בן זוג קמצן...

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן זוג קמצן...
    אלמונית
    29/01/2014

    בת 25, בזוגיות כמעט שנתיים, עברתי לגור עם בן זוגי אחרי כמה חודשים.
    אנחנו גרים ביחידה אצל הוריו בחצר ביחידה קטנה ללא מטבח.
    הוריו לא רוצים שנוציא כסף לכן לא משלמים חשבונות ולא כלום, אפילו את האוכל אמא שלו מכינה בכל יום- סה"כ אני לא מקטרת.
    שנינו עובדים,
    לכל אחד יש רכב , אני מממנת את עצמי (רכב, פלאפון, ביגוד וכו) אני מרוויחה שכר מינימום- 4000 נטו והוא מרוויח כמעט פי 2 אך רוב ההוצאות שלו יוצאות מכיס הוריו (מפונק) בסופו של דבר יוצא שבהוצאות שלנו כזוג (בילויים משותפים, קניות לבית) אנחנו מתחלקים שווה בשווה, בעיקרון אני מאמינה בשיוויון אני לא בדעה שהגבר צריך לשלם על הכל, אך מאחר שאני מרוויחה פחות והוא יודע את מצבי, אני מצפה ממנו שייקח קצת יותר מהנטל שייצא מכיסו.
    לאחר שניסיתי לדבר על הנושא כמה פעמים ורמזתי בעדינות שמצבי בבנק לא משהו והוא יוכל לעזור בכך שהוא יממן את הבילויים המשותפים וייקח קצת הוצאות מינימליות (כמו קנייה בסיסית בסופר פארם מדי פעם של שמפו וכו..) לא מצפה שיסגור לי מינוסים או משהו-ממש לא, אני עצמאית ותמיד הייתי!
    אני מרגישה שהשיחות עזרו לכמה ימים וזהו... אני אוהבת אותו מאוד ויחסית למערכות יחסים קודמות ההרגשה איתו היא הכי טובה מזה הרבה זמן- אבל אני כן חושבת הלאה על מיסוד הזוגיות הקמת משפחה וכו ואני לא אשקר שמלחיץ אותי שהוא קמצן!
    בהתחלה תירצתי לעצמי בכך שהוא גדל כילד מפונק ונתנו לו תמיד מה שהוא רוצה ואולי בגלל זה אין לו ערך לכסף אבל הוא כבר כמעט בן 30 ואני מצפה מגבר בגיל הזה שיראה יותר בגרות ובטח שלא יתקמצן עליי, במיוחד שאתה יודע מה מצבי ואתה מרוויח כפול ממני! הוא טוען שהוא מחושב ושהוא חוסך בשביל העתיד שלנו אבל מצד שני הוא לפני חודש קנה לעצמו רכב בסביבות ה-80 אלף ש"ח (הוא היה צריך רכב- אבל יכל למצוא רכב בעלות יותר סבירה) אני למשל גם החלפתי רכב בחודש האחרון אבל הגבלתי לעצמי סכום של 30 אלף ולא יותר כי אני יודעת מה היכולות שלי...
    בשיחה האחרונה על הנושא השיחה התפוצצה ולא יכולתי להתאפק ואמרתי לו מה אני חושבת: שהוא קמצן חבל על הזמן! ושנמאס לי והוא מצידו טען שזה שקר שההוצאות מתחלקות שווה בשווה ושהוא משלם יותר (שעצם זה שהוא ניסה להוכיח אחרת עוד יותר עיצבן אותי).

    אני כותבת פה כי אני חייבת לפרוק את זה ואולי לשמוע דעות מהצד שיעזרו לי לגבש החלטה... אני לא רוצה לזרוק קשר לפח אבל מצד שני לא ארוץ להתחתן ואז להצטער על זה ..מה עושים במצב כזה?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן זוג קמצן...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האמנם קמצן? מסםר נקודות

    טלי צרקינסקי
    30/01/2014

    אלמונית שלום,

    איכשהו נראה לי שעולים מדברייך שני נושאים שיתכן ואת עוסקת בהם וזה לא רק הנושא הכספי שנרחיב עליו גם.

    1. הנושא הכספי והשאלה שאני מעלה האם בן זוגך קמצן?

    2. האם הוא טיפוס תלותי בהוריו מעבר לכספים?

    בנושא הכספים, זה שאתם יכולים לגור ביחידה של הוריו מאפשר לכם חיסכון כספי לא מבוטל בכלל, אם נוסיף על זה אוכל/חשבונות כולל ארנונה/כבלים ועוד.... את תקבלי כמעט את סכום ההפרש שהוא מרוויח לעומתך. (כאילו את מרוויחה נניח 8,000+- ₪)

    כי אחרת, אילו ההוצאות שהיו לכם כנראה.

    לגבי הרכב גם כאן ניתן להתבונן בראיה כלכלית. רכב חדש יותר סביר שיצטרך פחות תיקונים מרכב ישן יותר. כך שלא ברור שהוא היה פזרן בקנייה זאת אם כי מחושב (עבור שניכם אפילו) שיהיה רכב טוב שישמש גם אתכם לפעמים לצד הרכב שאת מחזיקה.

    תמיכה מההורים, אם יש אפשרות לתת והאדם סה"כ עובד וכן מתפרנס ולא יושב בטל בבית ומסתובב, היא בסדר. היא לא דבר רע (בתנאי שיש להורים אפשרות וזה לא בא על חשבונם) אך כאן מגיעים לנושא התלות, האם את מזהה שיש קווים של תלות.

    האם הוא זקוק לכל להתייעצות עם אמו? האם יש קשר עם אמו/אביו שהוא יותר מידי הדוק?
    האם הוא תלוי בהוריו הרבה מעבר לקשר אם/אב-בן בגיל הזה בגלל העזרה הכלכלית?

    מהדברים שהעלית יש כאן שאלה האם הוא באמת קמצן ויש דרכים נוספות על מנת לבדוק זאת:

    השארת טיפ למלצר/ית בבתי קפה, התבוננות ממושכת בתפריט להזמין את הפריט הזול ביותר,
    בסופר, השתהות ממושכת מול מוצרים, מה הכי זול, התעסקויות סביב כסף, חסכנות,
    חבל לקנות את זה, חבל להתחדש בזה, מתנות בימי הולדת ועוד...

    האם את מזהה את זה?

    אפשר לראות אם אדם קמצן בקלות....

    כי נשאלת שאלה אם ההורים שם באמת נותנים לכם את המגורים ואת כל החשבונות, מה עוד חשוב לך לקבל (ואת לגמרי לא נשמעת תובענית, זה בסדר).

    מה יקל עלייך? אם יש משהו כזה תנסי לדבר אתו אבל לא בצורה של "אתה קמצן" אלא בצורה בונה. זה נכון שלפעמים כעסים יוצאים וזוגות רבים בוודאי.
    תמיד עדיף לבקש מה חסר/מה יעזור/מה את מרגישה/מה את מעריכה בקו בונה ולא בקו מאשים.

    האם יקל עלייך, אם אתם חושבים על העתיד באמת ברצינות, לפתוח חשבון אליו תזרימו כל אחד X ₪ לכל ההוצאות שלכם המשותפת (בילויים, סופרפארם ועוד...)
    אולי שווה להגדיר מה אתם רוצים? כמובן שזה כרוך באחזקת חשבון בנק שלישי אך יש לאנשים לפעמים וזה גם בסדר.

    האם יש לו חששות? שווה לדבר על הכל.

    ניסיתי להאיר לך מס' נקודות מקווה שעזר.

    שיהיה הרבה הצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    אלמונית
    30/01/2014

    שכחתי לציין.. שהוא ילד מאומץ לכן תמיד אמרתי לעצמי שהפינוק מההורים הוא בגלל זה..
    ודבר שני מאוד חשוב- הוא לא עבד עד שהכרתי אותו...אחרי 3 חודשים של הכרות בינינו הוא רצה שאעבור לגור אצלו אז התנאי שלי היה- שהוא ימצא עבודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    טלי צרקינסקי
    30/01/2014

    אלמונית שלום,

    לגבי האימוץ, שאלה, יש גם הורים לילדים ביולוגיים לגמרי שמפנקים אותם מאד והורים לילדים מאומצים שפחות "מפנקים"..

    לגבי העבודה, אני מאמינה שזה מאד חושב שהוא עובד.

    וזה בהחלט להפחית את התלות שלו בהוריו, אף אם נעזר, הוא לא תלותי לגמרי והחשוב מאד - קם בבוקר למען משמעות, לעשייה.

    אני מבינה אותך בנושא זה והוא לגמרי לא רק כלכלי.

    אני מבינה שהוא באותו מקום עבודה בכל מהלך ההיכרות שלכם?

    כלומר, הוא מתמיד... מרוויח בסדר.

    ממשיכה עם המלצתי הקודמת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו