בעל לא תומך בעת מחלה שלי ושל הילד

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעל לא תומך בעת מחלה שלי ושל הילד
    שלי
    06/11/2013

    אני תפוסה בגב כבר מספר ימים. בנוסף לזה, הילד שלנו חולה עם חום גבוה בבית.
    בעלי ממשיך בשגרתו שלו. לא עוזר ממש והנטל נשאר עדין עלי.
    בקשות עזרה מצידי מתפרשות אצלו כביקורת וכ"אובר" בקשות ממה שהוא רוצה לעזור.
    (הוא אמר, אני יכול יותר, זה המקסימום שאני רוצה, אני זקוק לזמן לעצמי).
    אני ממש לא יודעת מה לעשות.
    הכלים בכיור, הבית בלאגן - הוא קם בלילה פעם אחת לילד וזה מבחינתו שיא השיאים.
    איך להסביר לו שיש ימים ומקרים שבהם הוא צריך לתת מעבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשוחח עם בעלך בהדדיות בקשר

    טלי צרקינסקי
    06/11/2013

    נאבדת בקשר שלום,

    לעיתים בזוגיות מרגישים: אכזבה, תסכול, חוסר הבנה, צרכים שונים שלא תמיד הצד השני מודע אליהן וחשוב להעביר אותם לצד השני, קרי, לבעלך, בצורה שהוא יוכל להבין מה את חווה, מה חשוב לך, למה את זקוקה.

    וכאן אנחנו מגיעים לנקודה שהיא חשובה ופעמים רבות זוגות עלולים להגיע למקומות פחות נעימים:

    תקשורת שאינה בונה
    האשמות
    הטחות האחד כלפי השני/ה

    ואז נוצר מצב שהצד השני אולי שומע אך לא מקשיב וכאן יש הבדל משמעותי, כיוון בהקשבה יש אלמנט של תפיסת תוכן מה שנאמר, קליטה שלו, משהו אקטיבי יותר מ"שמיעה של מה שנאמר" ואת זה אנחנו רוצים להשיג בזוגיות.

    בוודאי שהדברים אינם אוטומטיים ואף אחד אינו מושלם ולעיתים אנשים מוצפים וכועסים ועוד כהנה וכהנה.

    מה בכל זאת הייתי ממליצה לך? יש מקום לבדוק מדוע בעלך תופס אמירות שלך כביקרות ואיך אפשר להפוך אותן לא לביקורתיות, אם כי למה את זקוקה בתוך הזוגיות, בתוך ההורות שלו, בתוך משק הבית וכו'.. לא רק בדוגמאות שנתת, אלא בכלל אם זה קורה בקשר בעוד מצבים.

    כאן אנו הופכים את ה"שלילי" ל"חיובי ובונה".

    ממליצה לשוחח אתו באופן רגוע כששניכם נינוחים. להחמיא לו על דברים שאת כן מעריכה אצלו. לומר לו מה את מרגישה שאת כן זקוקה (כמו הדוגמאות שנתת כאן) להזמין אותו לומר ולשתף אם הוא זקוק למשהו.

    לדבר הדדיות בזוגיות. הוא יבין יותר את רגשותייך.

    השפה "אני מרגישה" , "לי יעזור" ,"אני אודה לך אם" מיטיבה יותר מאשר "אתה לא עושה מספיק" ,"לא אכפת לך" וכו'.. (נותנת דוגמאות כלליות). וכמובן הפוך...

    מאחלת לך ולבנך רפואה שלמה ושתצליחו לפתור את אי ההבנות בקשר לתקשורת טובה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו