מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מצב שכזהX21/01/2014
אז אחרי התחבטויות רבות החלטתי סוף כל סוף להתייעץ..
העניין הוא כזה, מאז מעולם אני מגדירה את עצמי בתור בנאדם חזק והקשרים שהיו לי בעבר חישלו אותי אף יותר.
במהלך לימודי הכרתי בחור מני רבים, ולא ייחסתי אליו חשיבות עודפת מאשר לשאר. דיברנו הרבה במהלך הימים (לרוב שיחות בטלפון) והכל היה מעולה. ביום אחד הוא שלח לי הודעה שהוא מצטער על איך שהוא התנהג, אני מצידי תהיתי למה הוא מתכוון ושאלתי אותו. הוא אמר לי שהוא התרחק ממני משום שהוא חשב שאנחנו נכנסים לקשר מסוים וכרגע לא מתאים לו מבחינת עומס לימודים וזה שאנו לומדים באותה כיתה גם לא מתאים לו ושהוא רק נפרד מהאקסית שלו לאחרונה. בהתחלה לא ידעתי איך להגיב, נכון שהשיחות שלנו היו מהנות והעבירו לי את הזמן אבל אני מעולם לא כיוונתי לקשר איתו. חשוב גם לציין שאני לא רציתי להיות בקשר בכלל. לכן, עניתי לו שאין לו מה לדאוג ואני לא מעוניינת בקשר. בנוסף אמרתי לו שלאור כל זה אני כן הייתי רוצה שנמשיך לדבר והוא הסכים איתי.
אז דיברנו, התכתבנו אבל בלימודים - לא היינו מדברים בכלל. מדי פעם הוא היה אומר לי שלום במחווה מסויימת ושם זה היה מסתיים. וזה די הציק לי כי אני מדברת עם כולם, לרוב עם בנים כי אחוז הבנות בכיתה די מצומצם, והוא לא היה ניגש אלי או מדבר איתי.
אבל, לאחר שעות הלימודים היינו לומדים יחד בקבוצה עם עוד חברים והיתה כימיה טובה.
בחלוף הימים, היתה לנו שעה חופשית והוא הזמין אותי לבוא ללמוד איתו ועם חבר משותף מהכיתה אצלו בדירה ובהתחלה היססתי והוא שיכנע אותי לבוא (כמובן שרציתי לבוא אבל לא רציתי לגרום לו לחשוב שאני רוצה. רציתי לגרום לו להתאמץ ולאור השיכנועים שלו הבנתי שהוא באמת רוצה שאני אבוא).
בדירה היו הרבה אנשים רובם הלכו ונשארנו לשלושתינו - לא הצלחתי להתרכז וראיתי שגם הוא לא - אז החלטנו לראות סרט. בינתיים שותף נוסף שלו הגיע והחבר המשותף שלנו והשותף הלכו ללמוד בחדר כשאנחנו נשארנו לבד. דיי התקרבנו - ממש התקרבנו (לפחות ככה אני חשבתי) ולמחרת אפשר לנחש מה היה - התעלמות טוטאלית
מצידי ומצידו כשהייתם מצפים לההפך.
אני מניחה שפיתחתי רגשות כלפיו, למרות שלא תיכננתי וכיום המצב הוא שהתרחקתי מהחברים שלו גם, ואני לא מדברת איתו. אני מתייחסת אליו כאל אוויר והיחס זהה. אבל זה אוכל אותי, למה אני עושה את זה... ולמה הוא לא מנסה ליצור איתי קשר.
אני גם מצד נוסף לא רגילה לרדוף אחרי גברים זה קורה תמיד ההפך ועצם זה שהוא לא מנסה לא מועיל.
נכון לעכשיו אני מתגעגת לשיחות שלנו, לקירבה אני רוצה שזה יחזור למצב שזה היה אבל אני פשוט לא רואה איך.
חשבתי שאני אדבר איתו בלימודים ואז אני אשלח לו הודעה כדי להתקרב אבל הוא התעלם ממני ובחיי שאני מגיבה פי 2 יותר גרוע.
בנוגע ללשלוח לו הודעה בכל זאת - למה אני צריכה לעשות את זה, למה לא הוא... ואם אני כן אשלח הודעה והוא לא יענה לי אז...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממליצה לשוחח ו"לשים את הקלפים"
טלי צרקינסקי21/01/2014X שלום,
את מתארת יחסים שעל פני השטח שניכם הבהרתם אחד לשנייה שאינכם מעוניינים במשהו מעבר (מפאת זמן או מכל סיבה אחרת..) אך יש רצון להשאיר את הידידות.
מאידך, יש שתי נקודות:
ראשית, לא ברור לגמרי מה קורה "מתחת לפני השטח" כלומר, האם באמת לך או לו והצד השני לא מודע לכך, יש באמת איזשהו רצון חבוי למשהו מעבר, גם בעקבות האירועים שהתפתחו (יש דינמיות שקורות בין אנשים).
מה שאני ממליצה זה לא לשחק "קשה להשגה" או "להתנהג את הכעס" אלא דווקא כן לשוחח גלויות על הדברים כידידים.
מה חשוב לך בקשר אתו? מה חושב לו בקשר אתך?
האם יתכן שאת או הוא מאוכזבים ממשהו שלא התפתח ואז במקום לדבר את האכזבה "מתנהג" את האכזבה (את הכעס וכו'..) מה שקורה לעיתים..
ואז נוצרת שרשרת אירועים שאינה נעימה לך עפ"י תיאורך.
החברה חשובה לך, אתם מסתובבים בין אנשים, לומדים ביחד וחשוב לך שיהיה לך נוח ונעים.
אני הייתי מציעה לכם לשוחח על מה שקורה בצורה נעימה ומכבדת והייתי שואלת את עצמך אם אין משהו מעבר ברגשות שלך לגביו?
כי זה משהו שקורה לפעמים - ידידים שהופכים לקשר יותר קרוב ורומנטי.
אך קודם הייתי בודקת מה קורה בקשר בכלל ושחשוב לך שלא תהיו האווירה של מתיחות, אי הבנות ו"תתנהגו את הכעס".. וחשוב לך להיות באווירה נעימה
לדעתי, אל תעשי חשבון שלי "מי התחיל את השיחה" וממליצה גם לא דרך SMS או מיילים אלא ביחד בשיחה משותפת אחרת זה אפקט של "פינג פונג".
מאחלת לך הרבה הצלחה ותראי לאן דברים מתפתחים ו ואם זה ידידות ואפשר להשאירה במקום נחמד - גם טוב אם זה מתאים לשניכם - ללא המתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
X23/01/2014תודה על התגובה: אולם, איך אני יכולה לנהל איתו שיחה אם הוא מתעלם ממני, הוא אפילו לא מסתכל אליי. מה גם שאני נורא נלחצת כשאני לידו ואני לא מבינה למה, מעין חשש שמקווה שהוא לא יתחיל איתי שיחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדעה
Bleacher23/01/2014לדעתי עליך ל"שחרר" את העיסוק בזה מראשך
אל תשחקי משחקים כגון לא רציתי שידע שאני מעונינת
היי עצמך ואם הוא יאהב את מה שאת אז מעולה
ואם לא.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממשיכה בתגובה
טלי צרקינסקי23/01/2014מצד אחד את מרגישה שאת לא יכולה להתקרב אליו כי הוא מתעלם ממך, מצד שני יש לך חשש ואת מקווה שהוא לא יתחיל אתך שיחה (לכאורה שני צדדים מנוגדים).
נשמע שיש כאן אמביוולנטיות לגבי הקשר (התבלטות).
יתכן שהוא קולט אותה ממך.
אפשר לשגר לו מסר שהיית שמחה לשוחח (ביניכם) אתו ולראות מה יקרה עם המסר הזה, מעבר לזה, אני מאד ממליצה, ממש כמו שציינתי בהצעתי הראשונה לא "לשחק משחקים" "להתנהג כעסים" (כאן אני מסכימה עם bleacher שהגיב) ולנסות לבחון מהם החששות שלך ממנו, מה מאיים עליך, האם ההתעלמות מאיימת?
או לנסות לחכות לעיתוי מתאים.
לא ברור ממה שהעלית מדוע הוא מתעלם ממך. הוא כועס? הוא נפגע? מה קרה שם?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

