מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משבר מתמשךאני28/02/2014
שלום
אנחנו זוג נשוי 20 שנה ולנו שלושה ילדים בני 20, 16, 15. בד"כ מערכת הנישואין שלנו הייתה בסדר גמור, כבוד הדדי, אהבה, חברות. משפחה נורמטיבית וילדים בוגרים מקסימים. אבל בזוגיות-בשנים האחרונות אני סובלת מאד. בעלי מתנהג כמו "אשה", למה אני מתכוונת? בכל פעם שאני נפגעת הוא נפגע מזה שאני נפגעת . אז אם אני לא מדברת איתו הוא לא מדבר איתי, לא מתקשר אלי במהלך היום, לא מתעניין במה שעובר עלי וכו'. מה שמעצים את הפגיעות שלי , כבר לא חשוב לי על מה נפגעתי לראשונה ואז אני סוחבת פגיעות מכך שהוא לא ניסה להתקרב אלי או להתנצל או רק לדבר על כך שנפגעתי. וזה עד שאני נשברת ונכנסת לדיכאון מהמצב. כמה פעמים דיברתי איתו בפתיחות רבה. הסברתי לו שכמו שילד שמקבל מכה ובוכה הוא מצפה לחיבוק . אני מרגישה שאני מקבלת "סטירה" על כך. וזה עוד יותר כואב. הסברתי לו שאני תמיד הייתי יותר חלשה מבחינה רגשית בנישואין ואני מאד זקוקה לגבר שלי כשאני נפגעת . הוא אמר שהבין. אבל לא חולפים חדש חדשיים והוא מתנהג בדיוק אותו הדבר.
לפני שלושה שבועות נפגעתי ממשהו,זה היה ליד הילדים. הוא שם לב לכך. וניסה לשאול אותי מה קרה . רמזתי לו שלא מתאים לפני הילדים. כשחזרנו הבייתה הוא לא ניסה לדבר איתי, עליתי לישון כועסת ופגועה, הוא הסתובב לצד השני ונרדם. מאותו יום אותה רוטינה - הוא מתנהג כאילו לא קרה כלום אבל לא מתקשר אלי לעבודה (אנחנו לא נפגשים כל היום עובדים יום מלא), לא שואל איך עבר היום , לא מפריע לו שאני הולכת לישון מוקדם. כשאני כן נשארת לידו הוא עסוק עם המחשב. איננו מדברים על שום נושא אישי. רק מה שצריך, האם הילדים בסדר, יש אוכל, בבית לא חסר כלום וכו' . בקיצור אני לא מרגישה שיש לי בעל/גבר בבית . הוא עוזר בבית מטפל במה שצריך אבל לא פונה אלי בשום נימה אישית, לא שואל, לא מתעניין. כאילו שלא אכפת לו. ואני אכולה מבפנים. נמאס לי ואני לא רוצה להישבר עוד פעם . אני חושבת המון על פרידה. כי הגעתי למסקנה שהוא לא מבין ולא משתנה. נשמע טפשי וקטנוני כל הסיפור. אבל זה מאד מאד כואב. אני לא מרגישה אישה בבית. אני מרגישה שהוא חי בעולם משלו , בעבודה יש לו חברים והמון עניין (גם לי) אבל אותו זה ממלא עד הסוף. הוא נוהג להתאמן בשעה הראשונה בעבודה (ריצה) וסיפר לי שיש מישהי שהוא רץ איתה בבוקר. כשאני נפגעתי מזה . הוא התעצבן עלי ונפגע עוד יותר ממני. כאילו אני לא יכולה בכלל להיפגע מכלום. פעם אם הייתי נפגעת ממשהו הוא היה הופך עולם כדי לרצות אותי. היום אני יכולה להיפגע "עד מחר" כמו שאומרים, לא אכפת לו הוא מתכנס בעצמו וזהו. פשוט נמאס לי . מה עושים אני מרגישה שאני כבר משתגעת ממערכת היחסים הזאת. אני מרגישה מאד בודדה רוב הזמן. למרות שאני עם משפחה אני מרגישה הכי לבד בעולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משבר מתמשך - יש לעבור שלב
עדי בדיחי03/03/2014שלום לך אני,
צר לי על מה שאת עוברת. נראה שהגעתם למצב בו כל אחד ספון בעמדתו ובוחר להיפגע מזה שהאחר נפגע. אולי עד כה היתה לך את הפינה ההיא, שכשאת נפגעת הוא מגיע ומתנצל והדברים מסדרים. אצלו קרה כנראה תהליך אחר- בו הוא גם בוחר להיפגע ולראות את הדברים קצת אחרת.
ישנם "משחקי אגו" רבים בזוגיות והטנגו הזה הוא חשוב, לדימוי העצמי של כל אחד וגם לתהליך ולדינמיקה של הקשר עצמו. הויכוחים האלו הם חשובים להמשך יצירת הקשר, אך כשזה מגיע למצב כזה של התעלמות או תקופה ארוכה בה את נפגעת, יש לבדוק.
שימי לב שהוא כן שם לב שנפגעת באותה פעם, כן פתח את זה, אך לא במקום הראוי. אח"כ הוא כבר ויתר. הייתי כן נותנת לו קרדיט על כך.. הוא שם לב שנפגעת ושאל מה קרה.
סה"כ תיארת מערכת זוגית טובה, לכן אני חושבת שיש מקום לברר ביעוץ זוגי מה ניתן לעשות. לא הייתי מוותרת על המערכת שבניתם ועל המשפחה בגלל תקופה קשה בה שניכם יוצאים נפגעים. הייתי מנצלת את המקום הזה לצמיחה מהמשבר, לוקחת אחריות ומגייסת אותו לדיון אמיתי על הזוגיות שלכם- בטיפול. תתפלאי עד כמה זה יכול לסייע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

