התנהגות של גבר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות של גבר
    כלשא
    10/01/2014

    מה יכולה ליהיות המשמעות הפסיכולוגית של התנהגות שאפרט לעיל של גבר?
    מדובר בעמית לעבודה.
    נשוי בן 30 עם פעוטות, חובש כיפה ושומר מסורת/דתי.
    בן אדם טוב לב, אדיב ולמראית עין תמיד שמח ובעל אנרגיות חיוביות.
    1. נוהג לשתות אלכוהול במהלך יום העבודה ומגיע למצב של "סטלה קלה". כפי שנראה לי קורה בחלק השני של היום, לפני סיום יום העבודה.
    2. יש לו מן "תקופות" של התאהבויות בעמיתות (אני יודע על 3 שמצאו חן בעיניו). זה תמיד אותו הטיפוס פחות או יותר - בחורה טובה, חמודה ונחמדה, חייכנית, - מה שנקרא "נשמה טובה". כלפן הוא ממש מתנהג כמחזר! לא חוסך במחמאות (לאוזניי כל!), מגע פיזי - חיבוקים חברותיים (ומה עם שמירת הנגיעה?!)...על אחת אף אמר שאוהב אותה, מתנהג כלפיה כמי שרוצה לפתח קשר - וכל זה לעיניי כל העמיתים לעבודה, בפתיחות מלאה וללא רסן!

    מן הצד, כמי שמכיר אותו בתור עמית בלבד ובלי לדבר איתו על חייו האישיים או להכירו לעומק, בניסיון "לשחק אותה פסיכולוג" - הוא נראה לי בן אדם עם דימוי עצמי נמוך/חוסר ביטחון עצמי (למרות שלא מתנהג כך כלל, מאוד חברותי ופתוח, שמח ואנרגטי). גם נראה לי שחיי הנישואים שלו לא טובים והוא נשאר עם אשתו רק בגלל הילדים. לכן, לפני שחוזר הביתה, הוא "מתמסטל" קלות בעבודה..לכן, נוטה להתאהבויות בטיפוס מסויים של בחורות...

    מה יש לכם להגיד על זה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות של גבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתית אלכוהול מכסה דברים

    טלי צרקינסקי
    11/01/2014

    כלשא שלום,

    מן התיאור שעולה כאן יכולות להיות כל מיני אפשרויות אך קשה לדעת בוודאות כמובן מבלי להכיר את האדם עצמו.

    אלכוהול הוא חומר פסיכואקטיבי המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ובכמויות גדולות, אדם עלול לפתח סבילות ולהתמכר, או לעשות שימוש לרעה בחומר.

    ראשית, שימוש באלכוהול בדר"כ שלא בנסיבות חברתיות (כמו בדוגמה זו - שימוש במהלך יום עבודה), הוא לא דבר של מה בכך, צריך להיות טריגר שהוא שותה אלכוהול במהלך יום עבודה... (מתח בבית? רצון להיות חברותי? מתח כלשהו אחר? מצב נפשי? ועוד..)

    שנית, צריכת אלכוהול מטשטשת עכבות חברתיות, קרי, גורמת לאדם להיות יותר חברותי, מורידה ממנו את העכבות שיתכן והיו לו ללא השתייה, זה יכול להסביר את הירידה בעכבות שלו ובהתנהגות שלו למול הנשים בעבודה - הפלירטוטים, ירידת החסמים, המקום שהוא מאפשר לעצמו להרגיש אולי גבריות, שווה ועוד..

    יתכן והוא זקוק לאישורים חיצוניים (מהסביבה) לתמוך בדימוי העצמי שלו

    מה שחשוב שאותו אדם יבדוק עם עצמו הוא מה בעיית השורש שלו, מה גורם לו לשתייה, מהן ההשלכות שיכולות להיות לשתייה יומיומית בכלל (משפחה ועוד).. ובמקום העבודה בפרט, על מה השתייה "מכסה"? מה היא מטשטשת?

    כאב? חוסר אונים? משהו אחר?

    אם יש אדם קרוב מאד שיכול לשוחח אתו על הדברים, ללא שיפוטיות, עם אמפטיה, אפשר לתת לו מתנה נהדרת לחיים ולהתפתחות....כי בסופו של דבר, המשך התנהלות כזו לא תפתור לו באמת את הבעיות, אלא רק תטשטש אותם והן יצוצו, כך או אחרת ואפשר שיהיה אחרת...

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו