מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התנהגות של גברכלשא10/01/2014
מה יכולה ליהיות המשמעות הפסיכולוגית של התנהגות שאפרט לעיל של גבר?
מדובר בעמית לעבודה.
נשוי בן 30 עם פעוטות, חובש כיפה ושומר מסורת/דתי.
בן אדם טוב לב, אדיב ולמראית עין תמיד שמח ובעל אנרגיות חיוביות.
1. נוהג לשתות אלכוהול במהלך יום העבודה ומגיע למצב של "סטלה קלה". כפי שנראה לי קורה בחלק השני של היום, לפני סיום יום העבודה.
2. יש לו מן "תקופות" של התאהבויות בעמיתות (אני יודע על 3 שמצאו חן בעיניו). זה תמיד אותו הטיפוס פחות או יותר - בחורה טובה, חמודה ונחמדה, חייכנית, - מה שנקרא "נשמה טובה". כלפן הוא ממש מתנהג כמחזר! לא חוסך במחמאות (לאוזניי כל!), מגע פיזי - חיבוקים חברותיים (ומה עם שמירת הנגיעה?!)...על אחת אף אמר שאוהב אותה, מתנהג כלפיה כמי שרוצה לפתח קשר - וכל זה לעיניי כל העמיתים לעבודה, בפתיחות מלאה וללא רסן!
מן הצד, כמי שמכיר אותו בתור עמית בלבד ובלי לדבר איתו על חייו האישיים או להכירו לעומק, בניסיון "לשחק אותה פסיכולוג" - הוא נראה לי בן אדם עם דימוי עצמי נמוך/חוסר ביטחון עצמי (למרות שלא מתנהג כך כלל, מאוד חברותי ופתוח, שמח ואנרגטי). גם נראה לי שחיי הנישואים שלו לא טובים והוא נשאר עם אשתו רק בגלל הילדים. לכן, לפני שחוזר הביתה, הוא "מתמסטל" קלות בעבודה..לכן, נוטה להתאהבויות בטיפוס מסויים של בחורות...
מה יש לכם להגיד על זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתית אלכוהול מכסה דברים
טלי צרקינסקי11/01/2014כלשא שלום,
מן התיאור שעולה כאן יכולות להיות כל מיני אפשרויות אך קשה לדעת בוודאות כמובן מבלי להכיר את האדם עצמו.
אלכוהול הוא חומר פסיכואקטיבי המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ובכמויות גדולות, אדם עלול לפתח סבילות ולהתמכר, או לעשות שימוש לרעה בחומר.
ראשית, שימוש באלכוהול בדר"כ שלא בנסיבות חברתיות (כמו בדוגמה זו - שימוש במהלך יום עבודה), הוא לא דבר של מה בכך, צריך להיות טריגר שהוא שותה אלכוהול במהלך יום עבודה... (מתח בבית? רצון להיות חברותי? מתח כלשהו אחר? מצב נפשי? ועוד..)
שנית, צריכת אלכוהול מטשטשת עכבות חברתיות, קרי, גורמת לאדם להיות יותר חברותי, מורידה ממנו את העכבות שיתכן והיו לו ללא השתייה, זה יכול להסביר את הירידה בעכבות שלו ובהתנהגות שלו למול הנשים בעבודה - הפלירטוטים, ירידת החסמים, המקום שהוא מאפשר לעצמו להרגיש אולי גבריות, שווה ועוד..
יתכן והוא זקוק לאישורים חיצוניים (מהסביבה) לתמוך בדימוי העצמי שלו
מה שחשוב שאותו אדם יבדוק עם עצמו הוא מה בעיית השורש שלו, מה גורם לו לשתייה, מהן ההשלכות שיכולות להיות לשתייה יומיומית בכלל (משפחה ועוד).. ובמקום העבודה בפרט, על מה השתייה "מכסה"? מה היא מטשטשת?
כאב? חוסר אונים? משהו אחר?
אם יש אדם קרוב מאד שיכול לשוחח אתו על הדברים, ללא שיפוטיות, עם אמפטיה, אפשר לתת לו מתנה נהדרת לחיים ולהתפתחות....כי בסופו של דבר, המשך התנהלות כזו לא תפתור לו באמת את הבעיות, אלא רק תטשטש אותם והן יצוצו, כך או אחרת ואפשר שיהיה אחרת...
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

