להיות כמה דברים: הן להבין את מה שאת חווה, הן לעבור תהליך של התחזקות והן לזהות דפוסים שלך בתוך קשר זוגי (מה קרה לך בתוך הנישואין). כמובן מה שאני מציינת הוא חלילה לא ממקום שיפוטי, אם כי ממקום להתפתח ממנו.

    אני מניחה שזה שנשארת זמן לא מבוטל במערכת יחסים הזאת, עשויה להאיר ב"א" מספר דפוסים שכדאי לחזק אותם אצלך ובדיוק על התכנים האלו הייתי עובדת ומקבלת החלטה ממקום מושכל וחזק.

    מאחלת לך הרבה טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה טלי

    מיכל
    20/10/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו