כבר לא מעריכה את בעלי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כבר לא מעריכה את בעלי
    לילך
    06/04/2014

    שלום

    בת 38 נשואה 13 שנה + 4.

    הבעיה שאני מתמודדת איתה היא שלאורך החיים (לדעתי בערך כמו כל זו)
    אנחנו נאלצנו להתמודד עם אתגרים -
    כלכלי (בעיות בהחזרת המשכנתא)
    בריאות בנושא פריון
    פיטורין
    מעילה בעסק המשפחתי של הצד של בעלי

    ובכל משבר בעלי נופל, נשאב למשבר בפסימיות, מתעצבן על הסיטואציה (אחרי שהיא קרתה, כבר לא חשוב מי אשם) לא מבצע פעולות התמודדות, אלא פשוט מתעצבן ויושב על הגדר.
    מה שקורה הוא שאני סוחבת את כל האתגרים והתמודדיות על הכתפיים שלי (כחמש שנים לא עבד ועול הפרנסה היה עלי, בעקבות המעילה של אביו נכנסנו לחובות והוא לא הצליח להתעמת עם אביו), אפילו לידה אחרי טיפולי פריון הכניסה אותו לדיכאון ולעצבים והוא לא נגע בתינוקת 3 חודשים....
    יתרה מזאת, ברגעים הקשים, כשאתה מצפה שהבן זוג יהיה שם לצדך, הוא פשוט לא שם, או שם ולא עוזר אלא מזרים אנרגיות של כעס לסיטואציה כשניסיתי להסביר לו את זה הוא פשוט מתעצבן וצועק. אחר כך הוא מתנצל ואומר שהוא לא יודע מה הוא היה עושה בלעדי.
    מה את מציעה לי? לקבל את זה שהוא חלש אופי ללא כלים להתנהלות בחיי היומיום ולטפל בתחושות שלי אליו, או לנסות לשנות אותו? התחושות האלו התעצמו בשנה האחרונה, אחרי הלידה, פתאום ראיתי את כל התמונה והיה לי כבד המשא. ואני מרגישה שאני בין מרחמת על בעלי לבין בזה לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבר לא מעריכה את בעלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך אישי וזוגי

    עדי בדיחי
    07/04/2014

    שלום לך לילך,

    אני מבינה שהתסכול והכאב גם נובעים מעוצמות המשברים. כל משבר שתיארת בפני עצמו יכול לעורר הרבה תסכול וקשיים בהתמודדות.

    נראה שבעלך מתקשה בעיקר סביב כך שאכן, כפי שציינת, אין בידיו את הכלים הנכונים להתמודד. הוא זקוק להכלה רבה ולהחזקה רגשית, אך לא בטוח שאת זאת שאמורה להחזיק את הכל. אני בפירוש חושבת שכדאי שיתייעץ עם איש מקצוע, להפנות אותו אפילו לשיחות מספר עם מטפל (יש גם אימון אישי שיכול לעזור). החשוב הוא להסביר לו כי את מתקשה להתמודד עם מה שהחיים זימנו לכם, כאשר הוא לא "מתרומם" ונותן גם לך כוחות. חשוב מאוד שתעבירי לו את החוויה האמיתית שלך- את התסכול, העצב, הכעס, החמלה כלפיו וחוסר האונים שלך-שאינך יכולה לעזור לו. כשאת מגייסת אותו לשיחה ורואה שהוא כן מעוניין לעזור לעצמו, אמרי לו שכדאי שישקול אופציה של טיפול, אימון אישי או סדנאות לצמיחה ולחשיבה חיובית. את תוכלי להתגייס גם לתהליך ואז תוכלו להיות מועצמים זוגית בנוסף, שזאת מתנה בפני עצמה.

    בברכת חג שמח,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו